Rider_88 napísal:
GZA: ten CTM Spark stojí 850eur, a ja som písal 700 - 750eur, čiže už je to trochu nad limitom.

Lstraka: Trek DS je hybridný bike, nie crossový a nenašiel som aký má priemer kolies. Naviac je aj trochu ťažší.
Chcel by som dosiahnúť na asfaltke väčšiu rýchlosť než s MTB, a u toho Treku si nie som istý či by to bolo ono. Ťažší terén jazdiť nebudem, takže asi by som ho aj tak nevyužil.

Tá Merida: https://bicykle.heureka.sk/merida-crossway-300-2017/specifikace/#section
alebo: https://bicykle.heureka.sk/merida-crossway-500-2016/specifikace/#section
nie je dobrá?


Nazdar, isto ma poniektory ukamenuju :tmi: ale sa vykasli na crossovy bike . Ja som vlani tiez tak rozmyslal ako ty , kupil som novy Spark ze teren nebudem jazdit a bla bla bla a ze len asfalt .
Zaver je taky , ze na asfalte si s tym bikom pomaly a v terene ta vytrasie . Pokial som nevyskusal normalny cestny bike , tak mi to bolo jedno ale teraz viem ze cestak je cestak .

Ked chcem ist do lesa , tak si poziciavam normaly MT Bike a Crossak mi je na dve veci :n: :headbang:

jj aj s krosovym sa da pojazdit ale je to taky mackopes , ktory ta casom zunuje :clap:
15.03.2017 - 19:32:23
00
stivko76, prečo by Ťa niekto kameňoval :) V podstate máš, ale aj nemáš pravdu.

dudas_jan, to, či budeš s krosovým bicyklom rýchlejší, alebo nie, záleží na rôznych veciach. Najpodstatnejšie budú pneu (šírka - aerodynamický odpor, ale hlavne valivý odpor - pozor, vôbec neplatí, že čím užší plášť, tým menší valivý odpor, to viac záleží na zmesi a konštrukcii pneu a tiež na použitej duši, prípadne bezdušovom prevedení) a aerodynamický odpor celku (takže bicykla, ale to podstatnejšie - Teba, tvojho posedu, čož znamená, čím vzdpiamenejší posed, tým vyšší odpor a naopak, čím športovejší posed, tým nižší odpor, takže najviac bude záležať na geometrii rámu a následnom nastavení posedu). V prípade stúpaní sa k tomu pridá hmotnosť a taktiež použiteľné sprevodovanie. Takže to vôbec nebude o tom, či horský alebo krosový :) Pozor, krosové bicykle bývajú zvyčajne osadené krosovými prevodníkmi do "rýchla", zvyčajne nevyužiteľnými pre bežných rekreačných cyklistov.

Pred dvoma rokmi som riešil rovnakú otázku a skončil som u stavby na zakázku - výrazne lepšie vyskladaný celok ako u "hotoviek", tu troška stále ľutujem, že sa na Slovensku tomu nik nevenuje.
15.03.2017 - 19:56:35
00
No u mňa je to tak, že ja som terén nikdy veľmi nejazdil a minimálne posledné 2 roky vôbec. Lenže je tiež pravda, že ten bike čo mám teraz je totalny shit. Aj keď je to MTB (26"), nemá ani odpruženú prednú vidlu a je ťažký, takže jazda v teréne na ňom asi nie je o nič lepšia, ako na krosovom biku. Terén ale aj tak nechcem jazdiť, takže MTB určite nepotrebujem, lenže zas s cestným bikom by som nemohol ísť ani na upravenú poľnú/lesnú cestu. Takže preto pozerám na ten kros. Nečakám, že pôjdem tak rýchlo ako cesťaci, ale proste chcem niečo na čom sa bude dať dobre jazdiť po asfalte, ale ak budem chcieť, tak môžem ísť aj na nejakú poľnú cestu.
No a to ako rýchlo vystúpam kopce nie je pre mňa až tak dôležité. Tou rýchlosťou som myslel hlavne rýchlosť po rovine, ktorú by som aj dlhodobejšie udržal. Ten bike čo mám teraz ma len brzdí.
Za 750eur by sa asi moc dobrý bike nedal vyskladať, takže si budem musieť vybrať nejaký hotový.
15.03.2017 - 21:29:31
00
Tak na poľné/lesné cesty stačia nejaké odolnejšie a širšie (28) cestné pneu, i keď skôr ako núdzovka. Ja mám v podstate rovnaké "priority" čo sa využitia týka a krosík mi vyhovuje úplne (práve čakám nové pneu, tak som zvedavý :) ). A práve to je to, že v cenách do cca tých 800-900 eur výjde stavba lepšie ako hotový bicykel, mal som totožný rozpočet :) Prichádza však v úvahu, len pokiaľ si vieš poň zájsť osobne, alebo máš aspoň nejakú rodinu v CZ, kde by to mohol "staviteľ" poslať kuriérom (nemám známosť, že by posielali bicykle za hranice, za opýtanie ale nič nedáš).
15.03.2017 - 21:52:38
00
Ak pises o stavitelovi "scalarovi" z CZ tak ten posiela aj na SK. Ja mam od neho 2 crossove biky. Ak myslis ineho tak nic.
15.03.2017 - 21:59:31
00
Mik98, tak to je super správa si myslím :) Presne scalar-a mám na mysli, tiež som bral dva, mne a manželke (vtedy ešte len frajerke) :)
15.03.2017 - 22:02:14
00
Tak ja mam crossovy na výlety s kamoskou, na jazdenie, keď idem sam, mam cestak
15.03.2017 - 22:31:32
00
Nie každý chce (alebo si môže dovoliť) dva bicykle. Ale hoci sám do budúcna zvažujem cesťák a kros ponechať ako výletný bike, nevidím dôvod prečo by som za rovnaký peniaz mal dostať horší bicykel :) Samozrejme, niekto má radšej nákup v kamennej predajni a to nikomu neberiem, ale určite nie je pre mňa argumentom "veď to mám len na výlet s deťmi/ženou/priateľkou" (každý si doplní toho, s kým tie výlety budú) :) Ide proste o najlepší pomer cena/výkon (a prispôsobenie vlastným požiadavkám), nikomu to nútiť nebudem ;)
15.03.2017 - 22:42:06
00
Preto mám ctm, dobra vidla, deore brzdy xt prehadzovac a kluky xt to bol pre mna argument
15.03.2017 - 22:48:29
00
Aj na slovensku vyskladanie bicykla na mieru podla svojich predstav, velmi dobrá vlastná skúsenost:
Bánovce nad Bebravou
http://www.asper-bike.sk/
16.03.2017 - 00:31:09
00
Rozmýšlal som na tým skladaným, ale...
niekomu to môže prísť ako blbý argument, lenže ja k tomu nemám dôveru, pretože s takými vecami nemám veľmi dobré skúsenosti a bojím sa, že to potom budem ľutovať.
Okrem toho z jazdenia na tom "šrote" asi nemám také skúsenosti, aby som nejaké malé rozdiely medzi lepšimi bikami postrehol. Možno budem mať trochu horší bike, ale za tie peniaze bude prakticky hocijaký bike o dosť lepší než ten čo mám teraz. Preto by som predsa len radšej kúpil hotový bike.

