Ad Jogger: Ten motor od Renaultu je overeny a absolutne spolahlivy, staci vcasna vymena oleja. Porovnavat ho s EcoBoostom je uplne mimo misu. Nemaju konstrukcne nic spolocne okrem toho, ze maju rovnaky pocet valcov. Prirovnal by som to k rozhodovaniu typu "moje terajsie auto ma styri kolesa a stale sa kazi, takze dalsie auto so styrmi kolesami si nekupim".

Jogger ma za mna uplne ine slabe miesta:
1. hrana celneho skla neprijemne blizko hlavy prednych cestujucich (vodic je kvoli volantu a pedalom odsunuty o nieco dalej, ale spolujazdec to moze vnimat o to neprijemnejsie)
2. neprakticky riesene sklapanie sedadiel v druhom rade ak z toho clovek chce obcas robit dvojmiestne auto a vozit naklad - pri sklopeni len operadiel fakt velky schod, pri vyklopeni celej lavice za predne sedadla zas citelne skratenie vyuzitelnej dlzky + na mieste druheho radu krive dno a nie rovna plocha, naviac nie je mozne lavicu druheho radu jednoducho vyberat, je ukotvena napevno
3. uzky kufor medzi podbehmi, cize komplikovanejsia manipulacia s rozmernejsimi a neskladmymi vecami typu nerozobraty bajk
Cize na bezne cestovanie s deckami uplne OK az na mozne vyhrady predneho spolujazdca, ale ako univerzal aj na vozenie nakladu za mna ucite nie. Treba si to ist vyskusat, posklapat sedadla a tak. A na YT najdes plno testov snad od vsetkych SK a CZ motonovinarov.
15.03.2024 - 19:20:17
02
pôjdem na skúšobné jazdy aj na joggera aj na ceed zatial ... chcel by som tento raz niečo nové kúpiť :) asi už starnem
15.03.2024 - 19:28:24
00
Mňa vyrušujú iné veci,ale nič z toho nie je na rozvod ;)
Kolisajuca kvalita zvuku z rádia (pri FM), nedotiahnuty SW v palubnom počítaci, nemožnosť vypnúť svetlá, občasné zblbnitie snímačov mŕtveho uhla (falošné rozsvietenie kontrolky v zrkadle, v špecifických podmienkach,najme počas tmy/dažďa a veeelmi zriedkavo), nevyrezany otvor na rolovacom kryte batoz. priestoru...
Také prkotiny

Ináč ten druhý rad sedadiel sa dá odmontovať, 2 skrutky, ale iba komplet ( nie jednotlivo)
15.03.2024 - 19:38:01
00
Uz som to tu pisal v minulosti, ked sa tu o tom diskutovalo - aj Favorit / Forman spred vyse 30 rokov umoznovali beznastrojove vybratie druheho radu sedadiel a samostatne po castiach (1/3 a 2/3). Odpajat konektory, demontovat naradim lavicu a vyberat ju za asistencie niekoho dalsieho z auta nie je realne pouzitelne a rychle riesenie. Nehovoriac o skladnosti takej neforemnej a velkej veci. Cize to je riesenie len ak je situacia naozaj zufala, rozhodne nie bezne pouzitelne a prakticke.
15.03.2024 - 19:45:00
01
Mne sa minulý rok zosypala stará Octavia pred dovolenkou tak ma to tak nahnevalo, že som kúpil novú Ceed SW. Ako jedna z mála značiek mali auto ihneď k odberu. Myslel som, že ho o rok predám a kúpim niečo normálne. Nakoniec ho po roku používania nechávam doma. Mám tam 1,5 Gdi 118kW a som prekvapený. Spotreba parádna, výkon na auto a k podvozku dostačujúci. Má to muchy, je to pár rokov za európskymi autami ale zvykol som si na to. Jediná vec ma vytáčala, a to bol hluk od kolies. To som si vyriešil odhlučnením a už je kľud. Za mňa je Ceed sympatickejší ako akákoľvek Dacia. Ale to je len môj subjektívny názor.
15.03.2024 - 19:46:31
01
ani nie pred rokom sa kuga promovala na kazdom sk youtube auto kanale, ako super ponuka, skladovka, za 31t.,
teraz pozeram, ze tie iste auta, skladovky, idu za 26t., dole 5t, asi by ma eblo
ked som si len tak porovnaval vnutro a konkurentov, zamjave ze o triedu mensi napr karoq ma vnutro rovnake, a sedaky o 3-6cm vpredu aj vzadu vacsie, co je klucova hodnota na dlhsiu cestu, skodovka s vnutrom caruje, alebo je kuga uz moc old model/koncepcia

