Galusky a vysoky karbonovy rafik je samozrejme ina jazda.ale zo svoje skusenosti viem len porovnat lahle karbon kolesa.ked sa jazdi rovina tak tazsie vysoke kolesa budu na tom asi lepsie ako nizke lahke. Tie fufo kolesa su za tu cenu dobra volba.teraz su aj dostupne
31.12.2015 - 08:10:34
00
tak napríklad tufo carbona 1450 gramov 30 mm výška , cenu nepoznám a keď si sám upletiem s ráfkami remerx rapid 28mm vžška, budú mať so špicami DT revolution 1490 gramov. obutie tufo calibra plus + nejaká ľahká duša od meridy (180 +65 gramov na jedno koleso ) galúzka je asi ľahšia o zopár gramov a stojí cca 50 eur a po prvom defkte ju môžem vyhodiť aj s tým sajrajtom proti defektom ktorého sa tam na cestnom dáva cca 80 gramov na koleso :-) čiže hmotnosť galuzky cca 250 gramov + ten sajrajt 80 gramov oproti plášťu a duši nič moc :-) Je to len marketing , sebauspokojovanie , tuning, veď aj chlapci na autách menia kolesá, aby vyzerali lepšie. Koľ tu ma na biku titanovu duru a nevyužíva jej potencial. Jednoducho keď si niekto chce urobiť radosť tým že bude mať buď lepší alebo krajší bike , a na to má , tak prečo nie, pokiaľ s mu teší a nevyvyšuje sa nad iných :-)
31.12.2015 - 08:35:59
00
zďaleka nejde pri karbónoch iba o estetiku, to je to isté ako tvrdiť že AL rám má rovnaké vlastnosti ako karbón, len je škaredší. sa to tu písalo už tisíc krát.. level pohodlnosti jazdy je pri karbónových kolesách niekde inde ako pri hline...a hmotnosť, mám shamaly a mám tufo carbona a tufo má o pár gramov viac ale zato širší a vyšší ráfik a cena za tufá takmer polovičná... bezpečnosť a pohodlnosť galusiek je tiež úplne inde, ale to sa tu tiež písalo sto krát. plánujem si zaobstarať nízky karbónový ráfik do kopcov a tam bude aj váha neporovnateľne nižšie oproti hline.
31.12.2015 - 09:07:27
00
tak galúzky sú skôr na pretekanie keď za mnou ide servisné vozidlo a plášte na bežné jazdenie . neviem či to je pravda, ale počul som , že aj profi jazdia na plášťoch :-) určite je to lacnejšie aj lepšie servisovateľné :-) galúzka s defektom má lepší dojazd, ale len dojazd a špurtovať s ňou nikto nebude , nieje samovrah a 2km pred cieľom už ani koleso meníť nebude, keď je na rovinke :-)
31.12.2015 - 09:18:54
01
koľko máte tých defektov za rok, keď len stále o tom, ja som túto sezónu za cca 13000km na galuskách nemal ani jeden normálny defekt... naproti tomu keď som minulý rok jazdil polovičný objem na plášťoch som mal defektov tak 6. mňa servisovatelnosť plášťov nepresvedčila, skôr ma presvedčil dojazd domov na prázdnej galde.. ale veď každému sedí niečo iné, len keď chce niekto vnášať nejaké konštruktívne názory mal by si tú vec čo kritizuje aspoň vyskúšať, nech to nie je len o tom že jpp..
31.12.2015 - 09:40:16
01
ja sice len asi 3500km na cestaku na plastovkach ale tiez ziadny defekt. minuly rok na plastoch cca 3 z toho jeden na pretekoch a to ma vtedy dorazilo
31.12.2015 - 09:54:31
00
Kukal som tu slr strsnku.skoro ma ***** to su jake ceny.kebyze to ma o tretinu nizsiu cenu nepoviem ani f.
31.12.2015 - 11:24:25
01
B-rh-positivo ale pleties tu dobre hluposti :) akych 80gramov tmelu. Ten tmel tam drbnes len ked pichnes, ale urcite nie v takomto mnozstve :D Dalej je neporovnatelna jazda na karbone a hliniku. Karbon neskutocne tlmi nerovnosti vozovky. O galuskach a plastoch uz toho bolo popisaneho vela. Su kvalitne plaste, ktore mozu byt rychlejsie ako galusky. No je velky rozdiel dostat defekt v zjazde na plasti a na galde. Ale aj o tom uz bolo vela popisaneho. Staci len precitat starsie prispevky.

Kolesa SLR som jazdil. Skutocna cena je diametralne odlisna v porovnani s tou, ktora je udavana na stranke. Teraz mam TUFA a su to zatial asi najlepsie kolesa ake som mal.
31.12.2015 - 15:06:58
01
Neplietol hlúposti, priam trepal, lebo nevie a chce byť mudry...

50 ml flaštička preventívneho tmelu sa dá tak do troch galusiek. Pred mesiacom som mal defekt na prednom kolese, preventívny tmel udržal tlak na 3-4 baroch. Doma som pridal trochu preventívneho (extrem som nemal) a po týždni začal fúkať viac, postupne až na 7-8 barov. Drží...

Porovnával váhy, nezabudol pripočítať 80 g tmelu na galusku, ale zato pri plášti zabudol na váhu pásku a na to, že plášťový ráfik je podstatne ťažší ako rovnaký galuskový.
31.12.2015 - 19:43:44
00
JoKo napísal:
Neplietol hlúposti, priam trepal, lebo nevie a chce byť mudry...

50 ml flaštička preventívneho tmelu sa dá tak do troch galusiek. Pred mesiacom som mal defekt na prednom kolese, preventívny tmel udržal tlak na 3-4 baroch. Doma som pridal trochu preventívneho (extrem som nemal) a po týždni začal fúkať viac, postupne až na 7-8 barov. Drží...

Porovnával váhy, nezabudol pripočítať 80 g tmelu na galusku, ale zato pri plášti zabudol na váhu pásku a na to, že plášťový ráfik je podstatne ťažší ako rovnaký galuskový.


Joko lepsie by som to ani ja nenapísal
31.12.2015 - 20:00:01
00
Bezpecny, vysoky, karbonovy a lacny rafik neexistuje.
Co viem, okrem ceny jediny co to splna je Leightweight.
Ak nemas 4000€ na kolesa a chces vysoke karbonove rafiky s nizkou vahou a akceptovatelnou cenou tak jedine galuskove.
Proste lacne plastove karbony budu vazit 1700g a viac alebo budu potencialne rizikove.
Volil by som Campy Bora One, donedavna boli na bike palaste za 1099€.
31.12.2015 - 20:14:31
01
Je aj plástova bora one s cenou 1700e.
31.12.2015 - 20:54:17
00
mozete mi niekto vysvetlit slovne spojenie ...pockajte chvilu. som na zeninom pocitaci a musim si prepnut klavesnicu na sk... tak ešte raz. môžete mi niekto vysvetliť význam plášťov na karbónovom fáfiku?
02.01.2016 - 01:05:45
00
Usetris váhu. Je dopyt po vysokých karbonoch a vyrobcovia sa prisposobili.
02.01.2016 - 10:13:22
00
tak a ako pekné kolesá robia auto krajším, presne tak isto je to aj u bicykla :-)
02.01.2016 - 10:41:57
00
keyboard_arrow_up