Len v kombinácii Purion 200 a Kiox (či už 300 alebo 500) ovládaš veľký displej tlačidlami, nie displej na Purione. Za mňa zatiaľ najlepšie riešenie MiniRemote, hlavná jednotka v ráme a Kiox300. Takto to ma Mondraker Crafty R. Aj keď v podstate som si ja už na LED Remote zvykol.

Inak v novom update sa da celkom vyšperkovať rozloženie údajov na displeji, ale aktuálne už niesu údaje rolovateľné hore-dolu, ale len zasebou doprava, doľava po jednej obrazovke.

Sesulak u mňa s iOS v pohode čo sa týka trackovania jazdy na pozadí, baterka na mobile v pohode. SmartPhone Grip by som ja osobne nedaval nikdy, mám kúsok obavuc že ak sa strepem náhodou tak nepotrebujem rozbiť ešte aj telefón.
23.08.2023 - 21:33:34
00
sorcerer
Pozri charakteristiku v grafe.
Príloha:
BOSCH_charakteristika_Watt_odvodene_max_566W.jpg
BOSCH_charakteristika_Watt_odvodene_max_566W.jpg 78.52 KiB thumb_up0thumb_down


BOSCH original je bez parametrov ja som sa ich tam pokusal nejako odhadnut, vypocitat.
Vychodzi bod je z toho prveho testu (posledny obrazok), ze max je 566 W az pri 180 W od jazdca. cize TURBO.
https://www.bike-magazin.de/komponenten/e-bike-motoren/shimano-ep801-im-test-mehr-power-fuer-den-shimano-e-bike-motor/

Cize som tam podlozil ten ich original graf a dopocital body podla tych kriviek.
Ale nezarucujem, ze je to presne, lebo neviem ci ten graf z internetu nie je uz zdeformovany.
Ale aspon priblizne by to tak mohlo byt.
Lebo ked som otestoval Raca-BK na eMTB tak pri 232W mi to to vyratalo pripomoc 568W co by malo byt to max.

https://www.cyklokopce.sk/biely-kriz-z-race/
https://www.strava.com/segments/1404681
---

Aby ste ma chapali. Nejdem na e-bike len aby som testoval motor Bosch.
Ale idem na vyjazd, vylet a v ramci toho si to viem na istych rovnakych usekoch otestovat a doma to potom vidim v PC na statistike.
Cize Raca - BK.
Raz som to isiel na ECO. Ked som tadial isiel iny den tak som to dal na TOUR+ a este na dalsi raz na eMTB.
Takto som to potom vedel porovnat.
Príloha:
BOSCH_RACA_BK_male.jpg
BOSCH_RACA_BK_male.jpg 221.33 KiB thumb_up0thumb_down


Podobne ale bez toho aby som meral len ten kratucky usek (zastavoval) tak som si to odsledoval.
Napr. na inom kratuckom vacsom stupani, kde som vzdy daval dopomoc Tour+ a mal som na displayi 250-300W
tak na ECO som mal 550-600W a pocitovo som to vysiel rovnako rychlo.
Ukazuje to vykon jazdca.
---

EP8
Pozri graf
Príloha:
EP8_charakteristika.jpg
EP8_charakteristika.jpg 41.18 KiB thumb_up1thumb_down


ECO: Pri 75 Nm od jazdca dostanes 30Nm co by malo byt podla grafu max.
(defaultne je nastavene 49Nm (profil 1)
Ale ta krivka plati pre ktory Assist Level ? Level 0?
Ked das Level 7 (to je asi to co spominas, ze davas podporu 70%)
Ako sa ta krivka zmeni?
Dostanes to max 30Nm (49Nm) pri kolkych Nm od jazdca? pri napr. 30Nm?
Príloha:
etube_project_1.jpg
etube_project_1.jpg 93.88 KiB thumb_up0thumb_down




Podla toho testu 1 (pozri starsi prispevok) tvrdia, ze je to max. 465 W pri 100W od jazdca

Prílohy:

Ep801_EP8_Bosch.jpg
Ep801_EP8_Bosch.jpg 59.29 KiB thumb_up0thumb_down

24.08.2023 - 10:20:12
01
Red1: Skvělá práce ten graf průběhu režimů Bosche s tím doplněním hodnot. I když to nemusí být přesné, tak to dává mnohem lepší představu (než bez hodnot) a teď si to můžu dobře srovnávat s průběhem jaký mám u Brose.