Prílohy:

kuga.PNG
kuga.PNG 251.69 KiB thumb_up0thumb_down

kuga_karoq.PNG
kuga_karoq.PNG 126.13 KiB thumb_up0thumb_down

15.03.2024 - 20:10:17
10
Ford nejak zaspal dobu. Kde su tie casy, ked robili auta pred 20 rokmi ako Mondeo s 2,5T s patvalcom, magnetickym podvozkom, vyhrievanymi/ventilovanymi sedackami, spickovymi natacacimi bixenonmi a vyhrievanym celnym sklom. Oproti tomu je aj novy Outback pomaly vergel :D
15.03.2024 - 20:37:44
00
Kaski napísal:
Ak to nemalo keramický kat od výroby tak na ten nájazd je to slušná výdrž obyčajného katu. LPG tvorí horúcejšie spaliny ako benzín a tým pádom dostáva obyčajný kat viac nažrať.

Mytus bol nedavno vyvrateny meranim, je to naopak.

Plyn netrpi na samozapal od horucich casti motora, odolnost je az 2x voci benzinu. Oktan 105. Tento motor ma kompresiu 11:1 co je fajn pre plyn.

Oleje dnes su low(mid)saps tzn ze kat neumre rychlou smrtou zo spaleneho oleja. Viskozita 0/5w30 a menej, uz z principu sa cosi "strati", plus k tomu Noack odparnost oleja bezne 10-15%. Casti motora mozu dosiahnut az 300°c, cize olej sa ma kde vypalit.
Kazdy motor zere, kratke trasy podporuju hromadenie paliva (a vlhkosti) v oleji. Potom hladina moze aj stupat. Bod varu nafty je vyssi, je pravdepodobne ze v case mierka ukaze "to iste" alebo viac :)

Zipsik gratulujem k vyrieseniu zahady. Ake cisla boli pred a po zasahu? Novy kat + stare sondy??
Skoro 60tis : (kuleha 0,09 bude kvoli prebytku aditiva)

Prílohy:

Screen Shot 03-15-24 at 07.20 PM.JPG
Screen Shot 03-15-24 at 07.20 PM.JPG 267.78 KiB thumb_up0thumb_down

15.03.2024 - 20:58:40
00
lapaloma napísal:
pôjdem na skúšobné jazdy aj na joggera aj na ceed

Inak este jedna poznamka k tomuto vyberu - co sa tyka motora, tak by som sa bal z tejto dvojice skor toho Ceedu. :) Priamovstrekove motory vseobecne nie su vhodne na kratke trasy po meste. Ak to ma sluzit ako mama taxi (skola, kruzky, nakupy), tzn. vela studenych startov a kratkych presunov, tak problemy skor ci neskor nastanu. V takom rezime pouzitia je vhodne menit olej kazdych 7500 km, ciastocne to pomoze. Alebo potom este alternativa i30 s motorom DPi, ten by mal byt odolnejsi co sa tyka mestskej premavky, ale zas na dialnici bude tahat za kratsi koniec...
15.03.2024 - 21:38:26
02
peter120 napísal:
Mytus bol nedavno vyvrateny meranim, je to naopak.

Plyn netrpi na samozapal od horucich casti motora, odolnost je az 2x voci benzinu. Oktan 105. Tento motor ma kompresiu 11:1 co je fajn pre plyn.

