Je pravda ,že čo sa týka rýchlosti a efektivity jazdy v teréne Gravel oproti MTB veľa stráca (aj vďaka baranom)...len rozdiel je v tom ,že ked cieľom jazdy nieje primárne rýchlosť/skoky a blato za ušami tak sú jedinci ktorým dáva kategória Gravel zmysel.Ja osobne som si tak tri roky dozadu nevedel predstaviť ,že by som sa mal voziť po ceste na niečom s baranmi.Potom som si kúpil lacný cesťák a zapáčilo sa mi to.Momentálne som už na tom tak ,že MTB beriem iba čisto do lesa a na preteky,na cestu som si postavil karbónovú mašinu a z toho lacného cesťáku som spravil akože gravel (32mm CX plášte).Jazdím s ním na pohodu...nezaujímajú ma na ňom KOMy,pofotím si krajinu,dám si kofolku a s kolegom sa odvezieme aj po horších cestách resp.ľahkým terénom.Všetko v kľude a aj 3-4 hodiny v sedle.Taký relax

"If it takes more than two strokes you just playing"

06.12.2018 - 21:03:40
05
Barany su super, hlavne na ceste. A v lahkom terene su ok. Suhlasim, ze do poriadneho terenu su nanic (rovnako ako pevna vidla). Ale kazdy nech si jazdi co chce...
06.12.2018 - 21:09:14
00
Jezus napísal:
Skus si zjazd na baranoch so sucasnym brzdenim na kamenistom / korenistom podklade a pochopis, ze barany do terenu nepatria. Okrem toho preco by si si skladal HT a potom nan dal barany? Aby Ta to obmedzovalo? Je to nanic...

Čítal si môj príspevok na čo je dobrý gravel? Presne takýto terén som na jazdenie vylúčil. A v lese to nie je iba o takomto povrchu. Pekné zvážnice, zvlnené singláče, šotolinové cestičky, atď, tak na toto presne nepotrebujem traktor HT.

Šetrím svoj bajk.....ešte som sa nedolámal.

Šetrím svoj bicykel.....už sa viem bicyklovať.

06.12.2018 - 21:26:54
00
zaujimave ake rozne su tu pohlady. Na mna ten bike posobi ako pekne rychla raketa na sotolinu a lahky teren, presne to co by sa mi castokrat hodilo v okoli BA, ci uz na Karpaty, zahorske lesy alebo rakuske polnacky. A samozrejme kludne aj na asfalt.
Len tie 2.1 gumy by som vymenil za uzsie, idealne 1.5

nie som lenivec, nepotrebujem ebike | nocny vyjazd - najlepsi vyjazd
2018: 8853 km | 2019: 9729 km (MTB) | 2020: 11238 km (MTB) | 2021: 7910 km (MTB)

06.12.2018 - 21:46:01
01
iron.hide gumy ich sirku si zvolis podla sposobu vyuzitia,mne sa osvedcila kombinacia hladke 32 a 42 s jemnou vzorkou, cize mam dve sady kolies

Stano

06.12.2018 - 21:53:36
00
Samozrejme, že sa z toho dá urobiť aj rýchlejší bicy, napr. tou výmenou plášťov. Veď pojazdím si tieto 2,1 a uvidím. Možno ich potom prezujem za niečo užšie. Alebo mať sadu kolies s tenšími plášťami.

Šetrím svoj bajk.....ešte som sa nedolámal.

Šetrím svoj bicykel.....už sa viem bicyklovať.

06.12.2018 - 21:53:40
00
JOLI inak sirsie plaste su dost navykove, nemusis tolko sledovat kvalitu cesty ako na cestnom bicykli,priznam sa ze ich mam radsej tie 42 mm ako 32

Stano

06.12.2018 - 21:55:58
00
Mňa už neprekvapí ani okapotovaný Fat Gravel.

Prílohy:

niner-mcr-1-1524274759211-1uiwi1hdbz3vj-630-354.jpg
niner-mcr-1-1524274759211-1uiwi1hdbz3vj-630-354.jpg 88.29 KiB thumb_up0thumb_down

taipeid1_066-1490114648634-16j7ob7ifhspk-630-80.jpg
taipeid1_066-1490114648634-16j7ob7ifhspk-630-80.jpg 67.22 KiB thumb_up1thumb_down

niner-mcr-6-1524274759225-ye77axn2bqqa-630-354.jpg
niner-mcr-6-1524274759225-ye77axn2bqqa-630-354.jpg 87.21 KiB thumb_up0thumb_down

taipeid1_014-1490114648705-fn1q88o36veh-630-354.jpg
taipeid1_014-1490114648705-fn1q88o36veh-630-354.jpg 95.62 KiB thumb_up0thumb_down

niner-mcr-3-1524274759215-ftfiq601uze0-630-354.jpg
niner-mcr-3-1524274759215-ftfiq601uze0-630-354.jpg 58.89 KiB thumb_up0thumb_down

Schránka 01.jpg
Schránka 01.jpg 297.39 KiB thumb_up3thumb_down

07.12.2018 - 00:53:41
00
Môžem potvrdiť že širšie plášte sú návykové. Jazdím 40 mm a je to super, už by som užšie nechcel, podstatné je aby mali nízky valivý odpor - žiadne veľké štuple v strede, iba po stranách. Pruženie si na nich vieš pekne od-regulovať podla toho na aký tlak ich nafúkaš.
Nijaká pozdlžná špára v asfalte ta nerozhodí, ani výtlk, obrubníky v meste, mačacie hlavy, elektičkové kolaje..
Mám ku gravelu aj druhý pár cestných kolies, s cestnými 28 mm plášťami (ak by som chcel svižnejšiu jazdu náhodou) a tie nahadzujem veľmi málo. Skoro vôbec.

Nikdo ***** Ježíše

07.12.2018 - 09:38:33
03
desertfremen presne tak ako pises. Ja som zacinal s hustenim tak,ze som nafukal viacej a postupne som sfukoval az kym som nebol spokojny.

Stano

07.12.2018 - 10:00:46
00
desertfremen aké plášťe jazdíš?
07.12.2018 - 12:07:10
00
GaliPet napísal:
Mňa už neprekvapí ani okapotovaný Fat Gravel.

Prílohy:

fat-bike-for-the-road.jpg
fat-bike-for-the-road.jpg 116.96 KiB thumb_up2thumb_down

Eat. Ride. Sleep. Repeat.

07.12.2018 - 12:12:10
01
:clap:
07.12.2018 - 12:30:23
00
casovkarska koza na slovenske cesty :)
07.12.2018 - 12:57:13
01
Mayky napísal:
desertfremen aké plášťe jazdíš?

Ritchey SPEEDMAX 40mm, ale na SK sa moc nedajú zohnať, neviem prečo.
Inak som pozeral gravel plášte od CONTINENTAL , majú dobré (aj hmotnostne a cenovo).

Také moje kritéria sú aby 40 mm gravel plášt mal vyhovujúci dezén pre nízky valivý odpor, hmotnosť 350-450 gramov max - čiže kevlar a nie drôt, a stál tak do 25 Eur. Ešte 30 som ochotný dať ak zavrem oči. Ale plášte ktoré stoja 40-50 Eur ani bohovi. Treba mať rozumné hranice.

Nikdo ***** Ježíše

07.12.2018 - 13:43:54
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up