caute ake mate skusenosti s nabojovym dynamom na osvetlenie bicykla? je to dobra vec? co som si vsimol tak napriklad v rakusku alebo v nemecku to ma dost bicyklov u nas dost malo. tak pridajte vase nazory dakujem.
dynamo stratilo zmysel v den ked sa objavili prve svietidla na baterky. ale ak si hipster alebo ekolog tak asi to musis mat. vyhoda toho nabojoveho je ze nemusis mat navarok na dynamo na rame ale zas vacsinou tam mas rychloupinak tak je potom lahsie prist o cele koleso co je na city bajku vcelku riziko v nasich koncinach. dynamo vyzaduje kabelaz tak s tym rataj ze ti to ospati cely bicygel
Pozor, pozor, v Nemecku musí byť za zníženej viditeľnosti bicykel opatrený svetlom (predným aj zadným) nezávislým od batérií - a nesmú blikať. Takže preto v Nemecku fičia dynamá v nábe. Kamarát to jazdí už niekoľko rokov (dochádza do roboty cca 20 km) a ešte sa nesťažoval na nejaké problémy. Vraj na rozdiel od našich bývalých trecích dynám vôbec necítiť väčší odpor, podľa literatúry by sa mal zvýšiť odpor pri plnom výkone akoby išiel o 1%-neho stúpania. Pri vypnutých svetlách je vraj odpor polovičný. No a treba počítať samozrejme vyššou váhou kolesa.
Pozor, pozor, v Nemecku musí byť za zníženej viditeľnosti bicykel opatrený svetlom (predným aj zadným) nezávislým od batérií - a nesmú blikať. Takže preto v Nemecku fičia dynamá v nábe. Kamarát to jazdí už niekoľko rokov (dochádza do roboty cca 20 km) a ešte sa nesťažoval na nejaké problémy. Vraj na rozdiel od našich bývalých trecích dynám vôbec necítiť väčší odpor, podľa literatúry by sa mal zvýšiť odpor pri plnom výkone akoby išiel o 1%-neho stúpania. Pri vypnutých svetlách je vraj odpor polovičný. No a treba počítať samozrejme vyššou váhou kolesa.
to ako fakt nesmu mat svetla na baterky? to je uz na co dobre preboha? ze ked ti dojdu baterky tak si po tme? ved na to je tam daky predpis ze v noci musis byt osvetleny takze ked nebudes nebudes moct jazdit, ta co riesia . dynamo je na***** uz len preto ze ked zastanes tak akosi nesvieti . cize vsade kde bude clovek v noci potrebovat zastat tak odrazu nebude viditelny a moze ho cokolvek prejst , skvely zakon
JoKo povedz kamosovi ze uz moze kludne spavat a kupit si aj svetlo na baterky, od roku 2013 aj oficialne (= ten 40 rocny zakon o dynamach, ktory boli nemecki poslanci lenivi zmenit od roku 2013 neplati a baterky su normalne povolene)
ale na pravidelne dochadzanie je nabendynamo samozrejme lepsia volba ako sa neustale starat o baterky hh...
ja som používal nábojove dynamo na favorite. bolo to dobré v tom že som sa nemusel starať o baterky. je to spolahlivé a svietil som stále pokial sa krutilo koleso. nebola tam žiadna batéria, kábliky viedli priamo do svetiel. nevýhoda bola v tom, že odpor bol citelný aj hmotnosť, išlo sa mi tažšie. napokon som si kúpil nabijacie ledky od BBB, vždy po výjazde ich dám nabiť a nemám problém.
tak to je uz fest divne, zakazu baterky ale v systeme je baterka)
1. baterky nikto nezakazal, akurat ich akosi zabudli povolit resp si nikto x rokov nevsimol ze existuju (bol to stary zakon)
2. v systeme je kondenzator a nie baterka
Tak máš pravdu. Podľa informácie z Nemecka sú už batériové svetlá povolené. Obmedzenie je len v tom, že musia svietiť trvale, t. j. žiadne blikačky a musia mať kapacitu svietenia minimálne 2 hodiny.
