s MOJIMI 95KG TEDA NIC NEPOKAZIM AK DAM 180/160 :lol:


Mal si napisat uz v prvom prispevku ze ty nyje mucha-váha 8)
Tak tak u teba bude davat 180/160 zmysel.
22.07.2008 - 16:50:42
00
Pri kvalitnych brzdach ako su XT je na XC 180mm kotuc fakt zbytocny, ale pri tiahlejsich zjazdoch resp. tazsom bikerovi (80 kg +), by som ho celkom odporucal.


Sme o tom este nestihli pokecat (co sme vlastne cely vik robili, ked sme nekecali :) ), ale na Salzku som siel aj s takym zvedavym pocitom, co na tych dlhych zjazdoch budu robit tie brzdy (sice nebolo 32st ako minuly rok, obcas vlastne aj prsalo) ale i tak spokojnost, brzdilo to bez zavahania. Uvidime co povedia v Taliansku ... v auguste ...
22.07.2008 - 16:50:56
00
to quasko: Asi si este nesiel poriadny zjazd. :wink:

Ja viem , jazdim len okolo paneliaku a brdzim tak ze sucham tenisky o asphalt :roll:
22.07.2008 - 16:52:39
00
Sme o tom este nestihli pokecat (co sme vlastne cely vik robili, ked sme nekecali :) ), ale na Salzku som siel aj s takym zvedavym pocitom, co na tych dlhych zjazdoch budu robit tie brzdy (sice nebolo 32st ako minuly rok, obcas vlastne aj prsalo) ale i tak spokojnost, brzdilo to bez zavahania. Uvidime co povedia v Taliansku ... v auguste ...

Lenze musis brat do uvahy fakt, ze na Salzke nebol ziadny skutocny zjazd - tam boli len mierne naklonene roviny a brzd som sa chytil len par krat pred zakrutou. Skutocny zjazd je taky, kde sa len obcas brzd pustis a na Garde sa take miesta najdu, neboj. :)

to quasko: Netvrdim, ze jazdis len okolo panelaku, ale garantujem Ti, ze 160 mm kotuc nie je to prave na drsnejsie brzdenie v tiahlych strmych usekoch. Prehriat brzdu tak, ze prestala dostatocne brzdit sa mi podarilo len raz (a len preto, ze som mal funkcnu len prednu), to vsak neznamena ze 160 mm je dostatocna na vsetky situacie...


Naposledy upravil Jezus dňa 22.07.2008 - 16:57:13, celkovo upravené 1 krát.

22.07.2008 - 16:53:16
00
LAGONDA, uz podla tvojho avataru vidime, ze medzi oversize nepatris... :P

Jezus ma na mysli DLHE zjazdy, kde nestihnes prehmatnut ukazovak a taky bo na Salzke iba jeden a kratucky... uz som spominal KH - Sumiac po modrej bez pauzy, to je pre mna dlhy zjazd

EDIT: Jezus... :twisted:
22.07.2008 - 16:53:59
00
OK ... pravda pravduca ... aj ked, len tak pre tu srandu - skus si buduci rok prejst salzku na Veckach (minuly rok som ku koncu brzdil aj troma prstami, ale to nesuvisi s problematikou ci 160, alebo 180).
Z toho ale vyplyva, ze je na zvazenie, ci clovek tie brzdy naozaj potrebuje - a to nepisem nic nove. Moje pozorovanie je take, ze ak by som nejazdil v zime tak by som vystacil aj s kvalitnymi Veckami. OK, trate s dlzkou 100km a viac su uz s bolestivymi prstami. Zase dalsie pozorovanie, clovek ide na brzdy ovela neskor lebo vie, ze ho to ubrzdi (na to si zvikne velmo rychlo), ale zase sa mu moze stat, ze prebrzdi ... hmmm ...
22.07.2008 - 18:29:56
00
LAGONDA, uz podla tvojho avataru vidime, ze medzi oversize nepatris... :P


