Je v tom bordel, čo colník, to iný výklad ako som už spomenul,
v odkaze co uvedol KinDo post1223524.html#p1223524
je citovaná odpoveď z jedného CÚ, podotýkam - colné predpisy v celej EU sú jednotné
tu to je
Dobrý den,
pokud je dovezeno méně než 300 ks měsíčně od druhu dílu k jízdnímu kolu, lze od antidumpingového cla tento dovoz osvobodit.
Pokud je již zboží procleno, můžete požádat o vrácení antidumpingového cla. Doložíte např. čestné prohlášení, že šlo o jednorázový dovoz pro osobní využití. V žádosti uvedete číslo celního prohlášení, kterým bylo clo vyměřeno. Žádost se podává celnímu úřadu, který rozhodnutí v celním řízení při dovozu vydal.
Bordel je v tom kvôli nejednoznačnému zákonu. A zmysel samotného AD nechápem keď ja ako súkromník si chcem postaviť 1 slovom jeden bicykel a mám platiť AD a firma čo ich dovezie 299 mesačne to má v suchu...ale nevzdávam sa uvidíme čo z toho bude.
Pred 2 týž. som skusila prvy krat objednať z ali , doteraz som roky objednavala len z ebay . Vzala som na skusku okuliare za 2€ a prišli za 14dni , dnes po 11 dnoch sklo + puzdro na mobil . Som milo prekvapená , ako rýchlo to tu došlo
Pred 2 týž. som skusila prvy krat objednať z ali , doteraz som roky objednavala len z ebay . Vzala som na skusku okuliare za 2€ a prišli za 14dni , dnes po 11 dnoch sklo + puzdro na mobil . Som milo prekvapená , ako rýchlo to tu došlo
si mala stasie a deti v cine neboli tak pracovne vytazene
Ďakujem všetkým za ochotu a rady, ale nové správy sú také že nedobré. Balík mi budú z colnice posielať podľa informácií pravdepodobne bud. týždeň. AD clo 48,5%, Clo 4,7% a DPH 20% a toto spolu zacvakám. Skúšal som naozaj všetko čo sa dalo a behačiek a telefonátov mám za sebou kopec.
Colníci absolútne neoblomní, nepomohli potvrdenia a dokumenty a certifikáty pôvodu od predajcu. Nakoľko už mám osobnú skúsenosť, neodporúčam objednávať karbón rámy z číny a ak áno, treba rátať s poplatkami ktoré budú vyrátavané z ceny na faktúre ktorú predložíte, takže nejaká rozumná dohoda s predávajúcim je na mieste.
Na iné krajiny sa AD clo nevzťahuje, ale ak bude rám vyrobený, príp. odoslaný z Číny, bude skoro nemožné dokázať iný pôvod na colnici. Napr. ak je Made in Taiwan, prípadne odoslané z Taiwanu, platíte iba clo a dph, takých predajcov je ale málo a rámy budú asi drahšie ako China. Ďalšia možnosť bude využiť tzv. XDB shipping, t.j. že predajca najskôr rám pošle do nejakej krajiny EU a z tadiaľ balík prepošlú vám, t.j. platíte 0% clo. Veľa predajcov z ali, ebay, atď. tento spôsob ponúka. Za toto sa pripláca cca 100-120usd k poštovnému, podľa predajcu, tak si treba zvážiť či sa to oplatí viac ako faktúra za rám v nejakej rozumnej výške.
Ako protiklad, pred časom mi prišli karbón kolesá z číny a AD clo sa na ne nevzťahuje, ,,iba´´ dph a clo 24,7%, čo tiež nie je málo.
Pre info, predajca mi prispeje na colné výdaje 50usd, lebo som silno zvažoval aj neprebratie balíka, a to by sa mu veľmi neoplatilo vracať mi plnú sumu.
Suma sumárum ale doporučujem nevymýšľať a kúpiť rám/bicykel na Slovensku, pekná zľava sa dá vybaviť takmer v každom obchode, o záruke a kvalite nehovoriac...
