palo Nie je to take jednoznacne. V zdu mas 70%hmotnosti, na HT je to jedine pruzenie. Sirsi plast ma mensi valivy odpor a potrebuje menej agresivny vzor pre dosiahnutie tej istej trakcie. V zjazde by si musel byt v klesani cez 45% aby si mal 50/50 distribuciu vahy. Samozrejem ked brzdis, nerovnosti prekazky bude predok zatazeny viac. Ale ak by platilo ze je predok zatazeny viac v zjazde, preco sa fuka predok na nizsi tlak ?
17.01.2021 - 12:49:12
00
branomelis napísal:
Vojky isto v sezóne minimálne raz týždenne chodil na tom bicykli do tých MK za svoje, to vyzerá tak na pekný 120km výlet, taký nenáročný tak 1500 nastúpaných ak sa v MK pomotáš - taká oddychovka.


Mas asi ovela lepsiu kondicku ako ja. Robil som to obcas na cestaku. Ale aj to je na mna celkom dost. Na MTB som isiel len raz Vojka BA Vojka a okrem toho, ze to bolo otravne a pomale. Cestou spat som skoro dusu vypustil ked zacalo fukat. Ale hlavny argument je, ze nemam na to zvacsa cely den. Riesim to tak, ze ked idem do BA pracovne tak zoberiem bike a pred cestou domov si zajazdim.
17.01.2021 - 12:56:11
00
Vzadu mas 70% hmotnosti mozno na rovine resp. vo vyslape, ale nie v zjazde. Ak aj v zjazde tak mas bud zlu techniku, alebo maly/prilis kratky ram na tvoju vysku. V predu fukas mensi tlak prave kvoli lepsej prilnavosi, navyse cim sirsi plast tym je potrebny nizsi tlak (pokial viem tak fatbajky sa fukaju hlboko pod 1atm).
17.01.2021 - 13:04:02
00
Ano na rovine samozrejme. Ak mam teda v predu vacsiu hmotnost ako v zadu. musim tam mat predsa aj vyzsi tlak ako v zadu aby som nesekol plast. Fukam predsa tak malo ako mozem aby som nesekal rafy, alebo nevyzul plast. Ci ty naschaval fukas zadok viac len tak aby si mal horsiu trakciu, asi nie. Jazdis tak nizky tlak ako mozes aby si to nesekol. Ak mozes mat v predu mensi tlak znamena to ze je tam mensia hmotnost aj v zjazde. Preratal som to presne. Potrebujes 24 stupnove klesanie = 44,52% na distribuciu hmotnosti 50/50. To je uz ale riadne klesanie, nemam pravdu? A az pri klesani strmsom ako 45% budes mat v predu vacsiu hmotnost ako v zadu. Trufnem si povedat, ze take klesanie ani v celych MK nie je. Mozno par metrov nejaky drop. Rozhodne kvoli tomu nikto nebude jazdit v predu sirsi plast. Cize dovod bude zrejme iny, ako distribucia hmotnosti. Tak isto menej v predu sa fuka aj na cestakoch a tiez sa tam bezne jazdi sirsi plast v zadu kvoli pohodliu, pruzeniu valivemu odporu a gripu. Rozhodne nefukas v predu menej aby si mal lepsi grip v klesani nad 45%, lebo taka cesta asfaltka nejestvuje.
17.01.2021 - 13:27:51
00
ahoj Kenai,
moc nad tym spekulujes :)
vacsinu vyjazdu sedis na zadnom kolese a slapes po rovine / hore kopcom
vtedy potrebujes nieco ine ako ked ides dole kopcom / zjazdujes
vela bajkerov sfukava predne az ked ma ist dole ...
neda sa vsetko zovseobecnovat / hladat vzorec
vyskusaj a potom uvidis ;)
17.01.2021 - 14:04:23
02
Nazdar KinDo, Vies len teraz toho moc nenatestujem, navyse ma nebavi vymyslat vymyslene. Preto si chcem nechat poradit. Ale odhliadnuc od toho ci sirsie v predu alebo v zadu. Urcite dokzeme dohladat overene plaste na BA traily. Nechcem vyhadzovat nedojazdene plaste a pri mojom najzade mi plaste vydrzia 2-3 roky. Cize kym sa dotestujem k optimalneho stavu, budem v bikerskej penzii alebo v pekle.
17.01.2021 - 15:23:51
01
škoda Kenai, že nie si tu blízko kdesi..By som ti dal vyskúšať Vittoriu...mám akurát vyzuté 1ks Mazza 2.4 a 2 ks Agarro 2,35, možno by som zhodil Barzo 2,6, lebo namiest neho idem dávať REKON + 2,8 na pár dní kým je hodne snehu. Úzke Barzo a mezcal 2,35 by si tiež v suchej sezóne pojazdil, ale to sú také už skôr orezávatka. To už treba mať aj techniku zvládnutú.
Lebo ja myslím, že by si mal skúsiť nejaké značky plášťov kým si prídeš na tie svoje. Medzi plášťami sú totiž obrovské rozdiely v zmesiach a je vecou osobných preferencií a jazdného štýlu kto aké jazdí...ja ti budem nahovárať Vittoriu, ktosi iný sa bude biť za Maxxis a ďalší zas za Schwalbe...ja osobne by som rád skúsil aj Wolfpack TRAIL/CROSS, ale potreboval by som ich vidieť otestované na teste valivého odporu.
17.01.2021 - 16:04:03
10
So vzorom si este ako tak poradit viem, ale co sa tyka casingu a zmesy je to pre mna spanielska dedina. Nieco som si nastudoval, ale ziadne zaver. Tiez napriklad riesim ci DH casing alebo nieco lahsie a dat tam vlozku napr Nukeproof ARD. Ani nie tak kovli ochrane rafu, ale pre eliminaciu poskakovania, ktore je na makkych pruznych conti co mam enormne.
Je tam obrovske mnozstvo premennych a v neposlednom rade nevem co mam od toho cakat. Ked si predstavis ze cely zivot jazdim XC plaste tak mi bude vsetko makke a lepive. Proste bojim sa ze nepoznam ake to ma byt aj pre techniku jazdenia... Naozaj by som potreboval sa zverit neikomu kto povie. Pocuj zelenac tento set si tam obuj, to vyhovuje 80% jazdcom a ak sa ti nieco bude zdat zle, je to tovja neschopnost nie plaste. A ja budem jazdit az kym nepridem na to ako jazdit treba. Potom mozem spekulovat ci mi viac bude vyhovovat heto alebo onento.
17.01.2021 - 16:15:12
00
Ja na podobnom HT jazdim Minonky dhr2/dhf 2.4/2.5 oba v 3C EXO verzii, od tejto kombinacie sa mozes kludne odpichnut a myslim ze ani nebudes mat potrebu ju menit. DH verziu ani neuvazuj, je to zbytocne takza a lepiva zmes
17.01.2021 - 16:20:30
11
Este pre uistenie DHR je myslena ako zadna a DHF predna ? Lebo uz som videl vsetky mozne aj nemozne kombinacie tychto dvoch. Pripadne vies poradit aj alternativu od Schwalbe, budu asi lahsie dostupne.

