Pekny deň prajem. Prosim vas viete mi poradiť aká je idealna kadencia šlapania pre čo najmenšiu spotrebu energie baterie?ďakujem.
18.01.2024 - 06:55:11
00
Pise sa, ze 70-90. Ja slapem v kopcoch niekedy aj 95, priemer za vyjazd 90-95. Robim si statistiku a mam spotrebu 0,96% baterie na 1km. Ono to budes aj pocut, ze motor vrci tak rovnomerne, to je znak, ze slapes plynule. Moderne motory ak to zacnes lamat pod 70 tak nepomahaju - aby sa neznicili ine komponenty.
https://www.mbr.co.uk/news/more-range-e-bike-359951
18.01.2024 - 08:31:11
00
90 to točíš teda riadne. Ja jazdím kopce a nad priemer 80 sa nedostanem. zvacsa 75 az 80. Asi si dávaš viacej "do tela"
18.01.2024 - 09:01:21
01
double tiez slapem okolo 80-90 do kopcov, ale to koli kolenu. pozorovanim som prisiel na to ze pri vysokej kadencii a cim mensom napinani stehenneho svalu ma koleno neboli - casto ovela vacsie zadne pastorky ako aj iny cyklisti. dokonca sa mi bezne stava ze ma na eletricke obiehaju analogisti :)
18.01.2024 - 09:04:58
00
tak medzi 80 a 90 mám aj ja v kopci ale na rovine alebo dolekopcom ide kadencia dole. Priemer mam potom pod 80 potom. Jednak ano setris kolena ale aj podla zvuku a zataze sa zdá,že to je ideal pre motor. este ano dávaš viacej sebavedomia klasikárom:)
18.01.2024 - 09:11:26
01
Ono je to také trochu dvojsečné... Pri tej "optimálnej" kadencii dosahujeme totiž aj vysoký výkon motora a taktiež krútiaci moment, čo sa paradoxne rovná vyššiemu odberu z batérie... A to nehovorím o torznom snímači, do ktorého keď zatlačíme (aj pri tej optimálnej kadencii), tak nám zvýši hodnotu asistencie, čo má zas za následok vyšší odber... Čiže ak sa bavíme iba o maximálnej úspore batérie, nie je to ani tak o presných fixných hodnotách kadencie, ale o optimálne zvolenom prevode, aby sme (laicky povedané) čo najmenej tlačili do pedálov a tým pádom držali výkon motora na nízkych hodnotách, čo sa rovná nízkemu odberu a veľkému dojazdu... Čiže do kopca pokojne aj s vyššou kadenciou a na rovine naopak... A samozrejme, naučiť sa šliapať "do kruhu", nie "do štvorca", to robí neuveriteľne veľa... Ale toto všetko sa samozrejme týka len striktného šetrenia spotreby, čo uberá veľa z ebajkovej zábavy... :-)
18.01.2024 - 09:49:06
05
Točím ako sa mi hodí a vplyv na spotrebu neriešim. *Bežná priemerná kadencia okolo 70, ale na pretekoch mi ukázalo 84 / priemerný vykon 154w.

Prílohy:

Screenshot_20240118_120915_Flow.jpg
Screenshot_20240118_120915_Flow.jpg 112.25 KiB thumb_up0thumb_down

18.01.2024 - 12:17:39
00
Nazgul nepocul som ... naučiť sa šliapať "do kruhu", nie "do štvorca" ... par slov by si nedal na vysvetlenie ? vdaka predom :)
18.01.2024 - 14:28:08
00
Veľa ľudí šliape spôsobom, že len tlačí (v prípade SPD ešte môže ťahať) len v "zvislých" osiach pedálovania, 1. a 3. kvadrante kruhu a "vodorovné" osi (mŕtve body) 2. a 4. kvadrant, akoby vynecháva... Dochádza k neplynulému, až trhavému pohybu, čím sa stráca ako už spomenutá plynulosť, tak aj efektivita... Dobre to je vidieť pri extrémnych kadenciách, kde "necyklista" len seká nohami hore a dole a poskakuje na sedle... Tu je o tom rámcovo niečo popísané: https://www.welovecycling.com/sk/2022/10/17/viete-ako-sliapat-do-pedalov-4-kvadranty-zdvihu-pedalu/
18.01.2024 - 14:38:15
01
Bavil som sa s konfigurovaním displeja BoschNyon300. Snažil som sa mať tam všetky užitočné údaje, mobil nepripájam, takže tie funkcie som nezaradil...stopky mám 2x - čím jedny nahradiť?

Prílohy:

20240117_161027-COLLAGE.jpg
20240117_161027-COLLAGE.jpg 170.32 KiB thumb_up0thumb_down

18.01.2024 - 14:55:52
00
tu je video aj z tohto webu https://www.youtube.com/watch?v=h2POHDpQ61A&t=1s
vela ludí hlavne na e-biku okrem zlej frekvencie a techniky šlapania sedí nízko lebo sa im zle zosadá:) základ základov je nastavenie posedu a potom sa môžeme zameriavať na techniku šlapania. Ak sa Vám zle zosadá tak teleskopická sedlovka to porieši. Napr ja mam dlhý reach čo ma vela dnešných bicyklov tak sedlo mám posunuté úplne dopredu aby som napr nešliapal za seba. Aj ked motor pomáha určite je aj na e-biku dôležite sa tomuto povenovat.
18.01.2024 - 14:56:11
03
Ahojte.chcem sa opýtať či je pri výmene zadného kotúča ktorý ma magnet potrebný nejaký reset alebo tak.Vymenil som vzadu kotúč magnet som preložil,ale zdá sa mi že blbne ukazovateĺ rýchlosti.ja už stojim a display ešte ukazuje rýchlost a postupne spadne na nulu.Magnet som dal rovnako ako bol na starom kotúči.Dikeska.
08.04.2024 - 17:16:20
00
Ja som tiez menil kotuc. Magnet mam ten co je zarazeny v centerlock matici. Dal som ho tam naspat a nemusel som nic ine robit. Funguje ako predtym. Pozri si vzdialenost magnetu od senzoru mala by byt od minimalne 2mm do max. 8mm. Ci si ho nahodou nepohol.
08.04.2024 - 17:23:40
00
No dal som ho tak ako bol na starom kotuči,akurat som dal kotúč inej značky.Ja mam magnet na 6 dier tak neni kam by sa pohol.
08.04.2024 - 17:30:25
00
....magnet na 6 dier ?...to je aký bicykel a kotuč ?
08.04.2024 - 18:27:53
01
keyboard_arrow_up