Dnes som našiel na FB našiel, tento príspevok o nehode na Vajnorskej ul v BA
https://www.facebook.com/groups/935352440004679/permalink/1831099890429925/
Keďže sa týka bezpečnosti cyklistov, link som zazdieľal v skupine cyklokoalícia, žiaľ príspevok mi zmazali. Zjavne sa im nehodí do ich politiky a neznesú iný názor. Ale aj tak nerozumiem prečo? Ide predsa o bezpečnosť a zdravie cyklistov. Je to doslova hnaba, že sa tvária, že im ide o bezpečnosť cyklistov na cestách, ale asi len v prípade, že nepoukazujete na ich chyby. Potom ide bezpečnosť a zdravie bokom. Je to neuveriteľná hanba, takéto správanie, úplne ma ich prístup zarazil. Začínam strácať ilúziu, že im skutočne ide o cyklistov.
https://cyklokoalicia.sk/cyklokoalicia/
evidentne sa im nepáčili reakcie pod príspevkom.
posledný komentár: 27. 11. 2025 o 17:46
mailer vysvetli mi prosim ako sa da znizit kapacita komunikacie zmenou jazdneho pruhu na pruh pre cyklistov. Len orientacne: pripustna intenzita (bez obmedzenia rychlosti, bez krizovatiek, bez NA a autobusov atd) jazdneho pruhu je 1800 voz./h, kapacita pruhu pre cyklistov je 10-12 tis c/h. Kapacita komunikacie (priepustnost) by sa teda mala zvysit min. 5 nasobne. Ty tvrdis ze sa znizi?
A cyklotrasa ktora krizuje mnozstvo vjazdov bezpecna nebude. Tento narod nie je zvyknuty na cyklistov. A ucit ich zvykat si na vlqstnej kozi sa mi nepaci. Mna pred mesiacom zrazilo auto na bocnej ceste ktora sa napaja na cyklotrasu, lebo som si povedal ze nepojdem po stvorprudovke, ale vyuzijem cyklotrasu.
Zaroven priznam ze neviem ako by som cyklotrasy vyriesil ja, lebo v tom zastavanom uzemi uz miesto nie je, a dnes kazdy kusok parcely niekomu patri a je zlozite a drahe nieco riesit.
Zatraktivnenie MHD sa robi napr. jej preferenciou v krizovatkach a buspruhoch. Teda presne tym co nechces- uberanim odbocovacich a jazdnych pruhov IAD. Dalsia moznost je znizovat atraktivitu IAD- zhorsovanim dostupnosti cielov IAD- rusenie parkovacich miest, znizenie rychlosti a kapacity. To zas nechces.
Priestor v meste je obmedzeny, ako politik alebo planovac si musis vybrat ake dopravne mody budes podporovat.
Po Vajnorskej som ale este nesiel, ja ako cyklista mam radsej pruh nalavo od parkovania aj ked sa bojim dooringu. Spolocenska objednavka v BA (asi aj celej SR) je ale po fyzicky oddelenych cestickach- tak ich prehodili vpravo, kde ich asi este oddelia nejakymi dorazmi alebo majacikmi apod. Ak to velmi nestazi udrzbu, tak nie som proti.
O cyklokoalicii si myslim svoje, urcite sa ich nechcem zastavat, ale pokial si na ich stranke diskutoval tak ako tu a aj na inych strankach, uplne im rozumiem, ze tvoj prispevok vymazali (odhliadnuc od toho, ze tvoj facebookovy profil sa javi ako fake). Kolega Zigo sa tu snazil s tebou diskutovat a kedze si zautocil na neho a oznacil jeho prispevok za zbytocny, tak ozaj je s tebou zbytocne diskutovat. Esteze mas chochmes ponosovat sa nad cudzim spravanim a pristupom
A teraz k veci: Nehoda na Vajnorskej nebola vobec vinou cyklistu, ale vodica a nic nedokazuje co sa tyka bezpecnosti cyklotrasy. Je to obycajny populizmus. Vies kolkokrat za rok ide sanitka na hradzu a je vari hradza nebezpecna cyklotrasa? Drviva vacsina bratislavcanov sa k rekonstrukcii Vajnorskej vyjadruje pozitivne, cize ty, aj tragikomicka postavicka novomestsky poslanec Filipovic sa budete musiet s tym naucit zit, bez ohladu kolko prispevkov napisete.
a áno, tá nehoda bola síce o tom, že vodič nedal prednosť cyklistovi, ale to nič nemení na fakte, že nasledujúca diskusia pod príspevkom bola o tom , že táto trasa je nebezpečná, A aby si mi tu nevyčítal, že niečo len kopírujem, tak si prosím pozri dikusiu pod tými príspevkami, lebo tiež sa mi to nechce zrovna tebe vysvetľovať, ešte že mňa hejtuješ na 5 riadkoch a "k veci" ti stačí oveľa menej. Skôr by som uvítal, keby si sa teda vyjadroval k veci a to že si chránim súkromie na FB? a oveľa radšej by som uvítal, keby si dokázal viesť slušnú komunikáciu a primitívne reči o tragikomických postavičkách si nechal do krčmy.
A este k "tvojmu" prispevku na FB. Nezdielal si svoj prispevok o bezpecnosti cyklistiky na svojej stranke/profile. Zdielal si cudzi prispevok o nebezpecnosti cyklistiky na cudzej stranke. Podla komentarov a komentujucich predpokladam, ze ide o politikov a motoristov, ktori su proti budovaniu cyklistickej infrastruktury na úkor priestoru pre automobily. Tym bol zrejme urceny aj povodny prispevok.
To, ze nechces pocut iny nazor a teda si nechcel diskutovat ale provokovat cyklokoaliciu je jasne aj z tvojich prispevkov v tejto teme.