Sebe som síce veľmi nepomohol dúfam že aspoň niekomu ďalšiemu moje skúsenosti pomôžu to bude pre mňa trochu útecha
Po druhé, dovozy základných častí a súčastí bicyklovby mali byť tiež oslobodené od rozšíreného cla, ak sú prijaté na základe kontroly konečného užívania a ak sú nakoniec doručené oslobodenému zostavovateľovi, alebo sú deklarované pre voľný obeh alebo doručené strane v obmedzených množstvách. V tejto súvislosti je vhodné uplatňovať existujúci mechanizmus kontroly konečného užívania ustanovený v nariadení Rady (EHS) č. 2913/92 [5] a v nariadení Komisie (EHS) č. 2454/93 [6], naposledy zmenenom a doplnenom nariadením (ES) č. 12/97 [7]mutatis mutandis. Ak strana mesačne deklaruje pre voľný obeh, alebo jej je doručených, menej ako 300 jednotiek ktoréhokoľvek druhu základných častí a súčastí bicyklov, budú mať takéto dovozy základných častí a súčastí bicyklov obmedzený hospodársky význam a nebude pravdepodobné, že by znižovali účinok cla uloženého nariadením (EHS) č. 2474/93. Preto by mali byť považované za dovozy, ktoré neznamenajú obchádzanie.
o vyklad som poziadal financnu spravu (opytal som sa ich, ci budem platit AD clo ak si objednam 2ks karbonoveho ramu pre vlastnu potrebu)
som zvedavy co mi odpovedia
viem, ze si uz hodil flintu do zita , ale nedalo mi to a musel som im napisat ...
dakujem za odpoved to som sa snazil aj robit ale potom tie komentare co som cital , chlapik ma postavu skoro ako ja a objednaval dost velke cislo , dalsi zase mensie a atd ,,tak ma to pletie .
o vyklad som poziadal financnu spravu (opytal som sa ich, ci budem platit AD clo ak si objednam 2ks karbonoveho ramu pre vlastnu potrebu)
som zvedavy co mi odpovedia
viem, ze si uz hodil flintu do zita , ale nedalo mi to a musel som im napisat ...
odpovedali ti ?
toto likvidacne clo mi realne hrozi a cez telefon som nic nevyriesil s colnicou...
jj. musis nejakym sposobom deklarovat, ze neprekrocis mnozstevny limit + poziadat o osobitny colny rezim "konecne pouzitie".
...na dovoz tovaru s kódom KN 8714 91 10 21 alebo 8714 91 10 23 pri splnení podmienok vzťahujúcich sa k nim (osobitný colný režim konečné použitie, množstevný limit), sa nevzťahuje antidumpingové clo.
po poslednej odpovedi z financmej spravy som dalej v komunikacii nepokracoval - na zaklade posledneho odstavca nasledujuceho citatu predpokladam, ze existuju "organizacie", ktore pomozu vybavit formality. nemam vsak problem napisat im dotaz, ak ta nieco bude este zaujimat (nech nezacinas debatu odzaciatku) ...
toto je prakticky cela posledna odpoved z colnice (vysvetlenie, ci naozaj potrebujem rezim "konecne pouzitie") :
Dovoz tovaru s kódom KN 8714 91 10 21 alebo 8714 91 10 23 s pôvodom v Číne, je podmienený predložením povolenia na osobitný colný režim „konečné použitie“. Definíciu tohto režimu spolu s odkazmi na legislatívne akty, sme vám uviedli v predchádzajúcej odpovedi.
V podstate sa jedná o prepustenie tovaru do colného režimu voľný obeh s oslobodením od cla alebo zníženou sadzbou cla na základe jeho ďalšieho osobitného použitia. Tzn. v prípade dovozu tovaru, sa naň vzťahujú colne sadzby , ktoré sú uvedené v Spoločnom colnom sadzobníku. Tovar po prepustení do tohto režimu ostáva pod colným dohľadom až do prvého predpísaného použitia(toto bude stanovené podmienkami na osobitný colný režim „konečné použitie“ vydanými na základe žiadosti deklaranta ).
