Takže manželkyn e-bike som konečne otestoval a mám z neho popravde a veľmi mierne povediac "zmiešané pocity".
Nie z
biku ako takého ale z pohonu.
1. pohon zaberá iba do určitých otáčok kľúk. Ano ano nie
kolesa a aktuálnej rýchlosti ale aj otáčok kľúk. Zistil som to naozaj v prudkom stupáku tak, že som sa snažil na najľahšom prevode s max. dopomocou motora pedálovať zvýšenými otáčkami kľúk kvôli rovnováhe aj rýchlosti. Predsa do prudkého kopca každý zvýši frekvenciu šlapania aby to vyšiel a ustál. Lenže pohon pomáha iba do určitej frekvencii šlapania a potom prestane. Keď som zvolnil frekvenciu šlapania, tak znovu zapol. 90% stmých výšlapov sa s tým dá vyjsť a myslím si, že moja polovička taký kopec nikdy šlapať nabude-ani na e-biku. Ale trochu ma to rozhodilo...Nie je prirodzené ísť do prudkého stúpania s malou rýchlosťou a malými otáčkami kľúk.
2. v tom istom kopci ktorý mal asi 200m a stúpanie odhadom okolo 30% sa mi pohon dva krát úplne vypol. Po konzultácii s mechanikom, vraj preto, lebo sa prehrial a tak ho poistka vypla. Je to vraj ochrana motora. Hm, chápem, beriem, bol to naozaj strmák v teréne, ja som ťažký 120kg,
bike má takmer 22kg, môže byť. Ale je to k nasratiu keď sa človek spolieha, že ho to vytiahne a zrazu pauza. Bez dopomoci to nebolo možné vyšlapať takže som zastavil.
Záver: ak aj ostatné pohony ako BOSCH, SHIMANO...a pod. pracujú na rovnakom princípe a majú rovnaký prejav ako YAMAHA, pre mňa je e-bike pokiaľ mám v poriadku kolená na disciplíny AM/EN nezaujímavý. Nevymačkám z neho to, čo potrebujem v tom najpotrebnejšom okamihu. Možno je to iba môj dojem...Pre manželku / a v podstate aj pre mňa / bude e-bike pri spoločných výjazdoch požehnaním:-)