Prosim vas vy co robite s kotucmi? Ako je pravda ze jazdim malo ale mne hope kotuce vydrzia tak 4 roky ... ale tak predpokladam ze to nicite v tych bikeparkoch
06.03.2022 - 18:32:26
00
V bikeparkoch a v Alpach ;)
06.03.2022 - 19:46:02
00
jeden vikend v alpach pri zlom pocasi a si rad, ze len platnicky :) Vacsinou si to odsere aj retaz a pripadne lozisko ...
06.03.2022 - 19:56:59
00
Prve XTR kotuce na hlinikovom unasaci boli spickove, uplne rovne a rozhodne sa nekrivili (nejake verzie mali problem s nitmy, ale to sa tusim dalo poriesit). Vydrzali celkom dlho. Posledny 160mm kus co som si setril, som zjazdil predminulu sezonu. Tieto kotuce nemali ziaden sendvic, 160ky boli tazke (asi 120g), ale 200ky uz lahke (orpti klasike). 180tky este mam kdesi. Prisli na trh dakedy okolo roku 2011(?). O par rokov neskor, nejake deore verzie, tak mali ten unasac taky smiesny, ze sa krivil. No a dnes, za 50e (ci kolko) je kotuc tenucky, sendvicovy a kedze ma slabu tepelnu kapacitu, museli nanho namontovat chladic :D. Cize v globale je aj tak tazky. Tomu sa ale dnes hovori inovacia :D. A neni to len u kotucov, takto to funguje aj v softveri. Naopak ale taky SRAM centerline okrem velmi rozumneho obrusenia hran, bol/je kotuc vyborny a nie drahy. Hope su tiez kotuce ako maju byt. Zatial najvacsi odpad co som mal, boli 4e fejky Avidov HS1 z Ciny, ale na menej narocne zjazdy sa pouzit dali, akurat ze rychlo isli dole a potom cinske fejky cinskeho Brakco, ktore boli dokonca zvlneno vyrezane /to muselo dat pracu :D/. Tie sa naopak pouzit moc nedaju.
06.03.2022 - 19:59:37
00
RT30 som daval ako priklad (prvy co som nasiel)
06.03.2022 - 20:01:38
00
lapaloma ziadne parky nejazdim, ani alpy - hope som nahodil v maji v novembri sli dole - navyse to cinkanie pri chladnuti mi strasne liezlo na nervy. okrem toho nie vzdy sa dokazali po vychladnuti zrovnat. hlavne zadny 160 ktory je ako ziletka uz novy. bohuzial mam doma este jedny - za mna vyhodene peniaze - teraz tam mam centerline a som podstatne spokojnejsi. hope som jazdil s organikou, na nove skusim dat metaliku ci to nepomoze
06.03.2022 - 20:09:04
00
Duck1980 napísal:
Zlozena 5eurovka je na vymedzenie/ nastavenie vole medzi kotucom a platnickou. Niekdo berie aj zenky plech 0,2mm

mozno sa len niekto cuduje preco 5 eurovka, ked on pouziva 500ky :D
06.03.2022 - 21:04:11
00
kajto napísal:
Chlapci ,nejaky trik ,ako rovnate kotuce?

Mam kluc odtialto zo shopu... a ide to celkom dobre...
az na detail ze som si ho musel skratit, lebo je trosku dlhy a pri ohybani kotucu dovnutra uz vadil rafik https://www.mtbiker.sk/shop/servis/naradie/rovnace/force-kombinovany-kluc-pre-servis-kotucovych-brzd.html
a co sa tyka centrovania, mal som uz aj kotuc ktory nesiel, resp velmi tazko isiel docentrovat... po nahodeni odchylkomeru ukazovala vychylka + 0,2 a hned na to -0,3 mm. Take prudke zvlnenie sa velmi zle koriguje.
07.03.2022 - 06:02:03
00
ddemo napísal:
Neobhajujem ich, ale kotuce su tepelne upravovane (kalene - popustane) a ich vysledna tvrdost je daleko nad konkurenciou. Takisto aj ten pocet otvorov vypalit tiez stoji o dost viac casu a energie ako standart.
Karolik... ano, aj kotuc sa ti vie velmi vyrazne ohnut a hadzat. predsa len je to tenky kus "plechu". No da sa aj celkom lahko vycentrovat...


To beriem, ale tepelné upravovanie a vypaľovanie otvorov nie je sú extrémne drahé alebo nezvyčajné technologické postupy. Že vydržia dlhšie ako ,,obyčajné´´ to sa od nich čaká, ale aj keby boli kované elfmi za mesačného svitu, pre mňa je tá cena neobhájiteľná. Keby vydržali celú životnosť biku, tak je to o niečom inom, ale stále sa bavíme o obyčajnom spotrebáku.