V prípade, že nebudete vedieť splniť podmienky na vydanie povolenia na osobitný colný režim „konečné použitie“, tovar doviezť môžete, ale nebude ho možné zatriediť ku kódom KN 8714 91 10 21 alebo 8714 91 10 23 s pôvodom v Číne ale ku kódom 8714 91 10 31 príp. 8714 91 10 33 ak sa jedná o rámy vyrobené z uhlíkových vlákien a umelej živice, na použitie pri výrobe bicyklov resp. rámy vyrobené z hliníka alebo hliníkových a uhlíkových vláken na použitie pri výrobe bicyklov – v oboch prípadoch farbené, anodizované, leštené a/alebo lakované .
V prípade akýchkoľvek problémov súvisiacich s výkladom uvedených legislatívnych aktov, prípadne so stanovením nomenklatúrneho zatriedenia tovaru, je možné požiadať o konzultáciu akúkoľvek organizáciu poskytujúcu služby colnej deklarácie, ktorá okrem iného zastupuje subjekty v konaniach pred colnými orgánmi pri dovoze tovaru resp. inú osobu, ktorá sa zaoberá danou problematikou v rámci vykonávania poradenskej činnosti.
detaily o colnom rezime "konecne pouzitie" (na toto sa odkazuju v zavere prveho odstavca predchadzajuceho citatu) :
Osobitný colný režim „konečné použitie“ je definovaný v čl. 254 nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) č. 952/2013, ktorým sa ustanovuje Colný kódex Únie(ďalej len „CKU“) v spojení s čl.239 delegovaného nariadenia Komisie 2015/2446, ktorým sa dopĺňa nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 952/2013, pokiaľ ide o podrobné pravidlá, ktorými sa bližšie určujú niektoré ustanovenia Colného kódexu Únie v platnom znení(ďalej len „DNK“).
Žiadosť o povolenie osobitného colného režimu sa predkladá príslušnému colnému úradu v papierovej forme na formulári uvedenom v prílohe č. 12 delegovaného nariadenia Komisie 2016/341, ktorým sa dopĺňa nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 952/2013, pokiaľ ide o prechodné pravidlá pre určité ustanovenia Colného kódexu Únie, keď príslušné elektronické systémy ešte nie sú funkčné a ktorým sa mení delegované nariadenie (EÚ) 2015/2446, na ktoré vám nižšie uvádzame odkaz: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/PDF/?uri=CELEX:02016R0341-20160501&qid=1491298680341&from=SK
Posudzovanie žiadosti je v kompetencii oddelenia colného príslušného colného úradu, ktoré povolenie vydáva v súlade s ustanovením čl. 211 CKU.
Žiadosť o povolenie colného režimu konečné použitie môže byť podaná aj formou colného vyhlásenia, avšak iba v prípadoch, keď žiadateľ má v úmysle úplne prideliť tovaru predpísané konečné použitie podľa čl. 163 ods. 1 písm. b) DNK.
// edit
az teraz som si vsimol hrubo vyznacenu cast
poslal som im dalsi dotaz ohladom tych nomenklatur (odpovedaju do 3-4 dni)
jj. musis nejakym sposobom deklarovat, ze neprekrocis mnozstevny limit + poziadat o osobitny colny rezim "konecne pouzitie".
