Ako cyklistický nováčik si chcem kúpiť e-bike, najmä na každodenné využívanie po cestách do mesta a cyklotrasách v mojom okolí (Vrakuňa). Do samotného biku rád investujem cca €2000 - 2500 a snažím sa vyberať tak, aby tá investícia bola čo najzmysluplnejšia.
Napr. nepredpokladám, že bude pre mňa veľký rozdiel, či mi batéria ponúka "dojazd" do 150km alebo 200km. Vraj je aj tak ideálne nabíjať ju po každej jazde. Za to ma však zaujala možnosť mať napr. karbónový rám namiesto hliníkového, pre jeho nižšiu hmotnosť a údajnú "smoother ride"
Na moje prekvapenie mám však veľký problém nájsť v e-shopoch krosový bicykel s karbónovým rámom. Aspoň teda v tejto cene. Rozumiem tomu správne že je to predovšetkým preto, že pre využitie na cestách a cyklotrasách nie sú výhody karbónového rámu až také výrazné a mať karbónový krosový e-bike je proste zbytočný overkill?
A, všeobecnejšia otázka, za aké iné kľúčových vlastností (a príslušenstvo) krosového e-biku je teda najzmysluplnejšie si priplatiť? Napr. som si všimol, že je vysoko odporúčané dobre zainvestovať do zabezpečenia bicykla. What else?
Díky moc
posledný komentár: 22. 12. 2020 o 14:31
A v cenovej relacii do 2500€ by som sa karbonovym ramom vobec, ale ze vobec netrapil. jednak neni karbon ako karbon a druhak to pohodlie... vyber si hrubsi vacsi plast a ziskas viac pohodlia za menej penazi. Popripade karbonova sedlovka... ale tam je to take sporne - niekto citi rozdiel niekto nie.
Vyberaj stredovy pohon, slusnu kapacitu baterie.
Zabezpečenie... kombinovane. poriadna retaz, poriadny U lock a tlste lanko na kolesa, + alarm na kotuc + kamera s notifikaciami.
No priberajú na váhe, majú širšie pneumatiky a nižšie tlaky. Proste vývoj ide dopredu a búrajú sa mýty. Ale karbón na ebajku je už fakt už trochu moc. Na mojom cesťáku, keby som si priplatil vyše Ł1000, ušetril by som menej ako 500g. A vo výsledku by mi to pridalo nula, celá nula nič do p*če.
https://www.youtube.com/watch?v=PL-o-QB2QPo
Kellys nič nevynašiel, termoplast robila už Merida v 90-tych... Kellys to oprášil a (hádam) trochu vylepšil...
A k tým nárastom váhy u klasických MTB - Alu Meta 2019 od Commencalu je o kilo ľahšia ako karbónový Spicy 2020 od Lapierru... Tá istá výbava (GX), ten istý rozmer plášťov (2.50), Spicy má karbón ráfy... Takže len o plášťoch to nebude... Je taká šeptanda, že EÚ zdvihla parametre na certifikáty a tým pádom musia byť rámy robustnejšie, aby boli tuhšie...
Ale celá tá rada Domane je relatívne ťažká. Aj drahé karbónové modely.
EU v tom rozhodne prsty nemá. Nepoznám predaje bicyklov v rámci kontinentov, ale Američania ani zbytok sveta by istotne neprispôsobovali vývoj bicyklov EU legislatíve. Keď už, dodávali by do EU iné bicykle, čo sa ale nedeje. Okrem ebajkov samozrejme. Je to proste evolučný vývoj.