Viem že analógia s autami a motorkami tu už bola veľa krát, ale nedá mi. Nedávno som na frajerkinho staršieho medveďa éčko kupoval predné kotúče...necelých 60eur za sadu, t.j. ani nie 30e/kus a to som samozrejme nebral najlacnejšie, ale strednú overenú kvalitu.
Na moje AMG, sada predných vŕtaných grafitových kotúčov (priemer 390mm) 320eur/sada, t.j. 160eur/kus. To že majú výkon a životnosť úplne inde ako cyklokotúče nemusím spomínať.

Nikomu názor neberiem a plne rešpektujem že si to ľudia kupujú, o tom je trh, ale fórum je aj o odlišných názoroch, nie len chvále :) A pre mňa sa táto značka radí medzi ostatné predražené cyklistické nezmysly ako napr. Ceramicspeed a pod.
07.03.2022 - 11:16:14
05
LMS... plne chapem co pises... ja som len chcel poukazat ze to uz budu naozaj kvalitne a dobre brzdiace kotuce. S tym vyrezavanim... ak si pozries klasicky obycko kotuc, laser to ma mozno za tri minuty vyrezane. Toto "specialne cudo" o ktorom sa bavime, s tym poctom dier ak by som ratal ich obvod (tusim je ich tam 170) tak to musi trvat nasobne dlhsie...
Ja pouzijem analogiu z noziarskeho sveta... obycajna nerezova ocel (napr.D2) a "pani OCEL" (napr. praskova Elmax, M390) robi v cene nozika niekolkonasobne skoky, pricom vyzerat mozu viac menej rovnako...
este ma zaujala veta: sada grafitových kotúčov... ? To su ake?
07.03.2022 - 14:25:15
00
ddemo tie dierky su zaujimavo riesene, je to kvoli tomu aby mali odlisny vlastny dizajn, alebo to ma podla teba aj nejaky realny uzitok napr. na chladenie? Ked teda spominas ze si s tym sposobili vacsiu casovu narocnost ako s klasickymi kotucmi?
07.03.2022 - 14:31:34
00
podla mna ide o odvod tepla... nieco v tom zmysle pisali aj na stranke. Lebo brzdny ucinok sa premeni na teplo a ide o to ako to teplo dostat co najrychlesie prec. Mnozstvom malych dierok zvysili povrchovu plochu kotuca ktoru unika teplo. Ked si vyratas diera 2 mm na 2mm hrubom kotuci..obvod je "2 pí r" tak vnutorna ploska takejto dierocky je 12,56 mm2 (ak sa mylim, opravte ma) x 170 a hned je tu 2135 mm2 navyse... :)
07.03.2022 - 14:58:08
01
Tak zaujimave to urcite je, ale zaujimavu cenu by som videl tak okolo 60e, aspon pre mna a v porovnani s inymi kotucmi. Ale verim ze zakaznikov maju ked si stanovili, povedal by som az sialene ceny a drzia sa ich :)
07.03.2022 - 15:14:30
01
ddemo nejaká povrchová úprava kotúča.
Ani na chvíľu som nezapochyboval že tie Brakestuff budú dobré kotúče (za tú cenu nemôžu byť priemerné), ale stále je to pre mňa cena neobhájiteľná nejakými dierkami v kotúči alebo hrubším materiálom o nejakú desatinku mm. Ešte som sa nedostal do situácie kde by ma sklamali Magury Storm HC (priemer 203mm, 2mm hrúbka) s MT7 strmeňmi a to stoja 20%(!) ceny Brakestuff v rovnakom priemere. Prekoná 1ks Brakestuff životnosť 5ks Stormov? Ak hej, beriem všetko späť :)
Na tých kotúčoch si už ani nepamätám koľkú sadu platničiek deriem a stále sú na 1,9mm.

Ale ak to pre niekoho význam má, úplne to rešpektujem, aspoň vidíme niečo iného okrem Shimana, Magury, Sramu

Prílohy:

20220309_133058.jpg
20220309_133058.jpg 289.76 KiB thumb_up0thumb_down

09.03.2022 - 13:43:37
01
sirku kotuca meraj mikrometrom, alebo takymto niecim :
Príloha:
kotuc-meradlo.png
kotuc-meradlo.png 10.57 KiB thumb_up0thumb_down


predpokladam, ze nie je potrebne vysvetlovat dovod ...
existuju aj DIY riesenia (zbrusena sublera) - akurat neviem narychlo najst foto
09.03.2022 - 18:03:30
01
keyboard_arrow_up