// edit
az teraz som si vsimol hrubo vyznacenu cast
poslal som im dalsi dotaz ohladom tych nomenklatur (odpovedaju do 3-4 dni)
Ak sa mu podari vybavit osobitny colny rezim "konecne pouzitie" klobuk dole. Ja osobne si myslim, ze nema sancu a to hned z niekolkych dovodov. Nema odborne znalosti(nepozna nalezitosti co vsetko ma to tlacivo obsahovat)Ano, je to vsetko uvedene v linkoch ktore si uviedol,ale vyplnenie toho tlaciva ma tolko ale ze sa strati pri prvej kolonke(polozenie zaruky pokial je tovar v tomto rezime a nebude riadne ukonceny atd,atd). Dalsi dovod, ak ciste nahodou sa mu to tlacivo aj podari vyplnit, moze sa stat, ze ziadost o tento colny rezim mu jednoducho zamietnu, nehovoriac o tom, ze prislusny colny urad ma ak sa nepletiem 90dni na vybavenie tejto ziadosti. Jedna z moznosti je zaplatit deklaranta ktory vie/ma skusenosti s tymto colnym rezimom, a tu prichadza dalsie ale ci sa mu to vobec oplati(cas a peniaze). Rezim konecne pouzitie je urceny hlavne pre firmy ktore dovazaju tovar za obrovske prachy a oplati sa im taketo nieco riesit, nakolko usetria na cle.
Moje odporucanie je presvedcit colny urad, ze povod tovaru (to kde bol tovar vyrobeny,nie odkial ho odoslali) nie je Cina ale Hong Kong, ci uz formou faktury kde je uvedeny povod tovaru alebo prehlasenim, ak to colnik uzna Antidupmingove clo sa na HK nevztahuje. Zaplatit to, alebo sa dohodnut s odosielateom, ze tovar sa vrati. Pre buducnost odporucam sa pred dovozom komponentov na bajk z krajin mimo EU informovat ci sa vztahuje AD a ako pripadne tomu predist.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
no z podstaty veci by to tak nemalo byt ...
alebo o tom rozhodoval niekto, kto nevie o co ide :/
asi by sa mal vyjadrit nejaky ekonom - nech zas nie ja flame
v odkaze co uvedol KinDo post1223524.html#p1223524
je citovaná odpoveď z jedného CÚ, podotýkam - colné predpisy v celej EU sú jednotné
tu to je
Dobrý den,
pokud je dovezeno méně než 300 ks měsíčně od druhu dílu k jízdnímu kolu, lze od antidumpingového cla tento dovoz osvobodit.
Pokud je již zboží procleno, můžete požádat o vrácení antidumpingového cla. Doložíte např. čestné prohlášení, že šlo o jednorázový dovoz pro osobní využití. V žádosti uvedete číslo celního prohlášení, kterým bylo clo vyměřeno. Žádost se podává celnímu úřadu, který rozhodnutí v celním řízení při dovozu vydal.
mas nejake nove spravy ?
si mala stasie a deti v cine neboli tak pracovne vytazene
Zatiaľ čakám, v pondelok som im doposielal pár dokumentov, dúfam že do piatku sa vyjadria.
Colníci absolútne neoblomní, nepomohli potvrdenia a dokumenty a certifikáty pôvodu od predajcu. Nakoľko už mám osobnú skúsenosť, neodporúčam objednávať karbón rámy z číny a ak áno, treba rátať s poplatkami ktoré budú vyrátavané z ceny na faktúre ktorú predložíte, takže nejaká rozumná dohoda s predávajúcim je na mieste.
Na iné krajiny sa AD clo nevzťahuje, ale ak bude rám vyrobený, príp. odoslaný z Číny, bude skoro nemožné dokázať iný pôvod na colnici. Napr. ak je Made in Taiwan, prípadne odoslané z Taiwanu, platíte iba clo a dph, takých predajcov je ale málo a rámy budú asi drahšie ako China. Ďalšia možnosť bude využiť tzv. XDB shipping, t.j. že predajca najskôr rám pošle do nejakej krajiny EU a z tadiaľ balík prepošlú vám, t.j. platíte 0% clo. Veľa predajcov z ali, ebay, atď. tento spôsob ponúka. Za toto sa pripláca cca 100-120usd k poštovnému, podľa predajcu, tak si treba zvážiť či sa to oplatí viac ako faktúra za rám v nejakej rozumnej výške.
