heca: a to nevravíme o tom, že
rám po zvarení by mal aj mať nejakú geometriu - pokiaľ možno identickú s pôvodnou
to je práve argument ktorý činí nulitnými cancy o tom, ako je na tzv. klasickú cykloturistiku (tentoraz rozumejme obrašňovaný tank, napr.
http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Salsa_Fargo_2009/5360042515/) jednoznačne výhodný oceľový rám, lebo po prípadnom zlomení ho je možné zvariť... rád by som videl zvárača, čo by to len tak zvládol (surely, VÚZ zvláda takmer všetko, ale v prdeli sveta takéto high-level inštitúcie nerastú!) už len s tou oceľou... proste zlomený rám je spravidla *TERMINATED*
a navyše aj keby to zváral 6061 či 7005 materiálom, nejde len o napätie, ale aj o režim chladnutia, pokiaľ nebude správny (a Al zliatiny sú naň dosť citlivé), tak vplyvom rekryštalizácie môžu vypadnúť fázy, ktoré takisto spôsobia zníženú pevnosť spoja