Nový Canyon Inflite CF SLX - cyklokros sa mení a treba sa prispôsobiť
Rovnako, ako sa mení moderné XCO, mení sa aj cyklokros. A to smerom viac k technike, ktorá hrá stále väčšiu úlohu - najmä vtedy, ak rozhoduje každá sekunda.
Súčasní top jazdci nemajú problém preskakovať prekážky na bicykli alebo vyšpurtovať strmé a náročné stúpania, čím samozrejme dokážu získať výhodu – rovnako sa vedia rozhodnúť, kedy je lepšie vziať bicykel na rameno a utekať. Aby to bolo možné, musia byť v prvom rade výborne technicky pripravení, skúsení a tiež mať v rukách „stroj“, ktorý im to všetko uľahčí.Základný princíp
Tento moderný trend zohľadnil Canyon pri výrobe svoje nového cyklokrosového špeciálu – Inflite CX SLX. Jeho cieľom bolo zakomponovať do bicykla „riešenia“, ktoré umožnia získavať sekundy, kde sa len dá – pretože práve tie dokážu rozhodnúť v tak krátkej a dynamickej disciplíne. Základ konceptu tvoria tri základné prvky:- Geometria inšpirovaná horskými bicyklami – práve v modernom MTB hľadali v Canyone inšpiráciu. Nie je ľahké dosiahnuť, aby bol bicykel stabilný a zároveň obratný v technických úsekoch. Výsledkom je dlhší dosah, teda „reach“, dlhší rázvor, no krátka zadná stavba a predstavec. K tomu sa pridáva hlavový uhol 72,5 stupňa.
- Upravený systém „nosenia“ - aj keď máte tú najlepšiu techniku, vždy je potrebné a častokrát aj ďaleko rýchlejšie bicykel chytiť na rameno a preniesť. Práve to výrazne uľahčí prepracovaný tvar rámu a riešenie okolo hornej a sedlovej časti rámu.
- Dôraz na maximálnu možnú priechodnosť – celý bicykel je konštruovaný tak, aby sa na ňom chytalo čo najmenej blata, čo vo výsledku znamená menej času v depe a opäť sekundy k dobru.
Karbónový rám
Inflite CX SLX je prvý karbónový cyklokrosový bicykel v ponuke značky Canyon, no to nič nemení na skúsenosti so spracovaním toho materiálu – stačí sa pozrieť na históriu cestných a MTB bicyklov. Výsledkom je rám, ktorý v diskovej verzii a vo veľkosti M váži iba 940 g, čím sa radí medzi skupinu najľahších, ktoré súčasný trh ponúka. Ale nízka váha nebola hlavným kritériom – v disciplíne ako je cyklokros je potrebná aj vysoká tuhosť, či už z hľadiska celkového výkonu, ale aj odolnosti. S týmto rámom nebudete mať problém šprintovať zo zákrut a rovnako zvládne aj poriadny „nápor“ od terénu.Integrácia
Tento pojem sa už stal pevnou súčasťou napr. pri aerodynamických cestných modeloch, no aj tu má integrácia svoje opodstatnenie. Kombinácia riadítok a predstavca s označením H31 Ergocockpit CF má kratšiu dĺžku predstavca a širšie prevedenie ako cestná verzia, takže ponúkne potrebnú kontrolu, nízku váhu a maximálnu tuhosť pre vedenie stopy. Rovnako bola jeho ergonómia prispôsobená potrebám cyklokrosových jazdcov. Veľmi zaujímavou časťou rámu je integrovaná sedlová objímka, ktorá vďaka svojej konštrukcii ponúkne pevnosť, odolnosť proti blatu a vode a zároveň umožní sedlovke pracovať vo väčšom rozsahu.Na veľkosti záleží
Pomerne inovatívny prístup zvolil Canyon pri rozsahu veľkostí, kedy ponúkne aj rámy v prevedení 3 XS. Problém teda nebudú mať ani jazdci vysokí cca 152 cm. Aby ale zostali zachované rovnaké vlastnosti ovládania aj pri týchto rámoch budú 3 XS a 2 XS postavené na platforme 650 B (teda 27,5). Nižší jazdci si teda rovnako užijú „bleskové“ ovládanie a stabilitu v náročných úsekoch, ktoré nový koncept rámu prináša do sveta cykokrosu.Podrobnosti, ponúkané modely a ceny sa dozviete na domovnských stránkach canyon.com/en-sk.
Komentáre Zobraziť komentáre (12)