Ako protiklad, pred časom mi prišli karbón kolesá z číny a AD clo sa na ne nevzťahuje, ,,iba´´ dph a clo 24,7%, čo tiež nie je málo.
Pre info, predajca mi prispeje na colné výdaje 50usd, lebo som silno zvažoval aj neprebratie balíka, a to by sa mu veľmi neoplatilo vracať mi plnú sumu.
Suma sumárum ale doporučujem nevymýšľať a kúpiť rám/bicykel na Slovensku, pekná zľava sa dá vybaviť takmer v každom obchode, o záruke a kvalite nehovoriac...
Sebe som síce veľmi nepomohol dúfam že aspoň niekomu ďalšiemu moje skúsenosti pomôžu to bude pre mňa trochu útecha
Link: https://ekrcis.financnasprava.sk/isstinet/TARICSK/Measure_B.aspx?DatumSimulacie=30.3.2017&Nomenklatura=8714911021
Smer pohybu : Import
ked vo vyslednej tabulke kliknes na regulacny dokument R9700880, doklikas sa k dokumentu s detailnym popisom vyhlasky : http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/ALL/?uri=CELEX:31997R0088
tu je spomenute v jednom odseku :
o vyklad som poziadal financnu spravu (opytal som sa ich, ci budem platit AD clo ak si objednam 2ks karbonoveho ramu pre vlastnu potrebu)
som zvedavy co mi odpovedia
viem, ze si uz hodil flintu do zita
pre colníka to väčšinou znamená "nie je"
Ale som zvedavý na odpoveď
http://www.gearbest.com/bike-computers/pp_337328.html?wid=3
https://www.aliexpress.com/item/14cm-100-Waterproof-COB-LED-Lights-DRL-Daytime-Running-Light-Auto-Lamp-For-Universal-Car-Wholesales/32227944238.html
som zvedavy co mi odpovedia
viem, ze si uz hodil flintu do zita
odpovedali ti ?
toto likvidacne clo mi realne hrozi a cez telefon som nic nevyriesil s colnicou...
po poslednej odpovedi z financmej spravy som dalej v komunikacii nepokracoval - na zaklade posledneho odstavca nasledujuceho citatu predpokladam, ze existuju "organizacie", ktore pomozu vybavit formality. nemam vsak problem napisat im dotaz, ak ta nieco bude este zaujimat (nech nezacinas debatu odzaciatku) ...
toto je prakticky cela posledna odpoved z colnice (vysvetlenie, ci naozaj potrebujem rezim "konecne pouzitie") :
V podstate sa jedná o prepustenie tovaru do colného režimu voľný obeh s oslobodením od cla alebo zníženou sadzbou cla na základe jeho ďalšieho osobitného použitia. Tzn. v prípade dovozu tovaru, sa naň vzťahujú colne sadzby , ktoré sú uvedené v Spoločnom colnom sadzobníku. Tovar po prepustení do tohto režimu ostáva pod colným dohľadom až do prvého predpísaného použitia(toto bude stanovené podmienkami na osobitný colný režim „konečné použitie“ vydanými na základe žiadosti deklaranta ).
V prípade, že nebudete vedieť splniť podmienky na vydanie povolenia na osobitný colný režim „konečné použitie“, tovar doviezť môžete, ale nebude ho možné zatriediť ku kódom KN 8714 91 10 21 alebo 8714 91 10 23 s pôvodom v Číne ale ku kódom 8714 91 10 31 príp. 8714 91 10 33 ak sa jedná o rámy vyrobené z uhlíkových vlákien a umelej živice, na použitie pri výrobe bicyklov resp. rámy vyrobené z hliníka alebo hliníkových a uhlíkových vláken na použitie pri výrobe bicyklov – v oboch prípadoch farbené, anodizované, leštené a/alebo lakované .
