to všetci, aj 15 kmh bez podpory je do 35 kmh :D no schválne, na čom jazdíš? neberie mi rozmum, že na 2,6 - 2,8" EN gumách na dvoch baroch sa dá ísť trvale čo i len 30 kmh, nech máš nohy aké chceš
31.12.2019 - 10:12:39
01
Preco na asfalte 2bar ?
31.12.2019 - 11:31:33
00
úplne logicky, keď idem do lesov a mám medzi nimi asfaltové presuny nebudem spúšťať a dofukovať každú chvíľu. mám na mysli bezdušáky
31.12.2019 - 11:48:11
00
Z domu 15km do lesa ...
31.12.2019 - 14:56:35
00
Bulls Evo FS3, 2x11, gumy 2.35, zdvih 120mm. Nikdy som netvrdil zo to je EN. Skor take AM.
31.12.2019 - 15:44:56
00
sorcerer napísal:
.. nemyslím si, že je nejaký rozdiel medzi ebajkerom idúcim 32 kmh a neebajkerom idúcim rovnakou rýchlosťou, okrem celkovej hmotnosti, aj to nie vždy...

Zle si myslíš... Elektrikár sedí na motorovom vozidle, cyklista na nemotorovom. Rozdiel, aký je medzi motorovým a nemotorovým vozidlom, si musíš naštudovať v cestnom zákone. A len tak náhodou, ak o tom nevieš, žijeme na Slovensku, ktoré je v Európe a je členom Európskej únie. A to znamená, že obmedzenia na pedeleky je rovnaké na Slovensku, Rakúsku, Holandsku, Francúzsku,... No a keď tu chceme mať právny štát, treba začať sebou, maličkosťami.
31.12.2019 - 16:11:14
09
Dvenohy napísal:
Bulls Evo FS3, 2x11, gumy 2.35, zdvih 120mm. Nikdy som netvrdil zo to je EN. Skor take AM.


myslel som obutie, nie typ bajku. na takýchto prevodoch a užších gumách je to možné. na bajkoch s obutím, ktoré som spomínal hore a prevodom 1x10/11/12 s 32T prevodníkom to už také ružové nie je.

JoKo
z právneho hľadiska je to ako píšeš.
31.12.2019 - 16:57:28
00
Zaujímalo by ma, aký je rozdiel z právneho hľadiska, ak spôsobí "elektrikar", alebo biker nehodu, idúc rýchlosťou 30 km/h? Samozrejme "elektrikár" je uvedomelý, začal od seba a rýchlosť 30km/h dosiahol zodpovedným šliapaním...
31.12.2019 - 18:26:07
02
Podla mojho nazoru je obmedzenie rychlosti z dovodu, ze viac ludi by si kupilo ebik a ak aj nie, tak vacsina by jazdila rychlo (na rychlost si zvyknete a bude vam to pripadat normalne) a statisticky by sa zvysil pocet nehod. Cyklisti aj tak jazdievaju po chodnikoch, zrazili by chodca a castokrat ani nemaju vodicak a skor by sposobili nehodu na ceste.
U ebiku je to lahsia moznost ako sa snazit zabranit nehodam. Je to lahsie ako chytit niekoho a pokutovat za jazdu po chodniku, ci povinne prinutit ludi spravit si vodicak.
Viac nehod by bolo. Od tych, co nemaju na to nohy a aj od ostatnych, co sa im momentalne nechce slapat.
Ja ked som skusal odblokovany ebik, prve co som porozbehnuti prepinal bolo turbo a cely cas po meste som siel na tom ovela rychlejsie, ako na klasickom a ani ma nenapadlo znizovat rychlost.
Aj kolobezky dali na cesty, aby uchranili chodcov, ale zas budu ohrozeni kolobezkari.
E-kolobezky potrebuju vlastnu cestu. V tom maju nevyhodu. Ist po hlavnej s kamionmi v meste, alebo po chodniku a obiehat ludi s kocikom.

Presne pre to zvysovanie poctu turistov nechcu biky v lese. Nie ze by bicykel plasil zvierata viac ako pesi. Nahnevat pana v zelenom a do lesa zavolat 2000 pesich turistov, ale bez organizacie, kazdy sam, aby nemohol zakazat zhromazdovanie. Nech ho klepne.


