Cafte , mam starsi bike znacky Marin a je vyrobeny z Cr-Mo , je to dost lahky bike a tak mam niekedy aj strach ked jazdim taky trochu nehostinny teran , ci to vydrzi... je to model cca 1995 ... vybava Shimano LX... a tak ... Proste rad by som niake nazory pocul ...

Thnax :)
15.05.2005 - 23:47:28
00
nazdar crmo ramy maju dla mna len jednu nevyhodu a tou je vyssia vaha. inak su o dost odolnejsie a pruznejsie ako hliniky. lepsie absorbuju narazy a aj viac vydrzia pokial ho nebudes nechavat stat na dazdi :-) ja sam mam Author Kinetic SX ´01 a ten je crmo a pojazdil a vydrzal uz takmer vsetko. a biky Marin su dost dobre.
16.05.2005 - 01:54:35
00
No, tak to som celkom rad , dufam ze sa tu objavia len podobne prispevky :) aby som sa nebal o svoju bezpecnost ...
16.05.2005 - 07:26:00
00
Hlinik vytlacil ocel hlavne vahou a upravou trubiek(hydroforming...).Teraz carbon vytlaci hlinik. Plne suhlasim s Michalom hlavne v tom pohodli ocele. Este chcem dodat ze cr-mo trubky a ramy mi pridu krajsie ako hlinikove. A ze hlinik tiez hrdzavie len ovela menej napadne co zistis casto uz neskoro:(
A este hlinik sa lame prudko pretoze nieje pruzny. Ocel sa najprv napne,ohne(casto sa da vyrovnat spat a jazdit dalej:)) a az nasledne sa zlomi.

pozri
http://www.marinbikes.cz/index.php?page ... &icona=yes alebo kanadsku klasiku-tento ocelovy ram stoji este dnes okolo 30.000,-
http://www.rocky-mountain.com/bikes/200 ... zzard.aspx


v cechach je este tiez zopar vyrobcov
http://www.sfinxbic.cz/index.php?page=galerie&Gid=628
16.05.2005 - 11:01:55
00
Pre slimjim :

Hej , tak to ma celkom ukludnilo :)
a inak pozrel som si ten moj ram kus teraz a ta koncepcia trubiek je v podstate s zhodna s tym novym MARIN...
..a fakt som nasiel male na skrabancoch naznaky hrdzavenia , viete dakto poradt co s tym ?


Thanx :)
16.05.2005 - 12:22:27
00
ja som mal cr-mo ram wheller,a bol to super ram keby ma navarky na kotuc tak ho ani nemenim,lebo zivotnostou s hlinikom sa to neda povedat,a z cr-mo su lachsie ramy ako z obycajnej ocele,lebo je to pevne a stensovane hrubky stien.a na mojom nebol ani naznak hrdze.
16.05.2005 - 13:00:03
00
Pre ra


No ja mam ten naynak pri takych veeelmi hlbokych skrabancoch ... skoda ich ...

Ale neda sa to niak osetrit ?
16.05.2005 - 16:06:20
00
bud nanovo nastirekat cely ram.alebo len te miesta.niecim specialnym.
16.05.2005 - 18:20:51
00
na postihnutych miestach vybrusit, odmastit, ocistit, natriet zakladkou a potom uz len streknut a hura do lesa na dalsie skrabance :-)
17.05.2005 - 00:17:08
00
raz mi jedem chlapik v cyklokrame ukazoval ucinok nejakej silikonovej pasty. vytlacil ju z tuby na handru a drhol az kym hrdza nezmizla(nazov si vsak nepamatam,ale vraj ju bezne dostat ako pastu na cistenie striebra). pripadne to prebrus jemnym brusnym papierom tak 800 a viac potom prelakuj. Alebo jak pisu ostatny strekni to cele aj s opieskovanim a praskovou vypalovanou farbou ta to vyde nejakych 600,-
17.05.2005 - 09:56:20
00
ALL :

Diki za rady , ale zase taky detailista niesom , tak to striekanie ma este cas :)

