Canyon predstavuje novinku Stoic a inovovaný Spectral 29 CF

Na vlne trailových modelov, vďaka ktorým si môžete užívať nielen vzdialené krásy prírody, ale súčasne aj technické bonbóniky trailov, predstavuje Canyon dvojicu modelov Stoic a Spectral 29 CF s prívlastkom 2021.

Trendy súčasnej horskej cyklistiky sa uberajú čoraz „voľnejším“ smerom, t.j. ku koreňom cyklistiky, kedy jazdenie bolo zábavou a objavovaním. Čím iným je ten bezstarostný pocit, keď po práci alebo cez víkend vyletíte na lesné traily a užívate si tie ťažko vydobyté endorfíny? Oba modely, Stoic aj Spectral, ponúkajú strednú hodnotu zdvihu a modernú geometriu, ktorá predovšetkým znamená viac kontroly nad bicyklom aj vo vyšších rýchlostiach a pohodlné jazdenie aj v stúpaniach. Na jednej strane tak máme dostupný a predsa nadupaný Stoic a na druhej karbónový špeciál pre vyznávačov majstrovských technológií.


Agresívna hardtailová novinka - Canyon Stoic

Aj napriek tomu, že grécki stoici boli známi svojou umiernenosťou a apatickým postojom k životu, model s rovnomenným názvom, ktorý bude dopĺňať sériu horských bicyklov u Canyon-u, určite nie je určený len na nejaké to pojazdievanie po bezstarostných poľných cestách. Práve naopak.


Ako už zo samotného tvarového spracovania bicykla vyplýva, Canyon sa zapojil do súčasného trendu agresívnych hardtailov. Čo toto označenie znamená? Hardtaily sú poväčšine chápané ako XC stroje, ktoré sú dobré na maximálny výkon, ale pri hravejšom jazdení v lese už jazdec pociťuje rezervy. Tu práve nastupuje Stoic. Prvým dôvodom pre takýto smelý názor je geometria rámu. Pripravte sa na položený, 65-stupňový hlavový uhol, ktorému sekunduje 75 stupňový sedlový. Ak k tomu prirátame aj 418-428 mm zadnú stavbu, získavame rovnicu, na konci ktorej dostaneme agilný prejav v utiahnutých zákrutách a väčšiu istotu v strmých pasážach. Najmä pri prednom zdvihu na hodnote 140/150 mm. Dobrou správou je aj skutočnosť, že sa nestratí ani v stúpaniach.


Poďme si ale bližšie predstaviť samotný Stoic. Základom všetkých troch dostupných verzií je hliníkový rám z AL6061, čo je správnym výberom, ak sa snažíte vytvoriť dostupný, ale súčasne odolný a moderný bicykel. Samozrejme nemôžeme opomenúť Boost rozmery osiek, alebo vnútorné vedenie lanka prehadzovačky a teleskopickej sedlovky. Pýtate sa, prečo nie aj zadnej brzdy? Odpoveď je jednoduchá: pretože ide o jednoduchosť a ak budete potrebovať servisovať brzdu alebo ju vymeniť, určite si na to spomeniete.

Ďalšími charakteristickými prvkami sú aj priechodnosť plášťov alebo široká škála veľkostí. Tak napríklad nie je problém do zadnej stavby vtesnať až 2,5“ pri 29“ a až 2,8“ pri 27,5“. Veľkosti začínajú od XXS pre postavu menšiu než 150 cm a končia pri XL, s výškou nad 2 metre. Podľa programu Canyon sú bicykle vo veľkostiach XXS-S osadzované 27,5“ kolesami a 150 mm vidlicou, zatiaľ čo M-XL získavajú 29“ rozmer a 140 mm zdvihu.


A teraz tá najpodstatnejšia otázka: Za koľko? Ako už bolo spomenuté, Stoic prichádza v troch vyhotoveniach so spoločným hliníkovým rámom. Odlišujú sa tak výbavou. V prípade najdostupnejšieho variantu Stoic 2 sa pripravte na vidlicu SR Suntour s 34 mm nohami, brzdy Shimano MT200, 30-mm ráfiky Alex Rims a kompletný, 10-rýchlostný pohon Shimano Deore M6000 s kazetou 11/42. Vyšší Stoic 3 dostane RockShox Recon RL a Sram SX Eagle, zatiaľ čo Stoic 4 disponuje RockShox Pike Select RC a Sram NX Eagle. Posledné dve verzie majú aj teleskopickú sedlovku. Na obutí sa určite nešetrilo, keďže spoločnou voľbou je Schwalbe Magic Mary a Hans Dampf v prevedení Super Trail so zmesou Addix Soft v šírke 2,35“. Cena začína od 799 €.


Spectrail 29 - novokorunovaný univerzál

Canyon v svojej prezentácii uvádza, že ak by ste si mali vybrať jediný horský bicykel, práve toto by bola jasná voľba. Je k tomu ale dôvod? Spectral nie je tohtoročnou novinkou. Už v predchádzajúcich rokoch sme sa stretávali so Spectral 27.5. V budúcom roku ale nastáva zmena - okrem prechodu na 29 kolesá je ohlasovaná aj celková premena bicykla. Poďme sa teda pozrieť, o čo presne ide.


