jj,kupim,len este chcem najst cestu,aby som za tu bateriu zaplatil co najmenej;)
16.05.2020 - 00:00:59
00
V čine je celkom dosť elektro bicyklov a aj im odchádzajú baterky, tak že ich výrobe sa celkom venujú, skús mrknúť tuná https://fr.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200515202729&isPremium=y&SearchText=36v+battery
Proste do aliexpress napíš 36v battery ebike. https://fr.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200515204915&isPremium=y&SearchText=36v+battery+ebike Majú tam slušný vyber a zaujímavé ceny. Pozri sa aké máš rozmery (miesto) pre baterku a podľa toho si vyber aby tam pasovala. Aj tato varianta bude chcieť trošku kutil s.r.o :)
Na druhej strane nová baterka za 500€ je drahá ale ešte sa da, keby si mal CUBE Kellys či iný značkový bike tam za novu baterku pýtajú kolo 900€ a maju to nastavene tak aby si tam ani inú nedal :)
16.05.2020 - 06:51:46
00
vikino1, kolko si dal za tu Tvoju baterku?dik

Ja som nekupoval samotnú bateriu, ale celý prestavbový kit.
16.05.2020 - 07:14:15
00
https://www.gearbest.com/batteries/pp_189823.html?wid=1527929#goodsDetail
ale maju posledne 3 sady po 4. Co pisal snajprik je cisty ofajc, sprostost, tak ako tu bolo pisane. Aj zvysok prispevku ignoruj, ten clovek nevie ani obrazne o com pise, necudoval by som sa keby sam sebe robi reklamu na odzubavaci shop.
Ano, odpalene clanky mozes vymenit za nove, otazne ale je ako je to vo vnutri zapojene. Mozes vymenit aj vsetky a teoreticky to budes mat lacnejsie ako kupovat novu baterku, pretoze obal + elektroniku zrepasujes. Otazne je ale, ci vies zohnat clanky v lepsej cene ako clovek co to robi vo velkom, resp. ci sa ti napr ten chlapik co ti dali kontakt bude ochotny rypat do elektroniky (asi dost zavisi od kvality elektroniky ci sa odvazi na nu polozit svoje ruky).
Druha vec je, aka je ta elektronika. Nepohybujem sa v tejto oblasti, ale viem ze kedysi ked sa repasovali ntb baterky (btw skus pochodit aj notebookove fora, mozno tam najdes/dostanes referenciu na repas) tak si musel pouzit bud tu istu kapacitu alebo nieco spravit s elektronikou, ktora nechcela dobijat viac ako bola +- kapacita povodnych clankov.

Hlavne, pri tvojom najazde, ak ta surne neskru peniaze, tak by som sa pozrel po "dobrom", nie lacnom rieseni - idealne by elektronika riadila kazdy clanok osamote a potom by ti v principe mohol pack vydrzat znacne dlhsie. A hlavne, nasledny repas by v principe ozaj znamenal "len" vymenu znicenych clankov (s idealnym riesenim by ani ich identifikacia nebola narocna). To by napr. aj znamenalo ze lahko das (vsetky) nove clanky s vyssou kapacitou. A teda v dlhodobom horizonte budes mat lacnejsie riesenie.

Bezne ale mas paralelno-seriove zapojenie, kde je viac 18650 clankov zapojenych paralelne -> ak maju clanky roznu charakteristiku (kapacita, vnutorny odpor, napatie), tak tie na rovnakej vetve su zatazovane nerovnomerne. Na 1 stranu je to dobre, pretoze ak je napr. 1 z 10 clankov horsi/vadny a zvysnych 9 to vie stale potiahnut s prstom v nose, tak cely pack funguje spolahlivo dalej (a este aj ten 1 clanok ti poskytne nejaku kapacitu a vykon). Problem je ked zvysne clanky nezastupia s rezervou poskodene clanky - vtedy su tie zvysne clanky pretazene a mozu sa poskodit. Napr. clanky co niesu explicitne na vysoke prudy budu typicky na zataz 1-5A (napr. aj tie co som ti poslal vyssie), a teda nieje az tak tazke ich dostat na hranu ich moznosti, specialne ked nieje dobra elektronika.

lto napísal:
Inak sranda, ze vlastne 100km na baterku uz stoji min. 2.80e :lol: /ked to prepocitam v tejto baterke/. Nepocitam retaz, pneu atd. A ani nabijanie. Take auto, co nezerie vela ma priame naklady mozno 5-6e na 100km.

