Unboxing: Kellys Spider 10 – slovenský základ do lesa

redakcia 07.12.2018 22 fotografií   Horsky Bike Unboxing Hardtail Horska Cyklistika Kellys

Každý sme začínali na niečom, čo sme si postupne vylepšili. V dnešnej dobe si je už možné zakúpiť aj za menej peňazí schopný bicykel, ktorý vám rozhodne nebude na príťaž. Práve naopak...

Kellys ponúka širokú škálu horských (a nielen tých) bicyklov; od lacnejších, až po tie naozaj prepracované. Model Spider vám dá presne to, čo od horského bicykla na začiatku vyžadujete - spoľahlivosť a odolnosť.

Geometria rámu nesie označenie ako Race Ready, čím nás upozorňuje na športovejšie ladený bicykel, s ktorým bude radosť vyhľadávať lesné zákutia. Samotný rám pozostáva z hliníkovej zliatiny, nazvanej Alutec, pričom farebné prevedenie sa volá Turquoise. Dostupný je v 4 veľkostiach, od XS po L. O pohodlie sa stará vidlica Sr Suntour XCT so 100 mm zdvihom. Väčšinu osadenia má pod palcom Shimano, a to nasledovne: prehadzovačka je v modelovej rade Altus M200 a pracuje spolu s 8-rýchlostnou kazetou.

Kľuky sú osadené 3-prevodníkom s 42-34-24 zubami. Brzdy sú od výrobcu C-Star vo verzii mechanických diskových bŕzd. Ich účinok podtrhujú kotúče s priemerom 160 mm vpredu aj vzadu. 29“ kolesá sú dodávané od Kellysu, vnútorná šírka ráfikov je 19 mm. Na nich sú nahodené plášte IMPAC Ridgepac v rozmere 2,1“. Ostatné komponenty ako sedlo, predstavec, riadidlá či sedlovka, dodáva taktiež Kellys.

Po vybalení a jednoduchom zložení je stopercentne pripravený na jazdu.

Sedlovka má priemer 30,9 mm a vďaka rýchloupináku sa s ňou manipuluje naozaj jednoducho. Sedlo tak ako celý rám, hrá výraznými farbami.

Lanká sú uchytené bezpečne na svojom mieste. Tapered hlavová trubka zvyšuje tuhosť prednej časti.

Vidlica so 100 mm zdvihom disponuje aj možnosťou uzamknutia priamo z jej korunky.

Celkovo 24 prevodov je zárukou toho, že vám nebude žiadny chýbať. Či v náročných stúpaniach, alebo pri asfaltových presunoch.

Vďaka Shimanu sú radenie a brzdové páky spojené v jednotnom ovládaní.

Okrem tejto verzie Spider 10 s 29“ kolesami môžete v ponuke nájsť aj iné, s rôznymi farebnými variáciami. Tento konkrétny vás vyjde na 479 €. Najdrahší z nich, Kellys Spider 90 s 29“ kolesami má cenovku na hodnote 749 €.

Model Kellys Spider 10 s 29“ kolesami nájdete aj v našom MTBIKER shope.

MTBIKER shop - relevantné produkty

Mikee 07.12.2018 (15:49)

By ma zaujmalo ci je na mtbikeri niekto kto tuto cenovu uroven sleduje

Vuk Mikee 07.12.2018 (23:03)

To je pre niekoho kto necita a nepozera videa pred kupou biku (xc, hardtail, allmountain,enduro, fr,dh,fat,cross, gravel, ebike, hmotnost, prevody, grometria, zdvyh, tlmenie, brzdy, plaste, velkost kolies...) a kupi to. Potom ked pride bicyklovaniu na chut tak to bude musiet vymenit za nieco lepsie. Ako v tom videu o tom chlapovi co ho predbehla zena.
Menej solventnemu to natrhne rozpocet a ak pojde o studenta a menejsolventnych rodicov ci rodicov co mu povedia ze uz jeden bik ma a naco lepsi, tak bude mat smolu. Poznam takeho chudaka. Mohol si doplatit a mal by lepsi, lenze ten co ma bude musiet predat pod cenu a naco iny ked tamten jazdi. Ale do prace je to super a aspon nepride o moc penazi ak mu ho vezmu spred obchodu. Nemozeme to porovnavat s 2000e a viac bikmi. Ale na vikendovu jazdu pre sviatocneho jazdca s detmi na vylet to plne staci. Niekomu to nemusi prist na chut.
Ako tak lepsie biky nie preteksrske zacinaju na hranici cca 1300e. Alebo potom z bazaru. Pozeravam testovacky na trailoch najlacnejsich bikov trailhuntera kedze niesom solventny, ale zistil som podla toho ze by som bol nespokojny. Tiez som na takych uz sedel. Niekoho bavi jazda po upravenej rovinatej ceste, niekoho zjazd po korenoch. Kazdy ma svoje nevyhody. Treba studovat pred kupou biku,aby som nemusel menit ako
ten pan v tom videu. Ale mozno to niekomu bude stacit. Kto nechce do toho davat viac financii, tak sa musi uspokojit s tym co ten lacny bik dokaze. https://youtu.be/yotOZVELSMc
Nastastie ten co ho kupi a nikdy nesedel na lepsom, nebude mu ten jeho pripadat zly.
Treba si uz vyhliadnuty pred kupou pozicat a porovnavat. Bez jazdy aspon podobneho len pomocou videa by som sa nerozhodoval.

cervo Mikee 08.12.2018 (12:10)

Je to oveľa väčšia skupina ako by sa mohlo zdať. Nie sú tak aktívni vo fóre/komentároch a nedávajú toľko spätnej väzby ako komunita fóristov, ale z čítanosti článkov a sledovanosti videí pre začiatočníkov je jasné, že táto skupina sem chodí a je početná.

filipis Mikee 08.12.2018 (13:54)

Ja som si kúpil podobný bicykel v trochu lepšej výbave (viď profil) a neľutujem . Samozrejme, teraz by som si priplatil a kúpil lepši, ale pre začiatočníka, ktorý nevie, či ho to bude baviť a čo bude jazdiť je to podľa mňa ok. Aj na lacnom bicykli sa dá ísť na pekne výjazdy a trochu náročnejšieho terénu. Otázna je však životnosť. Na mojom musím po 1000km meniť zadné koleso.

Základom je mať veľký rozsah prevodov, ktorý umožní výšľap aj na kopce a tým začiatočníka motivuje jazdiť. Odporúčal by som ľahšie prevody ako na prezentovanom kellys-e. Ten má vpredu 24z, vzadu 32z čo je 0,75 (24:32). Ja mám vpredu 22z, vzadu 34z čo je 0,64 a vyjdem kopce na ktoré by som nebol ani pomyslel.

Keď bude jazdiť, zistí čo potrebuje a kúpi lepši bajk podľa svojich požiadaviek.

ppi 10.12.2018 (08:22)

omg xct na konusovu hlavu to sa casto nevidi... tomuto cudu by pomohlo napr. keby si nechali odrazky, pedale, sedacku, gripy, tu super vidlu a namiesto toho dali tam prevodnkovy ht stred, a normalne packy namiesto tych stef - sice vyzeraju efektivne ale radia nanic (tj tazko, nepresne).

supertramp 10.12.2018 (10:14)

v dnesnej dobe uz je tazko predat bike bez sedla, gripov a vidlice. ludia su rozmaznani :/