Testujeme bike 29ku - Felt Virtue Nine 3

Zabudnite na 20 kilometrové výjazdy okolo vašej bytovky s rapkáčom z jogurtového téglika v špicoch! Tento Feltík potrebuje dospelácke hory a priam kričí po celodenných expedičných výjazdoch. V dobách, o ktorých naše staré mamy nechyrovali, keď kamenisté pasáže v Malých Karpatoch boli zrovnané zbíjačkami a mostíky potiahnuté protišmykovou sieťovinou, je škoda drať plášte na vyjazdených lesných diaľniciach. Tento bajk patrí do divočiny.

Prvýkrát som mal možnosť dlhšie sedieť na 29ine. Počas testu som spravil 250 km. Z počiatku som mal rešpekt pred veľkosťou bicykla. Čo si len počnem s takým hebedom? Tieto pocity trvali presne kilometer a hneď som si zvykol. Prirovnal by som to k presadnutiu z Deawoo Tico do Landcruisera. Na dobré sa rýchlo zvyká. Posed si vás hneď získa. Neviem, či ma v noci inžinieri z Feltu obkreslili a tento bajk navrhli presne na mňa, ale sedí mi ako uliaty (veľkosť L , 185/70). Môj vlastný bajk po rôznych špekuláciach a upgrejdoch mi nesedí lepšie ako táto novinka.

Sedlo
S posedom ide ruka v ruke pocit bezpečia a kontroly. Neviem si predstaviť, za akých okolností sa dá z tohto bajku spadnúť. Možno to bol len pocit a fúra šťastia, ale za ostatný týždeň si nespomeniem na jednu kritickú chvíľu. Fantastická geometria plus XKing 2.4, ktorý držal na suchu ako ozajstný kráľ - nie je čo vytknúť. Jediné, čo by mohlo tento bajk zastaviť je vyslovene nepredvídaná prekážka, ale musí to byť niečo fakt veľké, cez čo sa kolesá nedokážu prevaliť. S bezpečnosťou sa trošku stráca hravosť a adrenalín ako som zvyknutý z 26tky. Ak sa chcete zabaviť na tomto Felte, potrebujete rozbitejší terén. Keď som jazdil moje klasiky v blízkom okolí a známe úseky, ktoré som dovtedy nazýval technické pasáže, jazda na Felte s prstom v nose nebolo to pravé orechové. Zlom nastal až keď som ho vytiahol do poriadnych kopcov.

Do kopca
V podstate som od tohto bajku aj čakal, že pôjde svižne vďaka svojej váhe hore kopcom, o zjazde sa nedalo pochybovať od prvého pohľadu, že to bude jeho silná stránka, ale čo mňa najviac dostalo, bola prejazdnosť klasickou lesnou cestou po víchrici s popadanými konármi, voľnými kameňmi a podobným bordelom, ktorý k lesu patrí. Veľké kolesá + Equilink = veľká spokojnosť. Ak aj bol väčší strom cez cestu a včas som ho zbadal, vedel som si spraviť vlastnú cestu lesom. Takisto to bolo pri blate, ktoré som cez les vždy vedel s troškou šikovnosti obísť. Začal som to robiť najprv podvedome. Nejako mám mozog nastavený, aby eliminoval počet zosadnutí počas výjazdu na nevyhnutné minimum. Uvedomil som si, že idem inak ako moji parťáci, až keď som ich videl ako prenášajú cez stromy, alebo hrešia v diaľke. Priznávam, trošku škodoradosti v tom bolo. Treba ale uviesť na správnu mieru, že tento Felt nie je ruský tank a sú prekážky, keď pomôže iba motorová píla, alebo nosenie bajku na chrbte.

Píla na biku
Väčšina špekulácií je o tom aké to je prejsť z 26iek na 29iny, ale skúste to presne naopak. Skúste v polovici zjazdu vymeniť 29inu za 26tku, tak ako ja počas tohto testu, a vtedy najlepšie pochopíte celý rozdiel. Myslím, že nová generácia, ktorá bude poznať iba 29iny, po presadnutí na 26tku si bude pekne prstom ťukať na čelo, že čo to je za stroj podobný bajku.
Okrem skvelého karbónového rámu, je najsilnejšou súčasťou tohto bajku zadný systém pruženia postavený na základe virtuálneho čapu – Equilink. Equilink zabezpečuje čo najvertikálnejší pohyb zadného kolesa hore a dole oproti banánovým jednočapovým klasikám, ktoré citlivejšie povahy môžu kopať do pedálov. Najlepšie odpozorujete podstatu Equilinku na obyčajnom asfalte. Stačí len v ktoromkoľvek bode prudko zadupať do pedálov v sede a zadná stavba sa ani nehne. Podnety od pedálov proste ignoruje. Termín „pohupovanie“ si týmto pádom môžete odložiť do archívu vedľa toho rizlingu, čo si šanujete na výnimočnú príležitosť. Malou nevýhodou môže byť vyšší počet kĺbov, za ktoré sa hromadí blato. Určite si to pýta nejakú formu blatníka, pretože následné umývanie je práca nadlho. Pripravte si množstvo vatových tyčiniek a Cyklostar. Keď už sme pri očiste, na bielu farbu odporúčam Cif Cream. Ak vás zaujal tento produkt bajkerského blaha, neváhajte a zabookujte si testovačku na Bikefeste už tento víkend.