verim ze sa tym ty neriadis, ale bohuzial, vela ludi ano... Lebo sak take luxusne auto za 2500€ potrebuje najazdit len skromnych 90 000km :)
16.05.2020 - 07:44:20
01
snajprik: 900e za baterku , tak to uz je ine kafe .. a hlavne potom take bajky (aj ked dobre, u iektorych povedzme), kde sa to neda menit na vyjazde.
stanos4: ked ma clovek bajk ako hobby, tak naklady nie su az tak podstatne (pokial nemusi menit eagle kazetu za vela $$$ kazde 2 mesiace :lol:) .. ale prekvapilo ma to vlastne, ze je to nejako moc, ak by clovek chcel toto pouzivat na nejaku dopravu. Skuter na benzin bude o dost lacnejsie. Ale ked tak nad tym premyslam, aj vzhladom na elektroauta, stale sa mi ta vydrz nejako nezda, je to malo. Tak bude nieco vadne.
Inak dobre pises .. mne raz cosik odislo na nb v nabijacej vetve (mal tusim 3) a ked som baterku rozobral, 2 boli kaput a zvysne 4ks nedotknute.
16.05.2020 - 08:47:38
00
ceny vymeniteľných bateriek Shimano, Bosch sa pohybujú od cca 400€ (Shimano BT-E8014 400Wh) do cca 750€ (Bosch powertube 625Wh), či rámová, alebo integrovaná, samozrejme treba vedieť kde kúpiť. Yamaha na tom s cenami tiež asi nebude inak. snajprik píše drísty ako obyčajne
16.05.2020 - 09:05:27
01
lto, ja chapem ze ta to prekvapilo, mna prekvapilo ked som si prepocital naklady na commuter - cakal som zlomky eurocentov a ono to na potvoru vyslo radovo viacej, nejake jednotky az desiatky centov na km :D. Moja pointa bola presne to ze si porovnaval naklady na benzin+olej vs nakupna cena bicykla. Coz je prave ten problem - kopa ludi porovna prevadzku auta na km s tym ze kupu beru ako "investiciu" a do prevadzkovych nakladov kupnu cenu nezarataju. Potom ano, dochadzanie autom do roboty miesto mhd/elektro vyzera casto ako vyhodne lacne :D

btw, este koment k mojmu predoslemu komentu - to so zapojenim bateriek ber ako jednoduchy a specificky priklad. Ono je to realne dost zlozita problematika ako vhodne riadit velke battery packy, vsak tesla na tom zaklada cely svoj biznis s battery packmi.

inak, igor11111, docela ma zaujima tvoj najazd. Mozes ho skusit troska rozpisat? Zaujima ma aby som vedel co mozem cakat ak budem potrebovat kupit elektro na dochadzanie na vacsie vzdialenosti po rovine. I.e., nemas nahodou prehlad tvojich najazdov - na aku dopomoc si chodieval pri akej rychlosti, dojazde (prevyseni), ako si sa snazil "aerodynamicky" jazdit?
16.05.2020 - 09:36:02
00
ja som zvolil e-bajk prioritne koli tomu,ze mozem chodit do zakazu vjazdu(mestske lesy a dalej),inak by som mal moped.
v roku 2012 so skusal pohon,kupil som si stary bicykel velosolex s pomocnym benzinovym motorom,nebolo to zle,ale ten motor sa casto kazil,pri mojich 80-100 km okruhoch, zanasal sa vyvod vyfuk.plynov z valca, potom som uz nemal na to nervy a som to predal(o dost viac ako som to kupil,kedze je to veteran a jeden typek to ocenil) tak ,ze som sa vozil zadara+ som dostal zaplatene vlastne este aj;)

