Chalani je to síce pekne, ze sa zhodnete na niečom, ale kolkati z vás mali tu možnosť si to naozaj vyskúšať, porovnať napríklad tarmac a venge alebo s5 ku za sebou? Preco potom väčsina z vás ma vysoké ráfiky, aby ste mali ťažší
bike a boli ste viac cool?
Ja nehovorím, ze človek presadne a ide o 10km/h rýchlejšie, ale hovorím, ze pri klasickej rýchlosti na rovine v bezvetrí, ked sa ide okolo 38, tak tam uz cítiť rozdiel, tažko je to vyčísliť koľko to je, ale povedal by som, ze okolo toho 1-2km/h. Pri rýchlostiach okolo 45-50 z mierneho kopca to je viac citeľne. Keby to trebalo vyčísliť vo watoch, tak to vychádza skoro na 30W pri 40km/h, skúste si zlepšiť ftp o 30W tréningom, ci tam budete cítit rozdiel. Ďalšia vec co sa da cítiť, respektíve menej cíti su šikmé bočné nárazy vetra, tam to citeľnejší ako pri predných, lebo cítite, ze vam kmase
bicykel do strany. Možte mi tvrdiť, ze ta rýchlosť v bezvetrí je placebo a podobne, ale to ze vietor nekmase bicykel pri nárazoch asi placebo nebude, ci aj to je uplna blbosť? Nechcem nikoho presviedčať o tom, co si mysli, ale odporúčam každému si ist vyskúšať nejaky aero bike a spraviť si názor. Preteky to človeku nevyhrá a máte pravdu, ze sa na to treba pozerať triezvo v tom neprotirečim, ale tvrdiť, ze to nerobí žiadny rozdiel, je veľmi odvážne vzhľadom na tie všetky merania, ktoré sa porobili a názory ludi, ktorí na tom jazdili.