Zjazd

Podstatné zhrnutie

Skvelý posed, geometria a karbónový rám. Nadčasový Equilink + veľké kolesá = famózna priechodnosť. Zjazdy sú zábavné, ak sú rozbité – žľaby, rigoly, korene, šutre a popadané konáre sú odteraz vašimi novými kamarátmi.

Menej podstatné pozorovania

Veľmi potešila teleskopka s diaľkovým ovládaním na rajdách, len si na ňu pripravte v prípade potreby doštelovania lanka najmenší imbus (1.5 mm). Moje obe sady imbusov obsahujú ako najmenší dvojmilimetrový. Sedlo hodnotím ako veľmi pohodlné. Jazdil som na ňom aj v starších nohaviciach s vysedenou plienkou, ktoré normálne používam už len na kratšie výjazdy, ale tu to bolo úplne bez problémov.

Čo sa týka prednej vidlice Sektor od Rockshox so 140 mm zdvihom, je to taká predvídateľná klasika, ktorá nekompromisne odvádza svoju robotu. Uzamykanie je vyvedené na rajdy, čo poteší hlavne počas jazdných situácií, keď sa treba zdvihnúť z pohodlného posedu a trošku zadupať.
Skúsený jazdec, ktorý má toho odjazdené bude asi rozmýšľať nad výmenou bŕzd (MT2 od Magury), poprípade radiacej sústavy. Sram X9 vzadu a X7 vpredu si robia svoju robotu poctivo, ale sú ľudia, ktorí ich vymenia kvôli návykom z iných systémov.
Vpredu sú iba dve píly 24 a 38 zubov, ale nemal som s rozsahom najmenší problém. Pravdou je, že sám jazdím na dvojprevodníku, čiže som zvyknutý. Vzadu tradičná kazeta s rozsahom 11 až 36 zubov.

Nepodstatné pozorovania

Vo vlaku netreba zdvíhať bajk zo zeme na hák, stačí ho postaviť na zadné. Od stropu má tak 5 centi – platí pre poschodový osobák
Ak ste boli zvyknutý pri preprave odmontovať predné koleso a sklopiť zadné sedadlá vo vašom úspornom hatchbacku, berte na vedomie, že s týmto bajkom bude treba dať dole obe kolesá
Tvarovanie hornej rámovej trubky tvorí pohodlné sedadlo, keď si nie je kde v lese sadnúť. V prípade, keď sa len tak kocháte výhľadom, alebo čakáte na parťákov, ktorí ešte bojujú v stúpaní, túto vychytávku určite oceníte.

Pohodička

Výbava

    Materiál rámu: Felt Virtue Nine Trail, UHC Performance karbón
    Vidlica: RockShox Sektor Gold, vzduchová, lockout
    Zdvih: 140 mm
    Tlmič: RockShox Monarch R
    Radenie: Sram X7, 2x10 rýchlostí
    Prešmykovač: Sram X7, 2x10
    Prehadzovačka: Sram X9, 2x10
    Kazeta: Sram, 10 rýchl., 11-36 zubov
    Kľuky: Sram S100, 2x10, (XS/SM - 170mm, MD/LG/XL - 175mm)
    Hlavové zloženie: FSA semi- integrované
    Predstavec: Felt MTB, (SM - 70mm, MD/LG - 80mm, XL - 90mm)
    Riadidlá: Felt MTB 6061 alu, 720mm
    Brzdy: Magura MT2, 180/180mm
    Kolesá: WTB
    Plášte: Continental X-King
    Sedlovka: KS eTen 30.9x385mm
    Sedadlo: Felt
    Farba: matný karbón
    Veľkosti: S(16"), M(18"), L(20"), XL(22")

Cena: €2750.00

Viac info na http://www.feltbicykle.sk/katalog/virtue-nine-full-130/felt-virtue-nine3

Video výrobcu


Na záver to najdôležitejšie. Ako je to s pivom po výjazde? Malé krčmy môžu mať problém s akceptáciou tak veľkého bajku. Zaberie presne 3 barové stoličky, preto je terasa jasná voľba. 8)" title="8)
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Lapierre Pulsium AllRoad 6.0 - v znamení pohodlia

Test: Lapierre Pulsium AllRoad 6.0 - v znamení pohodlia

Je pre teba pohodlie na ceste dôležitejšie ako rýdzi športový výkon? Pulsium AllRoad ho ponúka naozaj viac než dosť.
Test: Liv Devote Advanced 2 - parťáčka na cesty aj necesty

Test: Liv Devote Advanced 2 - parťáčka na cesty aj necesty

Jeden bicykel a dvoje kolies? Recept na viac zábavy, ale nezabudnite aj na ďalšie detaily.
Superior X-ROAD Team Issue – poctivý kus cestárčiny z rodiska Tatry

Superior X-ROAD Team Issue – poctivý kus cestárčiny z rodiska Tatry

Každý, kto začne s cyklistikou, sa po pár rokoch začne obzerať po serióznejšom stroji. Prečo si práve X-ROAD získal moje srdce?
keyboard_arrow_up