Kamosova manzelka jazdi cestak, ale strasne ju nebavia kopce (radsej potlaci akoby sa trapila) a tak premysla nad elektrickym cetstakom, kedze jej manzel aktivne jazdi, aby mohli chodit spolu.
Otaznych je niekolko bodov.
Zaujala ma nizka kapacita baterie oproti horskym a niektori vyrobcovia uvadzaju aj dojazd a ten je tiez polovicny oproti deklarovanym na horskych.
A to moze byt prave problem. Naozaj spravi na cestaku len nejakych 50km? Ako to v reale vlastne velmi zerie, ked predpokladame, ze vacsinu casu sa ide rovina s nejakym tym kopcom po ceste?
Ako je to s odblokovanim na cestakoch? Ona dokaze jazdi tych cca 25km aj teraz, ale jej manzel by urcite siel radsej slusnejsich 30-35 ako je zvyknuty, takze bez odblokovaneho motora ho bude zdrzovat tak ci tak.

Otazne totizto je, ci ma elektro cestak pre nu zmysel, kedze jej sice pomoze v kopcoch, ktore nenavidi, ale vacsinu casu sa aj tak ide rovina a tam ju bude naopak brzdit, kedze jej prida 5kg na bicykli a cez 25km/h ju nepusti.
Cital som tu par komentov o tom ako prave takymto zmiesanym parom elektrocestak pomohol a chodia spolu aj na dlhsie vylety len ma mataju tieto veci.
Ma to niekto doma odksusane? Idealne zena, ktora chodi s muzom na cesty;o)?
12.07.2022 - 11:34:36
02
Nie som síce žena (vraj) :-) ale skúsim odpovedať z praxe (jazdím Moustache Dimanche 28.3):

1) Baterky sa na e-cesťáky dávajú zásadne malé (alebo teda menšie, než sme v súčasnosti zvyknutí na e-MTB), kvôli váhe a nižšej spotrebe e-cesťáku...
2) Žerie to omnoho menej ako e-MTB, u mňa napríklad max dojazd na 500Wh činil 157km a 2500vm so zostatkom 30%, ďalej ma to už nebavilo, takže som ju nikdy nevybil skutočne do tla...
3) Na menších baterkách to bude menej, ale podstata e-cesťáku je vo využívaní asistencie skutočne len do kopca...
4) Odblokovanie záleží rovnako ako v prípade e-MTB na použitom motore, trebárs s Fazuou môže byť problém, ale zas to korešponduje s otázkou, načo využívať podporu nonstop...
5) Na rovine bez podpory by som to "brzdením" nenazýval, keď tú vyššiu váhu rozbehneš, tak sa to valí - paradoxne mám na veľa úsekoch vyššie priemerky ako na holom cesťáku...
12.07.2022 - 12:21:50
01
Ahoj. Tiež nie som žena ale skúsenosti s pohonom Fazua sú také že pri nájazde okolo 100 km v okolí Žiliny mávam spotrebu batérie okolo 15-30%. A To stále ešte jazdím tažší prevod 38-42.. 10 speed. Už je síce na ceste 36 zubový prevodník takže sa to ešte zlepší. Naozaj nemá význam jazdiť celý čas na motore pretože bike skutočne super valí po rovine. Mne tento pohon vyhovuje pomôžem si len tam kde už nestačia prevody alebo nohy aj to často len na prekonanie pár metrov. Čo sa týka váhy tak tento e bike váži skoro to isté čo môj Marin Bob trail 3. Toľko k tomu a vlastne aj úplný súhlas s Nazgulom.
12.07.2022 - 13:50:36
00
Tiež som mal túto otázku či budem vládať točiť po rovine s kamošom na klasike a ste ma tu celkom namotivovali a namotali na e-cesťák.. A teoreticky keď ešte pôjdem za niekym v zavetrí, tak to musí fičať aspoň 35, či?
12.07.2022 - 19:15:07
00
Tiež nie som žena a mám e-gravel Specialized. Hmotnosť je 13kg, bežne jazdím rovinu okolo 30 a naozaj používam podporu len v kopcoch alebo proti vetru. Dojazd na “slabú” batériu je cca 150km pri 1000m výškových a to mám 37” pneu… na 28” to bude ešte lepšie, takže ja by som žene hneď také niečo odporúčal. Ak manžel naozaj chce, tak sa pri rýchlosti prispôsobí ?
12.07.2022 - 22:17:20
01
E-cestaku by som sa urcite nebal, pretoze, ako bolo uz spomenute, ma zvycajne slabsi / mensi motor a tiez aj bateriu, ale hlavne mas "hladke" plaste, takze vobec nie je problem utiahnut po rovine aj vyssie rychlosti nad 30 km/h.
13.07.2022 - 08:05:31
00
Ok vyzera to, ze pojde do toho a uz som si vybavil, ze mi ho aj pozicia...som zvedavy na cestny e-bike a celkom sa tesim;o).
13.07.2022 - 13:48:32
00
A čo ide kúpiť?
13.07.2022 - 13:51:44
00
Ja som ju nahovaral na Lapiere co maju v Hradku, pretoze maju aj jej velkost (180-190) a ma taku normalnu kostru, ze ani nie je vidiet, ze je to elektro. Povedal som nech si tam spravi vylet a vyskusa si ho cez dovolenku, ked bude mat.
Este je tu mensi zadrhel v podobe jej manzela (nema rad elektro;o)), ale on to neplati, takze to beriem len ako formalitu.
Navyse sme ho uz na pive informovali, ze by do toho sla, takze uz o tom vie a ze nie je nadseny je jeho problem;o).
13.07.2022 - 13:57:40
00
Len taký detail - Sensium nemá vyberateľnú batériu (pre mnoho ľudí je to dôležité) a ten zadný motor - nič moc...
13.07.2022 - 14:07:23
00
Aj pre mňa to bol jeden z faktorov prečo som vybral Fazua pohon. Skúšal som aj E motion no Fazua sadla viac. Navyše som kúpil český Leader Fox s týmto pohonom za 1800 euro nový čo bola aj super cena. Ja bike parkujem v garáži dosť ďaleko od bytu takže zoberiem motor aj s baterkou a doma nabijem.
13.07.2022 - 14:11:53
01
https://e-shop.leaderfox.cz/silnicni-elektrokolo-leader-fox-runner-2021-54cm-cervena-cerna-detail-0DBM000101.aspx
Tu je síce z vadou laku ale skladom pretože ostatné vypredané.
13.07.2022 - 14:14:43
00
Len LF je, ale gravel, gravel uz skusala a nesadol jej moc.
Otazka aky motor je otvorena, asi by si to mala skusit.
Tie zadne vyzeraju elegantnejsie ako tie stredove a na dialku su na nerozoznanie od klasickych cestakov.
13.07.2022 - 15:44:47
00
V tom prípade by si mala ale položiť otázku, či hľadáte motor kvalitný, alebo "elegantný" s ktorým bude kamuflovať mimikry klasickej cyklistiky...
13.07.2022 - 16:07:25
00
Kupovat bude ona, takze rozhodne ona. Inak ja som tiez zastanca stredovych motorov na MTB, ale mam kamosa, ktory ma bike z Mountfieldu, dokonca este s pohonom na zadny naboj (cize 2x zle), ale aj po roku a pol si to nevie vynachvalit.
Chodi na tom do prace, desiatky km denne, aj cez slusny kopec co som videl vypisy z hodiniek.
Takze tvrdit, ze len stredovy pohon je ten pravy...mozno pre teba, mozno pre mna, ale prenho urcite nie.
13.07.2022 - 16:44:48
00
keyboard_arrow_up