Akurát neviem, či tá doba svietenia má byť na začiatku večerného výjazdu, alebo pri kontrole skoro na konci výjazdu a prípadne, ako to budú nemeckí žandári kontrolovať...Našťastie mi také niečo nehrozí. V blízkom Rakúsku sa nemôžu používať blikačky, čo je u nás zatiaľ povolené.
oni tu vydrz nekontroluju, vtip je v tom ze ine svetla ako tie co dane parametre splnaju sa v DE nesmu vobec predavat niektore nemecke eshopy potom maju pri urcitych typoch svetiel uvedene ze ich nezasielaju na nemecke uzemie
Ako správne zapojiť dynamo? Je rozdiel v zapojení "klasického" dynama a nábojového? Je rozdiel zapojiť dynamo na žiarovkové svetlá a ledkové?
Mne klasické dynamo vždy po čase (asi 10km) vypáli najprv zadnú žiarovku a potom aj prednú... Svietia naraz, kým idú...
Existuje pekný alebo aspoň nenápadný úchyt na klasické dynamo keď nemám na ráme navarku? Taký, čo bežne dostať nechcem, to je veľký škaredý kus železa a veľmi to poškodí lak,
Veď hej, ale na inom bajku to tak vyriešiť proste nechcem... Klasické dynamo zas nieje zlé, dá sa s tým jazdiť v pohode akurát ten hluk... No a čo som pozháňal úchyty, tak boli megaveľké a strašne škaredé...
Nábojové dynamo mám na bajku vyše rok a je to parádna vec, ktorú odporúčam. Síce som si musel dať vyrobiť a vypliesť nové koleso, lebo som ho na bajku nemal, ale stálo to za to. Mám ho síce na mestskom holandskom bajku, ale netreba riešiť batérie alebo nabíjanie. A svieti to prekvapivo veľmi dobre s použitím ledkových svetiel. A samozrejme treba rovno kúpiť svetlá s funkciou standlight. Majú kondenzátor a svietia aj po zastavení. Akurát počas státia to slabo svieti, takže si s tým neposvietiš. Je to len pre bezpečnosť. Výrobcu svetiel odporúčam Busch and Muller. A dynamo mám Shimano dhc3000 6v/3w.
Z hore uvedených dôvodov uvažujem, že si dynamo dám aj na gravel bajk. Je to dobré aj na dlhšie výlety. Ale zase by som musel robiť nový výplet kolesa a boli by tam káble naviac, čo mne osobne neprekáža.
Ako... Ja keby som kupoval nový bajk či cestný alebo gravel za vyše 1000e tak jednoznačne by som si tam dal dynamo son. A svetlá nejaké z vyšších rád Bush Muller.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
to ako fakt nesmu mat svetla na baterky? to je uz na co dobre preboha? ze ked ti dojdu baterky tak si po tme? ved na to je tam daky predpis ze v noci musis byt osvetleny takze ked nebudes nebudes moct jazdit, ta co riesia
ale na pravidelne dochadzanie je nabendynamo samozrejme lepsia volba ako sa neustale starat o baterky hh...
Múdro píšeš, keď dôjdu baterky, tak si po tme...
Ten systém má nejakú batériu, ktorá sa jazdou dobíja a pri státí na križovatke sviete.
1. baterky nikto nezakazal, akurat ich akosi zabudli povolit
2. v systeme je kondenzator a nie baterka
Akurát neviem, či tá doba svietenia má byť na začiatku večerného výjazdu, alebo pri kontrole skoro na konci výjazdu a prípadne, ako to budú nemeckí žandári kontrolovať...Našťastie mi také niečo nehrozí. V blízkom Rakúsku sa nemôžu používať blikačky, čo je u nás zatiaľ povolené.
Mne klasické dynamo vždy po čase (asi 10km) vypáli najprv zadnú žiarovku a potom aj prednú... Svietia naraz, kým idú...
Z hore uvedených dôvodov uvažujem, že si dynamo dám aj na gravel bajk. Je to dobré aj na dlhšie výlety. Ale zase by som musel robiť nový výplet kolesa a boli by tam káble naviac, čo mne osobne neprekáža.