inak nejak som sa o to este nezaujimal, ale co konkretne je na 10sp. retazi uzsie: clanky su z tensieho plechu? alebo su len kratsie capy, alebo...?
07.04.2012 - 09:07:14
00
inac ta retaz by mala byt kompatibilna s kazetou SLX a pilamy FSA ze?to s tymi dvomi retazamy sa mi lubi...asi nasetrim viac a naozaj kupim 2 :)
07.04.2012 - 09:30:09
00
no ja (sice 9sp) tocim 4 retaze, potom nemam problem s novou sucastou pohonu na opotrebovanej casti :D
pretoze ked uz menim, menim kazetu, retaze, stredny prevodnik
07.04.2012 - 09:35:10
00
komponenty 10sp. pohonu sú kompatibilné aj od rôznych výrobcov,
k tej šírke reťazí,mám teraz 10 sp Sram 1050,tá má šírku 5,9 mm-merané na čapoch zvonka, reťaz 9 sp C 9 má šírku 6,9 mm-tiež merané v čapoch zvonka
tie plechy,z ktorých sú skladaná,vyzerajú byť rovnako hrubé-tenké u obidvoch
07.04.2012 - 09:39:56
00
Keď máte viac reťazí, tak po koľko km ich asi točíte? Predtým som to nerobil, ale rozmýšľam, že na novom biku by som začal.
07.04.2012 - 12:41:16
00
Na horskom teraz každých 500 km obyčajné reťaze HG-53 na slxkovej kazete a XT prevodníkoch, teraz Gebhardt. Na cestnom v pohode C9 stačí raz za 3000 - 4000 km. Tá ďalšia nikdy nestrieľa. Na cestnom to v pohode funguje 40 tisíc. Na horskom som robil kompletnú výmenu po 12 - 16 tisíc (jazdený celoročne - blatko, sneh, mokré jarné cesty). Ale to už bola vôľa všade tak veľká, že som sa bál, že sa to rozsype :-)
07.04.2012 - 13:14:16
00
ale narazil som aj na problem, doteraz som retaze tocil, ale teraz som kupil druhu sadu kolies (lahke su na maratony, odolne na uzivanie...), na starych kolesach + retaz, kazeta, prevodniky by sa este v poho dalo jazdit, ale ked som dal novu sadu nastal ten znamy problem - stare prevodniky + nova retaz.
takze som dal aj novu strednu pilu a s novou sadou kolies to teraz slape OK (ved preco nie, novy kazeta, retaz, prevodnik) ale s jazdenou sadou budu asi problemy
07.04.2012 - 13:33:50
00
Nikdy nekombinujem súčiastky počas prevádzky. Len mením všetko naraz. Kedysi som to spravil a výsledok bol strieľanie reťaze :-) Takže bacha na Karla Vlacha :-)
07.04.2012 - 13:46:56
00
esteze mam aj druhy bike, prehadzem starsie veci nan :D a full dostane vsetko nove (preco nie, ked to mam aj nakupene, len som to povodne chcel dodrat do konca)
07.04.2012 - 13:51:38
00
a nebolo by setrnejsie na pilu a kazetu raacej davat po kazdych 1000 km novu retaz??ze kym sa este ta stara neroztiahla tak dat racej novu...a vlastne kupovat len retaz??potom by kazeta a pily vydrzali dlhsie nie??
07.04.2012 - 14:23:45
00
To by teda šetrnejšie nebolo. Meniť reťaz pomaly 2x za mesiac. :lol:
07.04.2012 - 14:25:53
01
takze akoze mam striedat 4 retaze dajme tomu po 500 km??
07.04.2012 - 18:59:11
00
a mam ich spajat rychlospojkov alebo nitovackou???
07.04.2012 - 19:42:30
00
A) Rýchlospojkou = rýchlejšie a jednoduchšie. Nitovaním sa časom článok môže uvoľniť (hlavne ak budeš viac krát nitovať ten istý) a môže sa pri zábere či agresívnom radení rozpojiť.

B) Keby si stále dával novú reťaz, raz sa dostaneš do štádia, keď ti bude nová strieľať = to je dôvod, prečo som to zavrhol a prešiel na "kolotoč" a kašlem na ich meranie. Rokmi a desaťtisíckami kilákov overené.
07.04.2012 - 21:37:28
00
diki za radu...mam totiz novy bajk len od polky marca....a uz sa blizim k stadiu za by som ju mal premerat...tak ked ste mi toto napisali tak ste mi dali chrobaka do hlavy....ze ci nahodou ten vas kolotoc nebude lepsi :-)kolko retazi takto tocis??a mozes mi poslat prosim ta link na tie retaze ktore takto tocis? hladam nejaku najlepsiu alternativu hlavne cenovu aj kvalitativnu :-)
07.04.2012 - 22:15:16
00
keyboard_arrow_up