Ja si myslím, že hmotnosť s tým absolútne nesúvisí. U konkrétneho automobilu možno áno, keď je prázdne, alebo ho naložím, ale u človeka nie, pretože 90 kg vytrénovaný bude určite viac vládať /a teda menej využívať motor ako 55kg začiatočník.
A nastúpané metre samozrejme, ale my sa bavíme o tom, že nastúpam 1500m za 4 hodiny a nastúpam 1500m za 6 hodín. Tým, že človek ide pomalšie môže ísť na ľahšom prevode a menšej dopomoci.
X krát som išiel rovnakú trasu tak, že som to valil čo to dalo alebo pohodovo. Rozdiel bol markantný.
Okrem inych faktorov, ako pises napr. aj priemerna rychlost na tom istom useku,
zalezi aj na hmotnosti.
Ked si tu niekto pyta radu, ze si chce kupit e-bike, tak v 99% pripadov su to ludia, pre kt. je to prvy
e-bike Su to v drvivej vacsine priemerne kondicne zdatny ludia, nie "vrcholovi sportovci".
Uz som tu pisal, ze by sa tu hodila
SABLONADost by to pomohlo ked im chcu ludia co najlepsie poradit.
---
Co sa tyka hmotnosti. Fyzikalne zakony neobabre nikto.
Aj ked sa o to elektrohejteri pokusali a smiali sa, ze sa nikdy na
ebiku nemozes nadriet viac ako na biobiku.
V urcitych pripadoch sa da.
Upozornujem, ze tento vypocet je teoreticky, tzn, ze nerata s odporov vzduchu, valivym odporom, poveternostnymi podmienkami, ... => co by este navysilo potrebny
vykon Pocita s tym, ze su to kondicne upne rovnako zdatny ludia, resp. moze to byt ten isty clovek len si zobral 20kg zavazie navyse.
Priklad zodpoveda trase Raca - BK
modry vs cerveny
110 kg (85+25) vs 130 kg (105+25) rozdiel 20kg
225W vs 266W
rovnaka rychlost, rovnaky cas.
Keby isiel ten o 20kg lahsi tym istym vykonom ako 130kg cize 266W
tak tu trasu prejde skoro o 4 min skor
Príloha:
Teoreticky_vypocet_vykonu_2.jpg
40.67 KiB
thumb_up0thumb_down
Kto tomu neveri, moze si to vyskusat sam =)
Najdite si dostatocne dlhe stupanie. Zmerajte spotrebu baterky. Nabuduce zoberte 20kg navyse, urobte to za ten isty cas a zmerajte spotrebu.