Ahojte, potreboval by som sa trocha poradiť. Nedávno som sa rozhodol, že po dlhšom čase začnem s cyklistikou. Moja predstava bola taká, že budem chodiť aj po asfaltke,aj do terénu, proste klasická cykloturistika. Tak som si teda kúpil takmer nový tento crossový bike
https://www.cube.eu/sk/2018/bikes/trekkingove-bicykle/touringove-bicykle/cross/cube-cross-blackngreen-2018/

Ibaže keď som pred 2 týždňami začal jazdiť, zistil som že oveľa viac ma baví horská cyklistika, navyše kamoši majú poväčšine tiež mtb, a jazdíme teda po kadejakých lesných cestách, ktoré sú rozbité, občas je to samá skala, samý konár. Navyše keď sa človek spustí z hrebeňa, naberie slušnú rýchlosť, takže bike dostáva fakt zabrať. Netvrdím že s ním robím nejaké skoky alebo akrobatické kúsky, to vôbec nie, ale proste sú to väčšinou ťažké terény. Jazdíme síce aj po asfaltkách, ale pomer cesta:terén je asi tak 30:70. Moja otázka teda znie: Je takéto jazdenie vhodní na daný typ biku, mal by to vydržať v pohode bez vážnejších poškodení? Alebo skôr hrozí že po chvíli to nevydrží a praskne napríklad rám alebo podobne, a mám ho radšej predať a kúpiť mtb? Ďakujem.
19.04.2020 - 17:33:30
00
Čauko, bicykel nevyzerá zle, moja mama mala rovnaký typ biku a z vlastnej skúsenosti viem, že sa na ňom dá veľa zvládnuť... Ale mtbčku sa to nevyrovná. Ak chceš jazdiť tvrdší terén, cyklotúry, no zároveň aj zvládať pohodlne presuny po cestách, tak by som zvolil nejaký mtb a plášte s menej agresívnou vzorkou, ktoré nebudú mať veľký odpor na ceste, no podržia v teréne. Predsa len crossové biky sú skôr do mesta a na nespevnené cesty (ako samotný výrobca uvádza). Tomu sú prispôsobené aj komponenty a stavba rámu. Na typ jazdenia aký si opísal by zvolil niečo takéto: https://www.cube.eu/sk/2020/bikes/mountainbike/hardtail/analog/cube-analog-greennorange-2020/ .
19.04.2020 - 18:29:13
00
Ďakujem za radu a odporúčanie :)
19.04.2020 - 18:39:45
01
ešte jedna otázka...pozerám že ten cube analog má prevody 1x12...nebude to málo pri pár km presunoch po asfaltke? Myslím že väčšina kamošov má vpredu 2-3 prevody, tak aby som za nimi stíhal šľapať potom :D
19.04.2020 - 22:55:07
00
to je dobrá otázka, no myslím, že to problém nebude... vždy sa dá vymeniť prevodník za inú veľkosť (namiesto 32 dať 34 napr.). Samozrejme je to na osobných preferenciách. Ja by som určite volil 1x12 (nad 3x9 by som určite nerozmýšlal, bohvie či sa to ešte vyrába), ale sto ľudí sto chutí... Ten bicykel, ktorý som poslal je len ako ukážka typu biku ktorý som mal namysli, vybral som ho len preto, že bol na stránke výrobcu, na ktr. si dal vyššie odkaz :D tým nehovorím že to vyzerá byť ako zlá kúpa... Len vravím, že to nieje jediný bike a treba si nájsť čo ti vyhovuje. Ideálne je si bike vyskúšať pred kúpou. To síce nebude momentálne jednoduché, ale bolo by to ideálne. Tak by si zistil čo ti vyhovuje. Môj názor: Jednoprevodník je jednoduchší na údržbu, momentálne to už je štandard pre takmer všetky typy mtb, je pri ňom menej vecí, ktoré sa môžu počas jazdy pokaziť, vyčistí sa tým kokpit a celkovo aj bike vyzerá čistejšie. Taktiež je to jednoduchšie počas jazdenia, jednoduchšie sa hľadajú tie správne prevody a netreba rozmýšľať nad tým, v akej polohe mám reťaz a aký mám zvolený pomer... U dvojprevodníku môže byť výhoda väčšieho rozsahu, no nič iné ma nenapadá. Toto je veľmi subjektívne, ale asi nepoznám nikoho, kto by preferoval viacej prevodov vpredu a ani na závodoch už dvojprevodníky niesu vidieť. Je jednoducho na tebe zvážiť si pro a proti, no ja by som určite volil jednoprevodník. Podstatné sú podľa mňa 29' kolesá, ktoré sa budú dobre valiť a aj v teréne budú pekne prechádzať cez nerovnosti. :)
19.04.2020 - 23:42:20
00
super...som síce učiteľ, ale myslím že by som niektoré veci ani ja asi nedokázal vysvetliť zrozumiteľnejšie :)
19.04.2020 - 23:47:34
00
Mne paradoxne vysvetľovanie moc nejde :D ale keď tak ešte odporúčam toto videjko: https://www.youtube.com/watch?v=zQKqa2oLNkg&t=6s , je ich na internete veľmi veľa, tak to možno ešte pomôže pri rozhodovaní :)
20.04.2020 - 00:03:23
01
resko99 - k tým prevodom 1x12... záleží akou rýchlosťou sa presúvate po tých asfaltkách...akú máš kondičku...ja na prevode 30x11 s kolesami 29x2,25 idem na asfalte po rovine v pohode 35km/h pri kadencii cca 90ot/min a 30km/h pri cca 80ot/min. S 32T by sa teda dalo teoreticky ísť ešte trošku rýchlejšie samozrejme podľa toho aký štýl šliapania komu vyhovuje.niekto povie že s takým prevodom by sa "ukrútil" ,pre niekoho kto nemá kondičku môže byť aj ťažký...niekto zas točí radšej nižšou kadenciou na ťažšom prevode...
20.04.2020 - 16:11:17
00
Vďaka...rozhodol som sa nakoniec pre toto - https://sport.bazos.sk/inzerat/110619120/horsky-bicykel-pneu-29-velkost-ramu-l-od180cmdo195cm.php
20.04.2020 - 16:26:14
00
resko99 pekný, tak nech dobre slúži :)
20.04.2020 - 18:41:59
01
keyboard_arrow_up