U Brose jsou všechny 4 režimy čistě lineární (tedy stejně jako u Bosche ECO, Tour, Sport, Turbo), kde u všech lze nastavit násobič (tedy výsledný sklon přímky). A omezení na max je tam trochu jiné. Omezení mám pro všechny režimy na 275W jezdce. Z toho je rozdíl, kdy pro Sport (také nastavený na 200%) režim to akorát stačí, aby se šlo dostat na maximum motoru (u Bosche je to zaříznuté o něco níže, takže o kousek nelze). Ale naopak ECO a Tour, tam se u Brose už na maximum motoru dostat nelze, tedy pokud ponechám násobič nastavený pod 200% (mám aktuálně 82% ECO a 135% Tour).

Budu si muset někdy dojít nahrát update displeje u Brose, kde nejnovější update konečně u Rotwildu podporuje zobrazení na displeji výkonu jak motoru, tak jezdce.
24.08.2023 - 14:26:53
00
Ja rozmýšľam, že sa vrátim z lineárnych režimov Eco/Tour/Sport/Turbo na Eco/Tour/eMTB/Turbo. Tour+ nechcem, to bolo za mňa nepoužiteľné, ale eMTB sa mi zdá lepsi ako klasicky Sport.

Inak dnes cca 40km trasa, 3 biky Smart System 750 a každý na konci ukázal inú dĺžku trasy. Od 41,8 cez 41,2 po môj 40,1. Garmin hodinky 38,35km. Tie dva prvé boli KTM 27,5” kolesa. Eviduje ešte niekto rozdiel v dĺžke jazdy? Riešil som to aj na začiatku témy ?‍♂️Dik.
24.08.2023 - 21:53:12
00
To moze byt tlakmi, opotrebovanim pneu, typ pneu, hmotnostou jazdca a trasa (urcite ste nesli 100% po uplne rovnakej trase) . A aj ked sa to nezda, to sa nazbiera. Garmin pokial nemas snimac rychlosti / vzdialenosti, tak zaznamenava z GPSka hausnumera hlavne v kopcoch.
Ja mam snimac nastaveny v Garmine rovnaky obvod ako na Bosch a tie cisla sedia skoro na meter.
25.08.2023 - 07:24:04
01
Je to jak píše Sesulak. Různé pneu stejného udávaného rozměru se běžně liší i o několik mm a k tomu se přidá nafoukání, opotřební.

Zrovna nafoukání dělá strašně velký rozdíl, protože má dvojitý vliv:
- první o něco menší, ale také se projeví: dle nafoukání plášť má odlišný rozměr (a to i po delší době ježdění, hodně jsem s tím experimentoval při snaze z konkrétního vyhovující pláště dostat co největší objem, abych neměl limit vypnutí přípomoci zbytečně nízko, když nemám odblokováno), v extrému to byly i 3mm na šířce/výšce 2.6" pláště
- a pak se přidá ten druhý vliv a to o kolik se stlačí plášť hmotností jezdce a tady ten rozdíl pro extra malý vs hodně velký tlak je ještě větší, klidně i více než 5mm rozdílu na výšce (což je 3cm+ na obvodu)

Aktuálně vozím plášť, který je reálně o něco užší než s čím počítal nastavený obvod výrobce (pořád je to 2,6" jako v originálě, ale prostě podvyživená). U staršího Rotwildu vyřešeno perfektně, protože tam mi prodejce ještě dokázal upravit obvod v nastavení motoru a tak mi to sedí teď velmi dobře.
U druhého novějšího Rotwildu už jsem měl smůlu, protože tam je novější verze SW, kde to ani prodejce už nemůže upravit.