V usa dali pomalojazdiace vozitka, aby mohli aj ludia bez vodicaku a studenti jazdit daleko do skoly ci prace a studenti nemuseli cakat, kym dovrsia vek a ostatni aby mohli aj po cestach, kde auta nesmu.
Tych 32km by bolo lepsie pre ebkierov, tolko by neodblokovavali, ale ziaden zakon sa nedokaze prisposobit vsetkym. Vzdy bude v 10% na skodu.
Ludi z chodnikov nedostanete a blokovanie do 10km/h by to nevyriesilo.
To je chyba myslenia ludi u nas. Ked sledujem ze inde v Holandsku ci Dansku sa to da. Cyklocesty, cyklopruhy, obchvaty pre auta a aby po meste jazdili fakt len ti, co tam byvaju a nie cudzie auta a kamiony, ktore len prechadzaju a na krizovatke odbocuju.
01.01.2020 - 10:29:13
01
Nerozumiem co tu vsetci maju s tymi nehodami ved ebajk netaha sam ! to nieje kolobezka (ako si 90% krcmovych odbornikov mysli a komentuju aj ked ebajk ani nevideli) alebo auto,motorka a pod. stale ten ebajk cipnuty aj necipnuty pojde tak ako ho bude obsluhovat medzikus ktory sedi na nim, to ako keby som povedal ze 100kw auto nesposobi dopravnu nehodu ale 110kw uz by mali zakazat lebo moze sposobit nehodu dalsia vec ludia co jazdia na ebajku co poznam sami vedia ze ani na cipnutom bajk v terene viac ako 30-35km/h po rovine nepojde je to nepohodlne osobne si mysli ze cip je skor pre tych ktory potrebuju ebajk aj na rychle cestne presuny medzi terenom a pod.
01.01.2020 - 11:44:31
010
Prave ze som na odblokovanom ebiku jazdil. Jazdim na klasickom kratsie vyjazdy a cely cas naplno. Aj na ebiku by som siel naplno cely cas. Na klasickom nevladzem. Brzdi ma odpor vzduch, batozina, valivy odpor kolies stazuje jazdu. A ak to ma byt na dopravu rano v meste do prace, asi viete, ze vsetci sa strasne ponahlaju. Isiel som cez prechod rano peso, auta mi dali prednost a cyklista v rychlosti na klasickom, obehol auta a to s nadavkou do mna skoro napalil. Keby mal tazky ebik a siel este rychlejsie, tak ma zrazi.
Nie vsetci su uvedomeli.
Ked ste uvedomeli, treba rozmyslat co asi spravi ten hlupak.
01.01.2020 - 12:01:51
00
Ja tiež jazdím stále na plno. Už z dvora vždy zmiznem v bielom oblaku dymu zo spálenej zadnej gumy...
Trochu k téme - valím po asfalte zacvaknutý v háku za kamarátom čo ide na klasike. Rýchlosť okolo 40-tky, mne už dávno nestačia prevody, kadencia hodne cez sto.
On v pohode, ja s obrovským pocitom viny porušujúc legislatívny zákon EU, lebo to mám vedome cinknuté. Potom sa mi zjavil bývalý generálny prokurátor Trnka, pohrozil mi ukazovákom (čo sa ním pred chvíľou v nose špáral) a ja som si zo strašným pocitom hanby z háku vystúpil a šiel kľačať do kúta na ostré polienko.
Ako by sa k tomu vyjadril udajný premiér Tortellini?- "padni komu padni".
01.01.2020 - 16:47:25
09
By ma len zaujimalo kde tak mozu trenovat cestaci co jazdia napriklad na Tour. A kde si chodia po technicke preukazy, lebo na ceste mozes mat vykon len do 250w.

The German hit an incredible 1903w as he reached a peak speed of 76.8kmh averaging in 1,326w in the entire sprint.

https://www.cyclingweekly.com/news/racing/data-reveals-the-most-powerful-sprints-of-2018-and-the-numbers-are-pretty-mind-blowing-359140
01.01.2020 - 19:25:08
01
halopici napísal:
By ma len zaujimalo kde tak mozu trenovat cestaci co jazdia napriklad na Tour. A kde si chodia po technicke preukazy, lebo na ceste mozes mat vykon len do 250w.
....

Mohol by si sem hodiť pasáž z vyhlasky/zákona ktorá obmedzuje výkon cyklistu?
01.01.2020 - 19:48:48
04
EN 15194
02.01.2020 - 13:38:02
00
keyboard_arrow_up