Spectral bol a je trailovým bicyklom, ktorý zvláda nielen celodenné výjazdy, ale aj náročnejšie enduro jazdenie, kedy nie je miesta na chyby. Jeho charakteristická črta, 150 (resp. 160) mm zdvih, ostáva nezmenený. Rovnako je tomu aj v prípade systému zadného odpruženia s názvom Triple Phase Suspension. Od tohto bodu ale začína zmena. V prvom rade samotný karbónový rám „CF“ sa s hmotnosťou dostal pod hranicu 2 600 g (M) a Canyon udáva, že súčasne ide aj nárast tuhosti. Pre porovnanie, predchádzajúci Spectral CFR 27,5, ktorý bol najvyššou špecifikáciou, bol o celých 60 g ťažší. Súčasný Spectrail CF je dodávaný nielen s krabónovým predným, ale aj zadným rámovým trojuholníkom. Užitočnosť tohto riešenia Canyon argumentuje zvýšenou tuhosťou a precíznosťou správania sa odpruženia.


Zmeny sa teda dočkala aj geometria. Konkrétne ide o položenejší hlavový a strmší sedlový uhol. Ich hodnoty sú 64 stupňov (s flip chip-om možnosť zmeny na 65 stupňov), respektíve 76,5/77 stupňov a 76/76,5 (pri Fox odpružení so 160 mm). Okrem nich sa predĺžil aj reach, napomáhajúci pri stabilite vo vysokých rýchlostiach, pribudli dlhšie zadné vzpery a celkovo kratšia sedlová a hlavová rúrka, vďaka čomu si môžete zvoliť teleskopickú sedlovku s vyšším zdvihom. Geometria je relatívna aj v spojitosti s dodávaným odpružením: vidlice a tlmiče Fox sú na hodnote 160 mm s 36 mm nohami, zatiaľ čo RockShox dodáva 150 mm alternatívy s 35 mm nohami.


Zmien sa dočkal aj prejav odpruženia. Triple Phase Suspension, ktoré je principiálne založené na tzv. troch fázach ekonomickejšieho využívania zdvihu. Tento koncept nie je novinkou, ale úprava jeho funkčného prejavu získala progresívnejší ráz, napomáhajúci pri väčších nárazoch a istote aj na náročných trailoch. Canyon súčasne optimalizoval pomer tzv. anti-squat a kickback, kedy sa zefektívnilo šliapanie jazdca v prvej polovici zdvihu tlmiča. Následne, v druhej polovici klesá tak anti-squat, ako aj (a to predovšetkým) kickback, čo má pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti bicykla.


Okrem týchto najpodstatnejších údajov je potrebné zmieniť, že aj detaily hrajú významnú úlohu. Tak napríklad vnútorné vedenie laniek, integrovaná ochrana spodnej časti predného trojuholníka, možnosť osadenia košíka a fľaše na vodu, inovatívne uchytenie kapsičky s dušou a náradím pod hornou rámovou rúrkou, vymeniteľné vložky závitov v ráme (ako napríklad v zadnej pevnej ose), použitie prevodníka vo veľkosti 30 až 34 zubov, stredové zloženie v závitovom štandarde, osadenie odnímateľného ISCG držiaku pre bashguard alebo len chain guard a iné.


V ponuke nájdeme až 4 spracovania karbónového modelu Spectral CF 29. Všetky sú zhodne osadené výlučne 29“ kolesami v 4 veľkostiach. Vstupnou verziou je Spectral 29 CF 7.0 s RockShox Pike Select RC/Deluxe Select+, kolesami DT Swiss M1900 a sadou Sram GX Eagle. O čosi robustnejší Spectral CF 29 8.0 využíva odpruženie Fox 36 Perfomance Elite a DPX2 Performance Elite, sadu Shimano XT a kolesá DT Swiss XM1700.


Tretím v poradí je najľahší, Spectral 29 CF 9.0 a to vďaka RockShox Pike Ultimate a Deluxe Ultimate, kolesám XMC1501 a sade Sram X01. Cenovo najdrahším je ale Spectral 29 CF LTD a to vďaka karbónovým kolesám DT Swiss XMC1200 a sade Shimano XTR. O odpruženie sa stará Fox v prevedení Factory.


Kompletnú ponuku modelov Canyon získate na tomto odkaze.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

E-novinky Canyon - evolúcia v plnom prúde PR článok

E-novinky Canyon - evolúcia v plnom prúde

Canyon na tento rok kompletne inovoval svoju ponuku horských elektrobicyklov. O ktoré modely ide? V čom sa líšia oproti predchodcom? Ako sú vybavené?
Test: Lapierre E-Zesty AM 9.4 2024 – pán bicykel

Test: Lapierre E-Zesty AM 9.4 2024 – pán bicykel

Po ročnej odmlke sa ku mne dostal konečne bike na test. A rozhodne nie nejaký obyčajný.
Test: Plášte Pirelli Scorpion – ako som prišiel na chuť ľahkým plášťom

Test: Plášte Pirelli Scorpion – ako som prišiel na chuť ľahkým plášťom

Trailové plášte sú veľmi široký pojem. Doteraz som veľmi ľahkým plášťom s nízkym dezénom neveril. Až tento test mi viac otvoril oči.
keyboard_arrow_up