Aka sirka plastu je este rozumna na 27mm vnutornu sirku rafu ?
18.01.2021 - 01:05:40
00
Na 27mm inner, dopredu DHF 2.5"wt a dozadu DHR 2.4"wt. Reálne ale budú užšie ako 2.35" Magic Mary dopredu a 2.35" Hans Dampf dozadu. Posledný rok jazdím kombináciu od Schwalbe a som veľmi spokojný...
18.01.2021 - 08:32:39
10
Supafly666 Tie Schwalbe mas Super trail soft ?
18.01.2021 - 11:32:08
00
Niekto z BA co jazdi MK ? Zatial mi tu radia vsetko chalani co maju ovela tazsi teren za domom.
18.01.2021 - 11:32:59
00
ja? :)
18.01.2021 - 11:36:15
01
ja sem tam jazdím aj na celopevnom bajku karpaty, resp jazdil som aj single keď som tam mal 2,1" plášte, nejaké mavic. Na traily je to jedno, len na sypkých povrchoch bol trochu problém zatočiť alebo ubrzdiť a bolo stým treba počítať. Ako ja fakt nechápem aké analýzy by si chcel. v karpatoch sa dá nájsť terén ako vo fatre a vo fatre sa dá nájsť terén ako v karpatoch

aha zabudol som odpoveď: Podla toho čo píšeš daj to najširšie čo sa ti zmestí do rámu a to najštuplovatejšie a najprilnavejšie čo si ochotný zniesť z ohľadom na odpor a je jedno či to bude wtb, maxxis, schwalbe alebo vittoria.

Ako riešiť je fajn, len ak si človek čo hľadá dokonalé riešenia a aj tak nebudeš spokojný tak je lepšie sa na to celé vykašlať lebo tie rozdiely reálne veľké nebudú a väčšina je placebo


Naposledy upravil lapaloma dňa 18.01.2021 - 11:49:42, celkovo upravené 1 krát.

18.01.2021 - 11:40:21
02
keyboard_arrow_up