V prípade akýchkoľvek problémov súvisiacich s výkladom uvedených legislatívnych aktov, prípadne so stanovením nomenklatúrneho zatriedenia tovaru, je možné požiadať o konzultáciu akúkoľvek organizáciu poskytujúcu služby colnej deklarácie, ktorá okrem iného zastupuje subjekty v konaniach pred colnými orgánmi pri dovoze tovaru resp. inú osobu, ktorá sa zaoberá danou problematikou v rámci vykonávania poradenskej činnosti.
detaily o colnom rezime "konecne pouzitie" (na toto sa odkazuju v zavere prveho odstavca predchadzajuceho citatu) :
Priame odkazy na uvedené legislatívne akty:
CKU - http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/PDF/?uri=CELEX:02013R0952-20161224&qid=1491297717703&from=SK
DNK - http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/PDF/?uri=CELEX:02015R2446-20160501&qid=1491297994453&from=SK
Žiadosť o povolenie osobitného colného režimu sa predkladá príslušnému colnému úradu v papierovej forme na formulári uvedenom v prílohe č. 12 delegovaného nariadenia Komisie 2016/341, ktorým sa dopĺňa nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 952/2013, pokiaľ ide o prechodné pravidlá pre určité ustanovenia Colného kódexu Únie, keď príslušné elektronické systémy ešte nie sú funkčné a ktorým sa mení delegované nariadenie (EÚ) 2015/2446, na ktoré vám nižšie uvádzame odkaz: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/PDF/?uri=CELEX:02016R0341-20160501&qid=1491298680341&from=SK
Posudzovanie žiadosti je v kompetencii oddelenia colného príslušného colného úradu, ktoré povolenie vydáva v súlade s ustanovením čl. 211 CKU.
Žiadosť o povolenie colného režimu konečné použitie môže byť podaná aj formou colného vyhlásenia, avšak iba v prípadoch, keď žiadateľ má v úmysle úplne prideliť tovaru predpísané konečné použitie podľa čl. 163 ods. 1 písm. b) DNK.
// edit
az teraz som si vsimol hrubo vyznacenu cast
poslal som im dalsi dotaz ohladom tych nomenklatur (odpovedaju do 3-4 dni)
// edit
az teraz som si vsimol hrubo vyznacenu cast
poslal som im dalsi dotaz ohladom tych nomenklatur (odpovedaju do 3-4 dni)
Ak sa mu podari vybavit osobitny colny rezim "konecne pouzitie" klobuk dole. Ja osobne si myslim, ze nema sancu a to hned z niekolkych dovodov. Nema odborne znalosti(nepozna nalezitosti co vsetko ma to tlacivo obsahovat)Ano, je to vsetko uvedene v linkoch ktore si uviedol,ale vyplnenie toho tlaciva ma tolko ale ze sa strati pri prvej kolonke(polozenie zaruky pokial je tovar v tomto rezime a nebude riadne ukonceny atd,atd). Dalsi dovod, ak ciste nahodou sa mu to tlacivo aj podari vyplnit, moze sa stat, ze ziadost o tento colny rezim mu jednoducho zamietnu, nehovoriac o tom, ze prislusny colny urad ma ak sa nepletiem 90dni na vybavenie tejto ziadosti. Jedna z moznosti je zaplatit deklaranta ktory vie/ma skusenosti s tymto colnym rezimom, a tu prichadza dalsie ale ci sa mu to vobec oplati(cas a peniaze). Rezim konecne pouzitie je urceny hlavne pre firmy ktore dovazaju tovar za obrovske prachy a oplati sa im taketo nieco riesit, nakolko usetria na cle.
Moje odporucanie je presvedcit colny urad, ze povod tovaru (to kde bol tovar vyrobeny,nie odkial ho odoslali) nie je Cina ale Hong Kong, ci uz formou faktury kde je uvedeny povod tovaru alebo prehlasenim, ak to colnik uzna Antidupmingove clo sa na HK nevztahuje. Zaplatit to, alebo sa dohodnut s odosielateom, ze tovar sa vrati. Pre buducnost odporucam sa pred dovozom komponentov na bajk z krajin mimo EU informovat ci sa vztahuje AD a ako pripadne tomu predist.