Tak haibike dobre zadelil, lubi sa mi ze podchytili trh s ebajkami a maju naskok, aj ked ten novy specik vyhral eurobike cenu.

Vyzera na 180mm zdvih vzadu.

Prílohy:

image.jpg
image.jpg 82 KiB thumb_up0thumb_down

08.09.2015 - 03:29:22
00
Wamp,
Som v štádiu adaptácie, asi ako ty. Tá 25km /h je hraničná, potom sa nepriamo obmedzuje výkon, čiže napr ešte pri 26-27 sledujem obmedzenú mieru asistencie. Zvykol som si na to a tak som aj prerobil prevody. Vpredu 32 a vzadu 11-42. V tejto konfigurácii je to dynamické aj na Eco móde.
Yamaha má teda tie tri módy, Eco, Standard a High. Určitú dobu som si aj ja myslel, že to má gyroskop, keďže do kopca to na Std a High ťahalo za mňa. Odpoveď je v inej charakteristike citlivosti torque sensoru.
Pri Eco móde je charakteristika lineárna, to čo zatlacis dostaneš späť v určitom pomere, pri Std a High pri vyššom tlaku / prislape dostavas stále viac(aspoň v mojom prípade ta charakteristika nie je lineárna) , 2-3 násobok. Ináč, pozerám teraz, že Yamaha 2016, urobila Eco+, s 0.5 koeficientom. To vypadá nádejne.
Stále je tam ale problém s prevodovanim, na 104BCD dáš v najlepšom prípade 30z pílu, to je ale stále málo na 29" pokiaľ chceš jazdiť bez asistencie kopce, pripadne jazdíš veľmi strmé kopce na Eco(technický problém) , a nechceš si zničiť kolená . Preto pokukujem po tvojom Bros, lebo má od výroby
26z pílu, mal by teda mať 64BCD.
Kadencia je základ zdravého slapania, robiť vyslapy na 50-60rpm je cesta na rehabilitáciu, v najlepšom. Tiež sa da potom plynule prechádzať z jazdy bez asistencie do jazdy s asistenciou.



A naco by si jazdil na ebajku bez asistencie? Leda tak dole kopcom. Je to dost narocne rozbiehat taku vahu. To si potom kup ten novy nemecky motor, co vazi 1,5 kg a ked si nezoberes baterku na chrbat, tak sa na tom da jazdit aj bez asistencie. Je ale mrte drahy.
08.09.2015 - 03:36:41
00
a čo je lepšie :endomondo, alebo strava....aj keď mam Garmin 1000


Endomondo je len obycajny tracker, Strava aj bajkerska socialna siet + segmenty. Tie garminy by som uz asi ani neriesil, smartphony a apky ich prevalcuju. Mne to vydrzi stravovat a navigovat sa offline mapou cely den. Staci si vypnut data v lese. A stale si mozes zobrat powerbank a dat do malej kapsicky na ram, ked mas problem s batt.
08.09.2015 - 03:41:35
00
dusan31,
Brose je velmi dobrý, zabera okamžite už na pol obratky (výhoda pri pohýnaní v ťažkom terene)
ak vypneš asistenciu uplne, tak ideš ako na ťažšom bajku, ale! pri športovom mode ak prechadzaš 25ku, tak ťa normalne pribrzdí...musiš dvoma otočkami prekonať odpor a potom sa už chova ako klasika . Takže potom je lepšie isť v nejakom zakladnom a ťahať stale nad 27:-) bateria sa servisuje vo Wiedni, u nas nie.
budeš ma mať za blbca , ale neviem aky je tam adapter pre pilu.
neviem však či to má tak byť, ale po par km v tiahlom kopci obmedzí výkon natoľko, že máš dojem, že ťaháaš bez motora. tá prípomoc je tam dosť mala. Zatial som však jazdil pri 30a viac stupňových teplotach, tak je možné, že je tam nejaka tepelná poistka.



Dajte si plyn a nebudes riesit rozbeh v tazkom terene. ;)))
08.09.2015 - 03:48:59
00
dusan31,
Vpredu mám 38 a vzadu 10-42, mne to vyhovuje takto viac....možno keby bola vpredu nejaká 42jka...alebo predo mnou 18ka na ostro:-ň

DaDo.Bzz
na seriovke sa asi plyn nedá dať, ale ani mi nechýba, nejako mi to šliapanie vyhovuje viac.
A tie appky, ktoré sú závisle na socialnych sieťkach nemám v láske...nechodím na žiaden FB, anitweet
08.09.2015 - 11:56:23
00
http://video.idnes.cz/?c=A150907_134531_hobby-dilna_bma&idVideo=V150907_134604_hobby_aki
08.09.2015 - 15:17:46
00
Valivy odpor kolies nie je konstantny ale priamoumerny rychlosti a hmotnosti jazdca+bike.

hmotnost .. ano, samozrejme .. mal som na myslis rychlost, tam sa valivy odpor nemeni.
08.09.2015 - 15:31:37
00
hmotnost .. ano, samozrejme .. mal som na myslis rychlost, tam sa valivy odpor nemeni.