Takže by som vás poprosil ak by ste kupovali hotový krosový bike v cene okolo 750eur, ktorý by ste si vybrali ?
Ako som už písal, priorita pre mňa je rýchlejšia jazda na asfalte.
Až keď na ňom budem jazdiť zistím, či vôbec budem na ňom niečo chcieť vylepšiť (napr. výmenou nejakých komponentov)
Preto by som mal asi kúpiť taký, ktorý má čo najlepší a pre mňa najvhodnejší rám a kolesá.
Dizajnovo sa mi najviac pozdávajú tie meridy, hlavne crossway 300 2017 v sivej farbe, ale samozrejme, že kvalita biku je pre mňa dôležitejšia.
Vzal by som aj ten CTM Spark. lenže model 3.0 už je pre mňa moc drahý. V čom je 2.0 horší než 3.0 ?
A ako by obstál v porovnaní s tou meridou ?
Vzhľadom na to čo písal Mirec_K o tej rýchlosti a odpore plášťov, by som možno mohol zvážiť aj ten Trek DS:
https://bicykle.heureka.sk/trek-ds-3-2017/
16.03.2017 - 18:06:22
00
dudas_jan
vies mi toto vysvetlit, co tym myslis?

"niekomu to môže prísť ako blbý argument, lenže ja k tomu nemám dôveru, pretože s takými vecami nemám veľmi dobré skúsenosti a bojím sa, že to potom budem ľutovať."

Ja ta tu nebudem presviedcat ci kupovat hotovy alebo skladany bike, len ma zaujima preco nie skladany?
Ak by si chcel skladat u toho scalara tak sme tu dvaja ktori maju po 2 biky od neho doma a bez akehokolvek problemu. Ale ako pisem k nicomu ta nenutim :)
16.03.2017 - 18:50:08
00
Mik98:
nebudem tu toto rozpisovať, ale už som takýmto spôsobom nakupoval iné veci, takže ja viem o čom vravím.
Keby nešlo o taký peniaz, tak by som to ešte riskol, ale toto radšej nie.
Najradšej by som ho kúpil osobne v kamennej predajni. Ideálne v KE, resp. niekde na výchde Slovenska. Z CZ ani z Bánoviec nad Bebravou určite nie. Aj v prípade reklamácie to budem mať potom podstatne jednoduchšie.
Napr. Merida aj CTM sa dá zohnať priamo v KE.
16.03.2017 - 19:52:29
00
dudas_jan ak chceš kukni čo inzerujem. Meridu Crossway 500. Je na nej predprípava na kotúč.brzdy ak by si chcel.
16.03.2017 - 21:36:44
00
Aký zázrak posklada za dajme tomu 850€ ten scalar to by ma zaujimalo
16.03.2017 - 21:47:26
00
keyboard_arrow_up