ehm, rozhodujuce je, ze tam nie je dusa. teda nie je tam trenie medzi dusou a plastom. to je ta uspora pri valivom odpore ale aj lepsia prilnavost plasta lebo sa lahsie deformuje.takze paradoxne, na bezdusakoch sa da jazdit pri zachovani dobrej prilnavosti a pohodlia vacsi tlak. aj ked by sa zdalo, ze teda treba/mozeme jazdit prave nizsi tlak, lebo nehrozi precvaknutie duse. ale naco, ked jazdne vlastnosti su lepsie prave(alebo v prvom rade) pre nepritomnost duse, nie pre iny tlak v plasti! a rozdiel je citi aj bez merani. staci tie iste plaste na tych istych kolesach nosit s dusami a potom bez.
ale je mozne ze som precitlively :)
15.05.2012 - 23:32:37
00
tiež si myslím,že najväčší rozdiel tam robí ta neprítomnosť duše,proste tá jazda je na pocit plynulá,hladká-teda najmä v rozbitom teréne,kamene,korene je to cítiť
ešte k tým tlakom-vela bikerov,čo poznám,robí jednu zásadnú chybu-nabombujú plášte na 50-60PSI a potom nadávajú,ako to nejde,nedrží,nedajú si vysvetliť,že nižší tlak=nižší odpor=väčšia prilnavosť,proste hlava im to neberie,ako môže ísť mäkký plášť lepšie ...
16.05.2012 - 06:41:09
00
hehe a naco mate potom 150mm zdvihu ked riesite komfort bezdusami :D
16.05.2012 - 08:53:07
00
klúč je v tých tlakoch

tiež si myslím,že najväčší rozdiel tam robí ta neprítomnosť duše

Tak sa uz rozhodni. ;)
16.05.2012 - 09:33:25
00
ja by som povedal že to bude o neprítomnosti duše ... cez víkend na čisto asfaltový výjazd som si nafúkal kolesa namiesto 2,5 baru na 3,5 baru a pri jazde na poľných a šotoluinových rakúskych cyklotrasách alebo aj na rozbitom asfalte som mal presne ten istý pocit pohodlia ako pri bežnom tlaku

a naopak nezaznamenal som pocit žeby to stýmto vyšším tlakom šlo nejako rýchlejšie alebo ľahšie (skôr som dúfal v nižšie opotrebovanie, ani sám neviem prečo)
16.05.2012 - 10:30:35
00
Tak sa uz rozhodni. ;)

je to jednoduché-neprítomnosť duše dovoluje tie tlaky menšie,výsledný efekt je súčin týchto faktorov-samozrejme platí to najmä v rozbitom teréne,na hladkých šotolinkách je to jedno,rozdiel nepatrný
16.05.2012 - 11:20:49
00
Áno, áno, duša je zloba. Od soboty ju mám vpredu. A ten pocit, hnusné zvuky pri prejazde nerovností, no fuj!
16.05.2012 - 13:42:05
00
To bude skôr tým túneným Suntourom.
16.05.2012 - 16:27:26
00
:D
16.05.2012 - 17:21:21
00
len pre info, cez vikend mi praskla kevlarova patka na Rubene Acris pri tlaku cca 3,3BARu s Rubena bezdusovym kitom. Rubena tmel po celej garazi :) . Asi som pozehnany, po WTB Mutano Raptor je to uz druhy plast co mi "buchol".
16.05.2012 - 19:16:38
00
To pri fukani, ale v nepritomnosti? Inak na bezdusak je to dost vysoky tlak.
16.05.2012 - 19:31:12
00
len pre info, cez vikend mi praskla kevlarova patka na Rubene Acris pri tlaku cca 3,3BARu s Rubena bezdusovym kitom. Rubena tmel po celej garazi :) . Asi som pozehnany, po WTB Mutano Raptor je to uz druhy plast co mi "buchol".

a naco tam rves 3,3 :D :lol:
to nemam ani na dusaku(2,4)
16.05.2012 - 20:13:46
00
Asi tak, toľko nefúkam ani do slikov.
16.05.2012 - 20:17:11
00
no bolo to pri prvom nasadzovani, aby dobre sadli patky a nestihol celkom vyfucat kym sa rozleje tmel. Normalne davam 2-2,5 v zavislosti od plastov a terenu...
16.05.2012 - 20:45:21
00
Tak dnes cerstva skusenost s bezdusakmi...
Kolesa fulcrum red power 29er
Plaste Schwalbe rapid rob dratena patka...(viem nanic plaste, ale nove kupim asi az ked ich zoderiem)
Rubena kit na 29er kolesa tmel notubes
1. celkom ma prekvapilo, ze do rubeny sady dali 2xtmel (aj tak som ho nepouzil)
2. zacal som zadnym kolesom, vsetko islo uplne hladko, najdolezitejsie je kvalitne usadit tu gumenu pasku, musi byt rovno v strede a nesmie zasahovat do krajov rafka treba sa s tym vyhrat....ak sa toto zvladne tak clovek by nemal mat ani najmensi problem...
3. Plast ktory som tam daval, tak bol prederaveny od velkeho klinaca(ci od dacoho zalezneho hrdzaveho)...zial tmel to nezacelil (asi 5mm)
4 Dal som druhy plast takysto isiel nahodit velmi lahko, oba plaste som fukal rucnou pumpou z tesca islo to bez tmelu nafukat skoro na 2 bary...
5. Ked som nasadil plast tak som patky niajko neupravoval, jednoducho som zacal iba fukat, vsetko drzalo
6 nalial som tmel cez ventil a vsetko drzi.

Ako som spominal, kto ma problem s nahodenim, tak treba si dat zalezat na usadeni gumenej pasky...
25.05.2012 - 20:26:21
00
keyboard_arrow_up