Aj tak diki ...
17.05.2005 - 10:17:36
00
Mam uz 13 rokov CrMo kostru, nesetrim ju ani omylom (dh, xc, skoky) a pri mojej vahe 110 kg je to asi to najlepsie riesenie, ktore sa preverilo zaroven aj v praxi. Takze ak nemas dost penazi, aby si si castejsie menil z preventivnych dovodov ram, tak jazdi do nemoty na CrMo. My starci - ocel je ocel.Nas nezmenis.
06.06.2005 - 10:59:16
00
no starec neviem kolko mas rokov ale neviem si predstavit vas starcou na DH a skokoch : )
Chodievam z mojim fotrom a toho cakam dole po zjazde vzdy dobru chvilku.
07.06.2005 - 17:53:11
00
Aký je rozdiel medzi duralovým a oceľovým (hi-ten, cromoly) rámom?

Dural - jedná sa zliatinu hliníku s horčíkom, kremíkom, zinkom prípadne i inými prvkami. Sú používané na stavbu rámov hlavne pre svoju veľmi nízku mernú hmotnosť, pribižne dvaapolkrát nižšiu ako má oceľ. Na druhú stranu je tento materiál menej elastický a to sa prejavujenižšou schopnosťou absorbovať nárazy a tlmiť otrasy.

Oceľ - tradičný materiál na výrobu rámov (hi-ten). Oceľ s obsahom chrómu a molybdénu sa označuje cromoly (Cr-Mo). Cromoly rámy dobre odolávajú veľkému mechanickému napätiu v ťahu a tlaku a dobre odolávajú lomu. Väčšia hmotnosť ocele sa kompenzuje výrobou trubiek rôzne zoslabovaných - zosilnených na koncoch a užšia stena uprostred (tzv. d.b. - double butted, jednostenné sa označujú p.g. - plain gauge). Oceľové materiály veľmi dobre tlmia nárazy a absorbujú vibrácie.Aký je rozdiel medzi duralovým a oceľovým (hi-ten, cromoly) rámom?

Dural - jedná sa zliatinu hliníku s horčíkom, kremíkom, zinkom prípadne i inými prvkami. Sú používané na stavbu rámov hlavne pre svoju veľmi nízku mernú hmotnosť, pribižne dvaapolkrát nižšiu ako má oceľ. Na druhú stranu je tento materiál menej elastický a to sa prejavujenižšou schopnosťou absorbovať nárazy a tlmiť otrasy.

Oceľ - tradičný materiál na výrobu rámov (hi-ten). Oceľ s obsahom chrómu a molybdénu sa označuje cromoly (Cr-Mo). Cromoly rámy dobre odolávajú veľkému mechanickému napätiu v ťahu a tlaku a dobre odolávajú lomu. Väčšia hmotnosť ocele sa kompenzuje výrobou trubiek rôzne zoslabovaných - zosilnených na koncoch a užšia stena uprostred (tzv. d.b. - double butted, jednostenné sa označujú p.g. - plain gauge). Oceľové materiály veľmi dobre tlmia nárazy a absorbujú vibrácie.
-------------------------------------------------------------------------------

Ja mam Cr-Mo ram uz cosi vyse roka a dost som jazdil za pocasia ako je napr. aktualne uz niekolko dni. Dazd, blato, bahno. Kedsom prisiel domov musel som to vsedko poriadne umyt- zase voda. A teraz akoby my zacali trubky hrdzavied z vnutra. neviem ci to je mozne ale napriklad ked vytianem sedlovku - komplet od hrdze. Vsedko to vytriem a o dva tyzdne znova. Ale z vonku je Ok az na nejake skrabance. Moze sa stat ze mi prehrdzavie z vnutra a tak niekedy pri "spanilej jazde" dole lesom sa rosype cely bike?????????
10.06.2005 - 19:46:20
00
videl si alebo pocul si o tom ze by sa niekomu niekedy rozpadol bike od hrdze? ja nie. ja mam tiez crmo a mam ho uz styri roky a rozhodne som sa k nemu nechoval v rukavickach a ukazkovo co sa pocasia tyka a pre info jazdim aj v zime. a ten hrdzavy povlak v sedlovej trubke na ten sa vys.. bat sa nemusis. a ked ta to moc se.. tak si kup rezistin a vystiekaj si s nim dutiny na biku.
12.06.2005 - 11:30:19
01
keyboard_arrow_up