bicycletour

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment29.04.2024, 10:07

skynet V marci bol medziročný pokles u batériových elektromobilov v celej EÚ 11,3 %. Znížili sa dotácie a tak klesol aj dopyt.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up1thumb_down
comment28.04.2024, 22:36

trionq Za marec 2024 bol medziročný pokles BEV v EÚ 11,3 %.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment28.04.2024, 22:10

stanos4 Veď ty si sa pustil do spochybňovania údajov o poklese objednávok. Tak ti ukazujem, že s dopytom po elektromobiloch sa niečo dialo už od roku 2022. Keď máš lepšie dáta tak sem s nimi.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment28.04.2024, 21:46

stanos4 Čo nevieš pochopiť? Spomaľovanie tempa rastu bolo vidieť už posledné roky. To sú tie grafy do roku 2023. A predaje tento rok pokles len potvrdzujú.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment28.04.2024, 19:04

stanos4 Padali objednávky aj predaje. V Nemecku klesol v marci medziročne predaj PHEV o 22 % a BEV o 29 %, Za celú EÚ bol v marci medziročný pokles BEV o 11,3 %. V UK klesli BEV medziročne o 16,2 %,

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment28.04.2024, 13:11

stanos4 Automobilky očakávali, že rast predajov EV sa bude vyvíjať aspoň lineárne. EÚ ako vždy očakáva exponenciálny rast. Tempo rastu sa však v EÚ spomaľuje a to dosť. electric-car-sales-share.png

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment28.04.2024, 11:33

trionq Znižuje se keď tak tempo rastu predajov EV. Aspoň teda v EÚ.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up1thumb_down
comment27.04.2024, 13:46

peter120 Hejtujem? Skôr poukazujem na objektívnosť a vyvodzovanie záverov na základe 2 údajov. Zatiaľ som nepočul od teba reakciu na cenu jadrových elektrární a dobu ich výstavby. Tak čo ten Flamanville? K tomu sa nevyjadríš? A čo taký Hinkley Point? Pôvodné plánované náklady...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up1thumb_down
comment26.04.2024, 21:02

Asi chcel ukázať, že Nemecko vyrobilo z uhlia najmenej elektrickej energie od roku 1965. A možno aj na fakt, že nová francúzska jadrová elektráreň Flamanville mala začať vyrábať v roku 2012 a stáť 3 mld. €. Zatiaľ je rok 2024 a náklady sú 13 mld. € a stále nevyrába....

comment26.04.2024, 14:18

JOLI Od konca cyklochodníka v Nimnici je to po ceste 2. triedy k novému železničnému mostu 1,4 km. Na ľavom brehu sa dá využiť paralelná cesta s cestou 3. triedy Nosice - Milochov, takže sa dá vyhnúť premávke skoro úplne. Na cestný bicykel to však asi nie je.

comment25.04.2024, 14:07

robertp1996 Riešenie je také, že tie účelové cesty sú značené dobre a je praxou ich takto značiť roky. Sledujem pravidelne fóra, ktoré sa venujú OSM aj fórum a facebook, ktoré spravujú mapy.cz a podobné pripomienky so značením cestičiek pre cyklistov tam nie sú. Skús teda...

comment24.04.2024, 13:23

Nie je to len o vykresľovaní domov, ale presne o tvojom prípade, keď chceš, aby sa táto účelová cesta vykresľovala na mapy.cz ako cestička pre cyklistov. Tiež si pletieš pojmy cyklotrasa, cyklochodník a cestička pre cyklistov. Cyklotrasa po tebou spomínaných účelových cestách...

comment23.04.2024, 19:43

robertp1996 Prečítaj si toto a bude ti zrejmé prečo sa účelové cesty neznačia ako cestičky pre cyklistov. https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tagging_for_the_renderer

comment23.04.2024, 15:36

robertp1996 Veď mapy.cz alebo Locus môžu vykresľovať cesty so zákazom vjazdu pre autá, s povolením pre cyklistov a asfaltovým povrchom ako cesty vhodné pre cyklistov. Treba to však riešiť s nimi a nie v dátach openstreetmap. V nich sa mapuje skutočnosť a nie či je na ceste...

comment22.04.2024, 17:48

robertp1996 Podľa dopravných značiek je väčšina Vážskej cyklomagistrály vedená po účelových cestách SVP, takže v openstreetmap je táto cyklotrasa značená správne. Navyše má aj správne značenie kvality povrchu. Každá aplikácia vykresľuje tieto cesty inak. Jedným zo...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment17.04.2024, 17:36

quasimoto A čo keď s tým robíš? To nejako mení fakt, že pri reálnych testoch reálnych užívateľov mali plug-in hybridy emisie 120-190 g CO2/km? To už teda nevyzerá, že majú nižšie emisie než spaľovacie autá. Čo čakajú automobilky? Že sa bude meranie emisií riadiť podľa...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment17.04.2024, 15:25

quasimoto Plug-in hybridy sa mali vyrábať, aby znížili emisie a nie aby to mali len napísané na papieri. Papierové emisie sa u plug-in hybridov od roku 2025 menia. Takže si automobilky priplatia a teda aj zákazníci. A od roku 2027 bude pre automobilky záväzný emisný faktor na základe...

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment17.04.2024, 15:06

quasimoto Plug-in hybridy majú reálne emisie 120 g CO2/km, takže si budú musieť zákazníci za emisie navyše priplatiť. Najskôr sa pre ne zrušia aj dotácie a iné výhody.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment17.04.2024, 14:29

quasimoto Veď automobilky sa môžu rozhodnúť, či budú platiť za vyššie emisie u plug-in hybridov alebo budú radšej investovať do BEV.

Elektromobilita O hocičom

favorite0thumb_up0thumb_down
comment17.04.2024, 11:20

skynet Tu je štúdia z roku 2020, ktorá sa robila aj v USA, Kanade a Číne. https://theicct.org/wp-content/uploads/2021/06/PHEV-FS-EN-sept2020-0.pdf A tu z roku 2022 z Európy. https://theicct.org/wp-content/uploads/2022/06/fs-real-world-phev-use-jun22.pdf

Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up