Takže ten druhý Rotwild (mám tam stejný zadní plášť) mi vypíná dopomoc o 0,5km/h dříve, jak mu nesedí správně reálný obvod pláště vs nastavený v motoru. Na 41km vzdálenosti by to udělalo rozdíl 0,8km (takže by to naměřilo 41,8km).

Pro měření ujeté vzdálenosti je mi to úplně fuk, protože vozím Garmin s čidlem rychlosti na předním kole, který mám nastavený správně (velmi pečlivě změřeno, tedy sedí dost slušně, i když zcela přesné to nemůže být nikdy, když i změna teploty bude mít nějaký i když minimální vliv). Za jízdy tak můžu pozorovat o kolik ukazuje čidlo motoru blbě.

Ale pro vypínání přípomoci při nižší rychlosti než by bylo nutné je to trochu otravné. I když reálně si nemůžu stěžovat, když to i tak je reálných 26km/h (na tom druhém kole pak 26,5km/h).
25.08.2023 - 08:14:11
00
Ok chalani ďakujem za vysvetlenie. Čiže riešenie pre mňa by bolo dokúpiť speed senzor a ten pripojiť k hodinkam alebo sa na to vykašľať a neriešiť 😀
25.08.2023 - 09:15:10
00
Arrow79 napísal:
Ok chalani ďakujem za vysvetlenie. Čiže riešenie pre mňa by bolo dokúpiť speed senzor a ten pripojiť k hodinkam alebo sa na to vykašľať a neriešiť 😀

Arrow79
Ja preferujem to druhe riesenie 😜😂
25.08.2023 - 13:59:02
03
Mlok
Ak som ta spravne pochopil, tak ECO 82% znamena
100W jazdec + 82W motor = 182W
max 275W jazdec + 225,5W motor = 500W
300W Jazdec + 225,5W (strop co dostanes z motora pri 82%)

Vyzera, ze u Brose to je prehladnejsie a jednoduchsie nastavit a pochopit
---

Bosch, politika skryvania.
U toho noveho smart systemu zo 750Wh baterkou v ebike flow uz mozes menit parametre od -5/+5 ale kolko to je sa nedozvies. Mozes akurat skusat.

To je taky problem dat tam napr. graf ako u Shimano pre EP801.
Sice tam opat nedali vstupny krutiaci moment jazdca ale uz sa to da akotak vydedukovat, ked clovek vie ako tie jednotlive asistencie: LEVEL, posunu grafy.
Príloha:
Komentár súboru: etube project pre motor EP801
Shimano_profil_asistencia.jpg
Shimano_profil_asistencia.jpg 55.92 KiB thumb_up0thumb_down


---

Arrow79
Mne napriklad momentalne vyhovuje ten TOUR+ lebo ide az do max.
Vacsiu pripomoc odvtedy nepouzivam. Staci mi TOUR+ pretoze este vladzem prisliapnut vyssim vykonom.

Ked uz clovek tolko nevladze tak pre neho je lepsi ten linearny rezim TOUR.
Pretoze ked sa pozries do grafu aky ma priebeh tak pri tych nizsich Wattoch od jazdca dava vyssi vykon od motora ako TOUR+ co je pre daneho bikera lepsie.
Az pri urcitej hranici sa to preklopi v prospech TOUR+
---

Co sa tyka toho merania vzdialenosti
Ak vies nastavit obvod kolesa v cyklopocitaci, tak mas v podstate 3 moznosti.
1. vypocitat obvod podla priemeru kolesa
2. nastavit obvod podla tabulky na zaklade rozmeru kolesa napr. 29x2,6

3. podla mna ten najpresnejsi
Nafukas kolesa na tlak akym jazdis, pripadne na tlak odporucany podla tvojej hmotnosti
Urobis znacku na zemi, napr od ventilku, sadnes na bike a urobis jednu otacku. poznacis a zmerias prejdenu dlzku.

Takto som to zmeral aj ja.
Pred kazdym vyjazdom nafukam kolesa na ten dany tlak.