potom som jazdil na biku, ale kazdy den na biely kriz, to ma zabijalo, a ja sa chodim do lesa kochat sceneriami,prirodou a nie sa lopotit spoteny, vyšťavený,to potom mozog nema cas na kochanie sa;)
a vzdy som si premyslel,ze mam zist dole do Borinky a zase naspat, zatazovala ma ta nesloboda trochu, tahal som to takto do 2017,
v 2016 som zacal koketovat s variantou e-bike velmi pozorne som si testoval rozne ebajky(niekde ich poziciavali na cely den iba proti obcianskemu preukazu),
mal.som pozicane tie drahe bajky za 3.500 a viac a daval som s nimi okruhy,ze zelezna- biely kriz- borinka- stupava- dnv- devin- lafranconi, no a bol som dost nemilo prekvapeny,ze ten bajk dal ledva 60km:/,
vyskusal som aj alternativu za 1000€ a najazdil som 100km, ano komfort nizsi, nema to taky kvalitny pocitac a tie vselijake cidla a neviem co, ale tahalo to dostalo ma to kam som chcel a najazd bol kralovsky lepsi, a nebol som ochotny dat +2000€ len za to,ze to bude technicky vyspelejsie o nejake veci,to mi absolutne nestalo za to,
tak som si v 2017 v aprili kupil bajk na bazosi za 150€, kupil som za 850€ kit 250w 8fun zadny nahon + betria shark 20.1 Ah, 36 V,(kamos mi to prerobil)
zadny nahon preto,aby po vypnuti biku ostal zachovany plnohodnotny bike.

no a zacal som to pouzivat,
daval som 100km jazdy ,okruhy, ci uz spominana zalezna-biely kriz- som to rozsiril o kosariska- lozorno- vysoka pri morave- nivou moravy do devina atd.

alebo okruh- lafranconi-pko-eurovea-slovnaft-maly dunaj-letisko-ivanka-sv.jur-biely kriz-zelezna

alebo zelezna-biely kriz-somar(vrch)-pezinska baba- limbach a naspat inou cestou,tie moznoati su tam fantasticke

alebo levocke vrchy, z levoce az bijacovce na spissky hrad, baldovce,spisska, levoca zase okolo 100km

alebo slovensky raj, z levoce az na dedinky mlynky, vernar a spisska,
tam je nadherne,
tam som to pobehal uplne tiez,[chodil som tam kazdy rok 2-3x(4dni po sebe bike),mam tam rodinu]

alebo ba vieden cez n.p. donau nieco, nadherné,naspat vlakom,

alebo neusiedl am see okruh okolo neho

alebo ba vojka kompa a spat(hradza)

velmi som si pochvaloval ten bike,hovorim si ,ty kokos jaka investicia za liter, a jazdim si ako kral, ako som pisal, 18.000 km od aprila 2017,do teraz cize maj 2020

no a teraz zrazu, ze bác, baterka v p...:)

ale tak sak posluzil chalan,vymenim bat za 2 kila kupim ficim dalej(budu mi stacit 50km dojazdy+zamakam a dam aj 80-100km), pouzival som to pomaly aj z kopca,teraz by som uz iba do kopca,alebo po dlhych rovinach;)

podla mojho nazoru su tie hajbajky a bosche premrstene predrazene,nehovoriac o tom,ze aj tam klakne baterka a nedas tam inu ako ich drahu,sak biznis- chapem,len nemusim byt jeho sucastou,
ale ucel splni aj henten bike,co mam ja,nadherne zazitky, spoznanie krajiny,vacina jazdy lesne cesty(kde moped niesmie)
16.05.2020 - 10:45:20
05
stanos4 napísal:
Coz je prave ten problem - kopa ludi porovna prevadzku auta na km s tym ze kupu beru ako "investiciu" a do prevadzkovych nakladov kupnu cenu nezarataju. Potom ano,

Prilis si fixovany na tu neustale omielanu a casto nezmyselnu mantra o kupnej cene. Na to sa vykasli, pretoze to je podstatne hlbsi problem a pokial by sme sa sli bavit o tom, ze si niekto chce kupit dopravny prostriedok a voli medzi autom a ebikom (co je hlupost sama o sebe) , tak ti ukazem velmi rychlo, ze ten ebike je vyrazne drahsi na naklady, ak beries do uvahy naozaj komplet vsetky naklady a prepocitas to.

V tomto pripade ta baterka je pozierana jazdou tak, ze to pocitaj ako naklady na palivo. Preto som to pisal. Pokial by si chcel porovnavat komplet naklady, tak ta sklamem, ten bajk bude daleko-daleko drahsi (ako som uz pisal). Tak ako na aute priebezne menis olej,pneumatiky, obcas rozvodovu retaz, robis to aj na bajku. Ale auto nie je velmi dobre na porovnavanie (pretoze poskytuje nieco, co 2kolesovy stroj nie), treba porovnavat skuter/motorku. A ten, som si isty, ze uznas :), je oproti elektrobicyku zadarma. A mozno aj oproti klasickemu lepsiemu bajku. A stoji len kusok viac, ako dobra e-kolobezka.