Oleje dnes su low(mid)saps tzn ze kat neumre rychlou smrtou zo spaleneho oleja. Viskozita 0/5w30 a menej, uz z principu sa cosi "strati", plus k tomu Noack odparnost oleja bezne 10-15%. Casti motora mozu dosiahnut az 300°c, cize olej sa ma kde vypalit.
Kazdy motor zere, kratke trasy podporuju hromadenie paliva (a vlhkosti) v oleji. Potom hladina moze aj stupat. Bod varu nafty je vyssi, je pravdepodobne ze v case mierka ukaze "to iste" alebo viac :)

Zipsik gratulujem k vyrieseniu zahady. Ake cisla boli pred a po zasahu? Novy kat + stare sondy??
Skoro 60tis : (kuleha 0,09 bude kvoli prebytku aditiva)



Ano vymena katika (najlacnejsi aftermarket za 190€) (origo stoji 740€) a vyvarenie vyfuku. Nic ine sa nerobilo. Hodnoty pred a po su na fotkach :)

Prílohy:

IMG_4138.jpeg
IMG_4138.jpeg 484.88 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_4140.jpeg
IMG_4140.jpeg 402.93 KiB thumb_up0thumb_down

15.03.2024 - 21:48:06
01
Jezus napísal:
Inak este jedna poznamka k tomuto vyberu - co sa tyka motora, tak by som sa bal z tejto dvojice skor toho Ceedu. :) Priamovstrekove motory vseobecne nie su vhodne na kratke trasy po meste.

Ten vykonnejsi Joggeracky 1l TCE 110 je tiez priamovstrek. Ten menej vykonny TCE100 s LPG nie. Zaujmave je, ze do Dustera stale davaju aj ten najstarsi TCE90 (ten uz v MCV II taxikari dobre otestovali, tam byval aj v LPG prevedeni) a z tych novsich TCE100 s LPG a aj ten vacsi 1.3l TCE130 (priamovstrek).
15.03.2024 - 21:56:57
00
Tak ale nikto kto aspon trochu rozumie problematike a zaroven aj chce lacnu prevadzku si nebude kupovat Joggera s tym priamovstrekom, to uz potom rovno moze kupit Ceeda, co je urcite lepsia volba po motorickej aj kvalitativnej stranke. Jogger je z mojho pohladu zaujimava volba prave len kvoli tomu nepriamovstrekovemu turbo motoru.
15.03.2024 - 22:20:53
01
Otazka je, kolko ludi o tom vie. Ono sa to v parametroch tusim ani nespomina a ak niekto nejde do Joggera vyslovene kvoli LPG, tak kludne si kupi ten vykonnejsi benzin. Ani lapaloma nespominal, ktory 1l motor zvazuje a ci chce LPG verziu. Dost ludi ma voci LPG averziu + problem parkovania v podzemkach.
15.03.2024 - 22:50:00
00
Len kde zoženieš jednoduchý nepriamovstrekový motor? Každý priamovstrek trpí na karbón. Keď pozerám Vaša garáž a iných, tak skoro všade ti povedia, že do 100 000km aby si dal čistiť sanie, kým sa ti úplne nezanesie a nezlikviduje ti motor. S kamošovou Fabiou 3. generácie s 1.0 TSI 81kW som otočil BA-Praha-BA a mal som spotrebu 5.3 litra, ktorú s mojou 1.8 MPI K-series od Rover proste nedosiahnem, možno tak 8l by sa dalo po diaľnici. Ak by som mal VVC, tak 0,5l dole, ale zase tam je výrazne menej vecí, čo sa môžu pokaziť. Zatiaľ motor čo ma najviac prekvapil, tak v Saxe 1.6 benzín 72kW s TU motorom som aj na diaľnici pri dovolených limitoch dokázal jazdiť za niečo menej ako 6.5l a to som točil skoro 4000 otáčok. Dlhodobá spotreba 6.5l a to mám ťažkú nohu. Len otázkou je, koľko vydrží tá 1.0 TSI kamošovi bez drahého servisu.

Za mňa je LPG fajn, otec ho má už 5 rokov v aute, aj keď ten motor v aute sám o sebe je tragégia, ale čo sa týka nákladov a servisu na LPG, je to zaujímavé. Čo je nevýhoda, dojazd na LPG cca 300-400km, záleží od toho, kade sa ide.
15.03.2024 - 23:17:55
00
Palo TT napísal:
Otazka je, kolko ludi o tom vie. Ono sa to v parametroch tusim ani nespomina...

Vie to kazdy, kto vie citat. Je to priamo v cenniku v parametroch motorov.
15.03.2024 - 23:32:05
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up