Kalibrovanie tacháča podľa GPS podľa mňa nie je dobrý nápad. Radšej by som kalibroval GPS podľa tacháča. Ak by to šlo. Stačí sa pozrieť detailne na trasu zaznamenanú GPS-kom, a človek heď pochopí, že štatistiky vytiahnuté z takýchto údajov majú od reality relatívne ďaleko.
09.04.2014 - 12:32:01
02
Záleží podľa čoho kalibruješ. Ak myslíš mobil s GPS, tak to je o ničom. Pri zapisovaní GPS polohy pri kvalitnom prijme, dobrom prijímači a zapisovaní dát každú sekundu môže byť záznam skrátený len v zákrutách. Podľa odborných statí je to však len pár promile na 100 km.
09.04.2014 - 12:54:16
00
Ja som meral tak, ze som si na kolese spravil ciarku a na biku presiel tolko aby zas bola ciarka kolko k zemi a vzdialenost som odmeral metrom.
09.04.2014 - 15:10:52
02
Deň za dňom zisťujem aký strašne lenivý som. Hodnotu som vzal odtiaľto pre svoj rozmer plášťa http://202.215.251.86/data/resources/tire_size_chart_v2.pdf a rozdiel nejakých 1-3% mi je ukradnutý. Ale verím, že niektorí ste puntičkári a fakt vám na tom záleží.
09.04.2014 - 15:35:58
00
Čo mám tabuľku od SIGMy tak tam sú rozdielne údaje ako tie na ktoré si dal odkaz. Na Conti X-King 2,2 som podľa tabuľky mal dať 2100 mm. Toto nastavenie mi robilo 4-6% navyše.
(väčšinou výrobcovia pneu používajú "bulharský" meter aby mohli uvádzať nižšiu váhu oproti konkurencii pri tom istom udanom rozmere)
09.04.2014 - 16:31:57
00
Ja som meral tak, ze som si na kolese spravil ciarku a na biku presiel tolko aby zas bola ciarka kolko k zemi a vzdialenost som odmeral metrom.

toto je najpresnejsi sposob (dufam, ze si na biku sedel ked bol v pohybe :) ),....podla nicoho ineho by som sa neriadil
09.04.2014 - 20:13:34
00
Jasne, sedel. Preto som to robil aby bola guma stlacena. Ale tuto sezonu uz tachac nejazdim.
09.04.2014 - 20:15:10
01
Prečo ho nejazdíš?
09.04.2014 - 20:16:33
00
Spatilo mi to na biku.
09.04.2014 - 20:17:13
01
toto je najpresnejsi sposob

Este presnejsi bude spravit 10 otacok a vziat si pasmo...
09.04.2014 - 20:25:46
00
Čo mám tabuľku od SIGMy tak tam sú rozdielne údaje ako tie na ktoré si dal odkaz. Na Conti X-King 2,2 som podľa tabuľky mal dať 2100 mm. Toto nastavenie mi robilo 4-6% navyše.
(väčšinou výrobcovia pneu používajú "bulharský" meter aby mohli uvádzať nižšiu váhu oproti konkurencii pri tom istom udanom rozmere)

Tiež som mal podľa tabuliek od SIGMy väčšiu hodnotu, ako som nameral, je to troška nadhodnotené. Najlepšie je premerať metrom prejdenú vzdialenosť (otáčku kolesa).
09.04.2014 - 21:03:31
00
Mám v pláne "prezuť" bicykel. S terajšími Švábkami Smart Sam 2,1 drát som bol v celku spokojný, vcelku dobrý univerzál, ale rád by som dal niečo, čo lepšie drží, keď je mokro.
Blato nejazdím, ale občas je v lese mokro a tam stabilita na terajších plášťoch už nie je dostačujúca. Mám vyhliadnuté:
http://www.suncycle.sk/sk/produkt/mtb-plast-continental-x-king-rs-2-2/4959
Moja otázka: je rozumné rozmýšľať nad inou šírkou dopredu a inou dozadu?
Ak áno, tak ako to nakombinovať
Jazdím XC, nejazdím v daždi (blato) a obutie bude aj s dušami.
ďakujem za odpovede.
11.04.2014 - 14:14:02
00
Myslím, že X-Kingami budeš spokojný. Univerzálne a slušná výdrž. (prevedenie RS) Ich udávaná šírka 2,2 palca je tak v reále 2,15. Širšia pneu sa zvykne dopredu dávať z dôvodu, že lepšie tlmí drobné nerovnosti a nárazy a vpredu je aj menší valivý odpor ako na zadnej. No nie je to až zase taká veľká výhra. Ja radšej rovnaké a točím zadok-predok z dôvodu rovnomerného opotrebenia.
11.04.2014 - 14:55:45
00
Rozmýšľal som aj nad RaRa alebo RoRo, ale tam sa stále skloňuje výdrž a väčšia náchylnosť na defekty.
Myslím, že s tou rozdielnou šírkou špekulovať nebudem, v mojom prípade to asi nebude mať veľký zmysel.
Ešte pohľadám nejaké ľahké duše a bude to komplet.
11.04.2014 - 17:55:05
00
Ludia je mozne niekde zohnat Maxxis Minion DHF 2,35 Kevlar? Cakam uz od 17.3. a stale ani prd. Kupovat z anglicka za "super" ceny mam u prdele.
11.04.2014 - 18:00:28
00
keyboard_arrow_up