Klenovský Vepor + foto

Nie je to síce veľa km,ale o to je to náročnejšie.
Trasa začína v obci Kokava nad Rimavicou,aj keď niektorí bikeri to začínajú až v Lučenci,ale my musíme brať ohľad aj na to,že s nami ide aj jedna slečna a pár bikerov s menšou výdržou a tak to rozpumpujeme až v tej Kokave.

Povrch: 65%lesné cesty,35%asfalt

Dĺžka: 50 km

Popis: Nie je to síce veľa km,ale o to je to náročnejšie.
Po asfaltke sa dostávame cez obec Utekáč a jej priľahlé "dedinky"(Salajka,Havrilovo...) až ku odbočke na červenú značku,asi 5km pred obcou Sihla.Tu odbáčame do prava a lesnou cestičkou vystúpame až na vrchol Troch chotárov.Tu sa zvrtneme do ľava a postupujeme po vrcholovej cestičke až pod vrchol Klenovského Vepra,kde musíme ale zosadnúť,lebo sa nám terén razom zdvihne o 30%.Takých dobrých 300m musíme naše bicykle niesť na chrbtoch až kým sa terén asi 100m pred vrcholom nezmierni natoľko,že sa dá na bike vysadúť a opäť zabrať do pedálov.Vrchol sa nachádza vo výške cca 1350m.n.m.Tu sa zapíšeme do vrcholovej knihy a ponáhľame sa pokochať nádherným pohľadom na scenériu Veporských vrchov,ale aj Nízkych a Vysokých Tatier.Po hvíľke rozímania sa pustíme strmhlav dole briežkom.Pravdaže prvé desiatky metrov musíme biky niesť,ale potom sa terén zmierni a my sa môžme už nerušene oddávať nádhernému zjazdu,ktorý sa na chvíľu skončí pri chaťe Varta,kde si naberieme vodu a hrkoceme ďalej.Na chate Varta sa dá prespať za dobrovoľný poplatok 10sk.Funguje vlastne ako útulňa.osobne som tam spal už viackrát a bolo to super.Odporúčam vyskúšať.
Zjazd lesnou cestou sa asi po 5km mení na asfalt a ten pokračuje asi 8km.Pri moste odbočíme do prava a stúpame až do sedla Pereš,kde je aj salaš.Odtiaľ sa pustíme nádherným zjazdom lesnou cestičkou,ktorú križujú viaceré lesné potôčiky až do osady Havrilovo,kde sa napojíme na asfaltovú cestu a po nej postupujeme až do Kokavy nad Rimavicou.Túto túru už tradične zakončíme v miestnej krčmičke,kde si dáme lahodný Starompramen len za 15sk!!!
Je to proste naša každoročná,už viac menej kultová záležitosť,na ktorú sa všetci veľmi tešíme.Dúfam,že po tomto oboznámeni sa ju vyskúša aj viac cyklistou.Stojí to za to.