ps a pre hlbsi pohlad na porovnavanie .. skus si predstavit, ze mas doma auta, ktore potrebujes na vozenie (cohokolvek) a jeho kupa nebola kvoli vozeniu sa do prace .. a mas ebike (kupil si si ho na vozenie,zabavu, atd). Mas teda obe veci tak-ci tak a teraz si povies, ze aha, je pekne nebudem chodit do prace autom, ale budem sa vozit ebikom. Teraz nebudes zahrnat kupnu cenu, ale len prevadzkove naklady /preco myslis, ze sa vo firmach zvlast riesia prevadzkove naklady a zvlast investicie - napoveda .. investicny naklad je nieco co sice casom klesa na hodnote, ale stale ju ma. Prevadzovky naklad je proste cista strata. No a baterka je nieco, co klesa tak rychlo , ze sa da uz povazovat skoro za prevadzkovy naklad priamo ako palivo :D - no trosku je to prehnane, ale mozno nie tak moc./. A zistis, ze .. aha, autom je to mozno lacnejsie :) /samozrejme nie kazdym/.
16.05.2020 - 11:13:01
00
igor11111: pekne napisane :)
16.05.2020 - 11:14:52
01
tak ako si napisal, je to hlbsi problem, prekvapivo, na vpodstate tuto temu existuju vedecke clanky - porovnavajuc auta na elektro vs spalovaci pohon. A hej, ako si ukazal, ked si vyberes vhodne "startovacie podmienky".... a to ani nehovoriac o tom ze "realna cena" jedneho alebo druheho riesenia (zahrnajuc spolocenske a ekologicke dopady). A preto to ozaj nemam chut rozoberat - jednak niesom na to expert, a druhak, nemam tolko casu a energie na toto :D.

Ale long story short pre mna je - pokial beries rozumne podmienky, tak elektro pohon je dnes minimalne porovnatelny so spalovacim (vyjmuc kamionovej dopravy na "kratke" vzdialenosti resp. sluzobneho auta na denne dlhe jazdy). A casom to bude uz len lepsie, z roznych dovodov, a pouzivanim elektro pohonu dnes podporujes to aby sa nam zilo lepsie zajtra.
16.05.2020 - 11:25:15
00
sorcerer napísal:
ceny vymeniteľných bateriek Shimano, Bosch sa pohybujú od cca 400€ (Shimano BT-E8014 400Wh) do cca 750€ (Bosch powertube 625Wh), či rámová, alebo integrovaná, samozrejme treba vedieť kde kúpiť. Yamaha na tom s cenami tiež asi nebude inak. snajprik píše drísty ako obyčajne

Pre sorcierera ktorý si fakty ako vždy neoverí :D
Bosh baterka 500Wh 779€, Haibike baterka 630Wh 999€ to sú bežne ceny v obchodoch.
https://www.ebajk.sk/obchod/doplnky/baterie-elektrobicyklov/bateria-bosch-powerpack-500wh/
https://www.ebajk.sk/obchod/doplnky/baterie-elektrobicyklov/bateria-pre-haibike-flyon-630wh/
16.05.2020 - 18:21:11
00
zvláštne to vyberáš, ebajky najlacnejšie a baterky najdrahšie :D
16.05.2020 - 19:18:36
00
V tom shope ebajk.sk tie ceny batérií sú asi najdrahšie v EU. Pre porovnanie https://geizhals.de/bosch-powerpack-500-rahmenakku-a1650031.html#offerlist sa dá kúpiť nová batéria Bosch 500 Wh za 559 €.
16.05.2020 - 19:30:44
00
igor11111
pekne si to rozpisal.
pozeral som tu bateriu co si tam mal. popis k nej je: životnosť článkov bežne cca 500 plných nabití a vybití s poklesom do 70% kapacity - t.j. 15 000 až 25 000km
Takze podla popisu splnila to co mala :)

Vidim ze ten ebike je tvoje hobby, a ako tu uz niekto pisal, pri hobby by si nemal pozerat az tak na cenu :)

este k tej 10Ah baterii, ti napisem tolko: kedze ma mensiu kapacitu, bude viac namahana, hlavne ak ju budes davat az na nula percent, a nemyslim ti ze ti vydrzi tolko kilometrov ako ta co si tam mal doteraz. len aby si potom nebol sklamany.
16.05.2020 - 23:09:02
01
keyboard_arrow_up