zdravicko.. Moj bike dnes utrpel tazky armagedon. Odtrhnuta hadica prednej brzdy, zlomeny predny salter, osma na prednom kole, zohnuty zadny kotuc, zlomeny zadny prehadzovac a to najhorsie - ohnuty ram. Najkrajsi FR ramik aky poznam. Povedzte da sa to opravit? Je to vlastne prihnute len v tej casti ktora drzi zadne kolo. Tam kde je na rurky navarena ta pasovina.. Je to hlinik.. Ma s tym niekto skusenost?? Vdaka za rady..
24.07.2009 - 23:01:58
00
mozes to dat opravit niekomu kto zvára hliník (teraz neviem ci sa to zvára argónom alebo čím) nech ti to narovná ale lepšie a asi bezpečnejšie by bolo kúpiť nový rám bo ak sa ti nedajbože odtrhne zadné koleso pri nejakej velkej jame tak .........................
29.07.2009 - 17:16:28
00
daj foto
29.07.2009 - 17:18:10
00
No je to dural a ten sa da pohode zvarit je pevnejsi ako hlinik daj si to zvarit voz sa na tom ale zhanaj druhy ram mam s tym vlastnu skusenost aj sa som mal zavarany duralovy ram
30.07.2009 - 12:04:55
00
vieš o tom, že dural je zliatina hliníka a malinkého množstva iných kovov? asi nie :roll: čisto hliníkový rám neexistuje...
30.07.2009 - 12:32:09
00
Dural (z angl. durable aluminium) je zliatina hliníka s meďou a horčíkom (Al-Cu4-Mg). Obsah medi v zliatine je približne 4 %, obsah horčíka je menší ako 1 %. Pri zvýšenom podiele horčíka sa zliatina nazýva aj superdural (Al-Cu4-Mg1).

Dural patrí medzi tvárnené vytvrdzované zliatiny hliníka. Dá sa dobre tvárniť za tepla pri 380 až 450°C aj za studena. Vytvrdzujú sa obvykle za studena na medzu pevnosti 400 až 450 MPa (superdural). Duraly nemajú dostatočnú odolnosť proti korózii, preto sa často plátujú hliníkom alebo zliatinou hliníka s mangánom.

Dural je pevný v ťahu s medzou pevnosti medzi 250 MPa až 850 MPa a je húževnatý. Niektoré typy duralu sa vlastnosťami okrem tvrdosti vyrovnajú oceli.

Dural na rozdiel od čistého hliníka je možné deliť laserom.
Duraly sa používajú najmä na stavbu lietadiel.

ale zas ho nebuzeruj,kazdy to nazve sem tam "hlinik" :mrgreen: :mrgreen:
30.07.2009 - 16:48:51
00
vieš o tom, že dural je zliatina hliníka a malinkého množstva iných kovov? asi nie :roll: čisto hliníkový rám neexistuje...

ak to bolo myslené na mňa tak viem čo je dural zač 8) ale myslím že zváračovi Al je jedno či je to čisty hliník alebo je tam 5 percent iného sajrajtu :mrgreen:
30.07.2009 - 16:52:08
00
bolo to myslené príspevok od marin14 :wink:
30.07.2009 - 17:34:57
00
Dakujem za vasu podrobnu chemicku analizu :shock:
31.07.2009 - 21:56:36
00
Rofl to si hodil bicykel z vyskovej? Ci co si porabal? :D
31.07.2009 - 23:30:08
00
ale myslím že zváračovi Al je jedno či je to čisty hliník alebo je tam 5 percent iného sajrajtu :mrgreen:

... ak ide o súčiastky,či predmety,ktoré nie sú vystavované vysokému námahaniu,tak to máš pravdu.
V prípade,ako je rám akéhokoľvek bajku to už asi taká brnkačka nebude :idea:
Ak je rám skonštruovaný z určitého matroša a zvárač by to zvaril s pridavným materiálom - čistý Al,tak samotný zvarový kov bude mať napr.len 50% legúr,ako základný matroš - tým sa menia pevnostné hodnoty zvaru.Nezabúdajme,že zvary sú najviac namáhané časti akejkoľvek konštrukcii.
Zvárač v tomto prípade musí zvárať s prídavným materiálom identickým so základným.A to sa ešte nabavíme o vplyve zváracej teploty,čo má za následok napätie vo zvarovom spoji
01.08.2009 - 06:39:57
00
heca: a to nevravíme o tom, že rám po zvarení by mal aj mať nejakú geometriu - pokiaľ možno identickú s pôvodnou
to je práve argument ktorý činí nulitnými cancy o tom, ako je na tzv. klasickú cykloturistiku (tentoraz rozumejme obrašňovaný tank, napr. http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Salsa_Fargo_2009/5360042515/) jednoznačne výhodný oceľový rám, lebo po prípadnom zlomení ho je možné zvariť... rád by som videl zvárača, čo by to len tak zvládol (surely, VÚZ zvláda takmer všetko, ale v prdeli sveta takéto high-level inštitúcie nerastú!) už len s tou oceľou... proste zlomený rám je spravidla *TERMINATED*
a navyše aj keby to zváral 6061 či 7005 materiálom, nejde len o napätie, ale aj o režim chladnutia, pokiaľ nebude správny (a Al zliatiny sú naň dosť citlivé), tak vplyvom rekryštalizácie môžu vypadnúť fázy, ktoré takisto spôsobia zníženú pevnosť spoja
01.08.2009 - 08:54:57
00
Bene,bene ........ tulenik,myslím,že sme to dobre napísali. 8)
01.08.2009 - 16:01:27
00
che :D napr. s tým zváraním aj vo výrobe to zďaleka nie je triviálne - nemenovaná veľmi známa a dosť drahá firma z USA konštrukcie z 7xxx zliatin nerobí, pretože jej linky nezvládajú reprodukovateľne zvary na tomto materiáli a následne im vysoký podiel rámov neprešiel cez quality control (http://gb.cannondale.com/faq/optimo.html) - inak povedané, kvôli modrým očiam consumerov sa nebude vyhadzovať zváracia linka, ktorá si ešte neodžila svoje a nezaplatila sa
je tomu ani nie 20 rokov, čo zvary Al zliatin boli velikánsky problém, taký veľký, až sa to napr. Merida snažila obísť lepením na spojky (známa pukavá séria Albontech = aluminium bonding technology)
01.08.2009 - 16:35:58
00
myslel som to tak ze ked tomu zvaracovi nepovies aby ti to zavaril tym a tym tak jemu je to jedno on to kludne zvari aj Al. A mal som moznost okusit zvaranu pracu. Jeden ujco z dediny co to zvara mi varil utrnhnutu prehadzovacku a ked som ju nahadzoval tak som to urval znova na tom istom mieste :evil:
02.08.2009 - 11:58:45
00
keyboard_arrow_up