Jasne ze sa zvysuje rychlostou. Najdem doma nejaky namodelovany graf vecer.
08.09.2015 - 15:41:45
00
netrap sa zbytocne ..
výpočet valivého odporu F_t = \frac{\xi . F_n}{R}
ξ – je rameno valivého odporu v (m), Fn – je kolmá tlaková sila medzi telesami (napr. tiaž telesa) v (N), R – je polomer prierezu telesa v (m)
ak by sa zvysovala s rychlostou, nic by nefungovalo, a ten typek co dal 220km/h na biku za autom by asi nevladal :lol:
08.09.2015 - 15:45:42
00
Ito, neblazni, keby bola konstantna, a zanedbali by sme uplne odpor vzduchu za autom, tak by vedel ist aj 1000kmh. Isiel preto tolko, lebo akurat pri tej rychlosti sa vyrivnal valivy odpor s jeho silou. Co mohlo byt povedzme tych 500W, to je to co som pisal ze odpor pneu je zanedbatelny proti odporu vzduchu.
08.09.2015 - 16:22:33
00
stale ma len utvrdzujete v tom co som sa presvedcil na vlastnej kozi s original ebikom Agogs. / viem ina kategoria/ ale problem ten isty...vzdy si musis zvyknut nato co urobil vyrobca, raz je to setrenie aku a vypnutie pripomoci po dlhsej jazde nad 25km/h, potom je to prekonanie odporu, potom zse dake charakt. krutiaceho momentu atd...blblblaa .
Odkedy mam doma urobeny e-bike nemam problem. Pridam kolko chcem, kedy chcem....a ak by som chcel drzat daku rychlost tak domontujem tempomat / na jednom e-biku ho mam/ a noo problem.
Vsetky tie originalky su krasne, musim uznat...ale servis? vieden? akumulator len od BOSCH? cakat pokial sa im uraci zvysit kapacitu? uffff DAKUJEM.

To radsej budem bez e-bike ako toto absolvovat, a zvykat si na neduhy a na predprogramovane charakteristiky tore ak sa zmenit daju tak velmi obtiazne!
08.09.2015 - 18:14:23
00
SFSF,
no nieje každý taký šikovný....a v bytovke sa to tiež veľmi nedá....ten tvoj sa mi ozaj páči v zrýchlení, len keby bol taký tichý ako je ten môj:-ň
08.09.2015 - 18:24:21
00
SFSF,
no nieje každý taký šikovný....a v bytovke sa to tiež veľmi nedá....ten tvoj sa mi ozaj páči v zrýchlení, len keby bol taký tichý ako je ten môj:-ň


Vo vsetkom mas pravdu ...hlavne ta hlucnost ma tiez fakt stve.!!! oproti spalovaciemu motoru to ide tichucko....ale...
Ono ta hlucnost je za prve vo vykone, prevodovku v motore mam kovovu tam je tusim 9:1 a primarny prevod je retazou na prevodnik a ten je tiez von / a retaz/...no hluk je to zle ...ale opak... kovova prevodovka vo vazeline ma vacsiu zivotnost ako plastove kolieska, primarny prevod / prevodnik/ teraz mam 48z ale nemam problem dat tam 54z / mam ho doma/ a rychlost by bola do 70km/h bez pripomoci na rovine mozno viac....alebo napoak..dat namiesto 48 trebarz 32z a ide do pomala ale do sily ....to by uz utiahlo aj vozik s pieskom :-)
Chcem tym povedat ze variabilita a priestor na tuning je neskutocny no rozdiel od fabrickych...a to nie len v "strojarine" aj elektro je volna...riadiaca jednotka volne programovatelna pomocou pc, kludne ju mozem aj vymenit, akumulator aky len chcem....oloveny, li-ION, Li-POL, NiMh ....kapacita rozna, umietnenie tiez mozem vybrat, ram-nosic-ruksak-vozik atd.....ja viem ze to nieje pre kazdeho , ale tieto vlastnosti u mna prevazili.....

a hlavne ten bike robi to co mu ja prikazem. A nemusim sa nijako prisposobovat a obchadzat a hladat ako co oklamat aby to ako tak fungovalo.

Neberte to nik v zlom....mne sa tie vase bike pacia, krasne zvezenie, celkove odpruzenie, uhladne a ucesane, tiche, nenapadne a v nemalej miere aj lahsie! Takze som napisal len ako to vnimam.... Mam originalky doma 2ks /na jednom jazdi manzelka a druhy ma syn/ no za ten svoj by som ich nemenil.

Ak by som menil tak jedine za celoodpruzeny karbonovy TREK OCLV...bez motora. Ale to je kategoria 6tisic a viac a to je moooc na mna.
08.09.2015 - 19:16:47
00
každy z nás ma možno aj bezmotorový"sen" mojím je celkom určite nejaký 29" scalpel vo fulke......ked raz budem velký.........
08.09.2015 - 20:07:42
00
každy z nás ma možno aj bezmotorový"sen" mojím je celkom určite nejaký 29" scalpel vo fulke......ked raz budem velký.........

ale scalpel je tvrde zavodne xc-ko, to je daleko od toho co mas teraz...a ked sme pritom tak za 2000€ sa scalpel canoon da kupit
HLAĎ: http://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/cannondale-scalpel-hi-mod-carbon-3-horsky-bicykel-model-2012-34437im-l.html

    08.09.2015 - 20:18:06
    00

    Výber z produktov

    Prejsť do shopu (Elektrobicykle / Horské)
    keyboard_arrow_up