Pripadne sa da to meranie opakovat po nejakom case, napr. pol roku, lebo aj dezen uz moze byt zjazdeny atd.
Ja som to zmeral len raz na zaciatku.
Povodne som tam mal nastavene od vyrobcu obvod 2355mm
Zmeral som to a mam nastavene 2290 mm koleso 29 x 2,6
---

Meranie podla GPS je menej presne ako od obvodu kolesa ale lepsie ako ziadne.
---

Horsie je to pri merani vyskovych metrov.
Kazda mapa vam ukaze ine, ked si planujete cestu.

Este horsie je to, ked do tych map date zaznam svojej trasy v GPX.
Su urcite miesta na ktorych to nameria velmi zle, hlavne ked idete niekde po nejakom uzkom singletraily a je to na zraze, uboci po obvode kopca.
pre predstavu
Príloha:
Komentár súboru: presnost merania nastupanych vm
vyskove_metre_1.jpg
vyskove_metre_1.jpg 37.28 KiB thumb_up0thumb_down


Ti co jazdime v Malych Karpatoch je taky usek napr. obchvat Konskych Hlav.
https://sk.mapy.cz/s/herakajopa
Kedze GPS nemeria s presnostou na cm ale par metrov, tak tam to dokaze zaznamenat dost velke nepresnosti.
25.08.2023 - 18:38:25
01
obchvat Konskych Hlav

Prílohy:

1692983843105.jpg
1692983843105.jpg 411.59 KiB thumb_up0thumb_down

25.08.2023 - 19:22:43
00
Red1: Ano, je to tak. Ale neplatí to tak pro Brose vždy. Takhle to má Brose u Rotwildu. Spešl má oproti tomu ještě o dost širší nastavení u Brose motoru. U Spešlu jde i ten limit maxima nastavit (takže lze nastavit, aby tam žádný nebyl a byl limitem zase jen maximální výkon motoru). Pro mě je naštěstí dost velký u Rotwildu, takže to stačí. Za sebe nevidím žádný smysl omezovat pro jakýkoliv režim maximum. To se pak akorát chová nepřirozeně při dosažení tohoto limitu,
25.08.2023 - 20:27:03
00
Vedeli by ste niekto poradit, tento novy dynamicky tour+ mod sa mi zda taky nemastny neslany, bol som zvyknuty na ten standardny tour mode co som citil ako silnejsie eco :)
Dal by sa teda ten tour+ nejak upravit cez tu flow apku aby sa co najviac podobal staremu tour ? Mam tam vsetky hodnoty assistance a dynamic default.
27.08.2023 - 16:33:25
00
v servise vedia cez PC nahradiť Tour+ klasickým Tour
27.08.2023 - 17:54:38
00
tomas87 napísal:
Vedeli by ste niekto poradit, tento novy dynamicky tour+ mod sa mi zda taky nemastny neslany, bol som zvyknuty na ten standardny tour mode co som citil ako silnejsie eco :)
Dal by sa teda ten tour+ nejak upravit cez tu flow apku aby sa co najviac podobal staremu tour ? Mam tam vsetky hodnoty assistance a dynamic default.

Ja mam pridanu assistance +1. Neviem aky bol stary Tour, ale teraz to je pre mna fajn. Som si vsimol, ze podpora dost zavisi od kadencie slapania (okolo 90-95 to taha ako drak) a sklonu terenu. V skratke kym nejdem do kopca tak to je skoro ako Eco. Iny rezim ako Tour+ v kopcoch ani nepouzivam.
27.08.2023 - 18:07:10
00
tomas87 Tak laicky keď pozerám na ten graf hore - Ak si výkonnostne slabší či začínajúci jazdec, skôr ti pomôže klasický Tour a eMTB (či tiež klasický Sport - viď krivky hore od Red1 ... ak sa nevieš dostať na osi X cez 200 jednotiek, tak kapeš) . Ak si už čosi natrénoval, potom Tour + je dobrá voľba. Pri Tour + s kondičkou môžeš vynechať klasický Sport.
27.08.2023 - 18:24:03
00
keyboard_arrow_up