No mne sa strašne páčila trefne pomenovaná lagondova fotka "hladný pavúk" zo Súľova, ktoréhožto požeru koristi som aj bol svedkom :)
22.07.2008 - 20:01:07
00
btw tiez som uvazoval o 180mm kotuci dopredu, a tiez som sa stretol s rozchodnymi nazormi - jeden je "pokial nevazis 100kg a viac je to zbytocne" a druhy protichodny "na prednu brzdu 180mm kotuc patri, kvoli vyssej ucinnosti a znizeniu fadingu". kedze nemam musiu vahu t.j. 87kg, brzdy mam LX 2008, takze mozno by sa oplatilo dat ten vacsi kotuc. no na druhej strane je pravda, ze chodim suvisle strme zjazdy, ale nie moc casto. prave preto by som chcel vediet, ci ten rozdiel je az tak citelny, aby sa mi oplatilo do toho investovat cca 1200 Sk (kotuc, adapter, montaz) - aj ked to nie je vela, ale zbytocne vyhadzovat prachy nemusim...
23.07.2008 - 11:31:11
00
btw tiez som uvazoval o 180mm kotuci dopredu, a tiez som sa stretol s rozchodnymi nazormi - jeden je "pokial nevazis 100kg a viac je to zbytocne" a druhy protichodny "na prednu brzdu 180mm kotuc patri, kvoli vyssej ucinnosti a znizeniu fadingu". kedze nemam musiu vahu t.j. 87kg, brzdy mam LX 2008, takze mozno by sa oplatilo dat ten vacsi kotuc. no na druhej strane je pravda, ze chodim suvisle strme zjazdy, ale nie moc casto. prave preto by som chcel vediet, ci ten rozdiel je az tak citelny, aby sa mi oplatilo do toho investovat cca 1200 Sk (kotuc, adapter, montaz) - aj ked to nie je vela, ale zbytocne vyhadzovat prachy nemusim...


...ja som mal od zaciatku vpredu 160mm kotucik a nebol zasadny problem (no parkrat som musel dobre potlacit na packu aby som sa dostal do pokojovej polohy :D ), avsak tedka, povymene brzd mam 180mm vpredu len tak pre istotu a taktiez spokojnost..... :D :D

....je to na tebe......predsa len na tej 180 musis vyvynut mensiu pritlacnu silu ako na 160....ta fyzika je svinucha nepusti.... :wink:
23.07.2008 - 11:38:12
00
duurkoo a u Vas neni taka obycaj kotuc 180ku si najskor pozicaj ?! :P
23.07.2008 - 11:39:12
00
duurkoo, vsak to neries teraz ked mas funkcne brzdy a nemas s nimi problemy - vymen za väcsi az ked zbrzdis tento kotuc (potom mozes kupit novy 180 mm a priplatis si len cca 300 Sk za adapter)
23.07.2008 - 11:42:27
00
duurko, zalezi aj od kvality brzd, platniciek a kotuca, pri LX brzdach by som si 180 kludne lajstol, asi do nich nebudes cpat napr. 25 EURove SWISSSTOPy a zvysena vaha medzi 160 a 180 ta nebude extra trapit...
23.07.2008 - 11:43:38
00
duurkoo, vsak to neries teraz ked mas funkcne brzdy a nemas s nimi problemy - vymen za väcsi az ked zbrzdis tento kotuc (potom mozes kupit novy 180 mm a priplatis si len cca 300 Sk za adapter)


k tomuto nazoru sa najviac priklanam...

to quasko: kedze nepoznam ziadneho kamarata co by mal 180ku, tak asi tazko to skusim... ibaze by sa nasiel nejaky dobry predajca, ktory by mi pozical kotuc a adapter na par dni, ja by som ho otestoval a vratil mu ho ojazdeny spat, ze ho nechcem :lol:
23.07.2008 - 11:52:50
00
duurko, zalezi aj od kvality brzd, platniciek a kotuca, pri LX brzdach by som si 180 kludne lajstol, asi do nich nebudes cpat napr. 25 EURove SWISSSTOPy a zvysena vaha medzi 160 a 180 ta nebude extra trapit...

kotuce su LXkove, platnicky neviem presne najskor nejake Shimano.
23.07.2008 - 12:00:42
00
Prišiel čas vyjadriť sa.
160-160 na XC jazdenie stačí. Sám som tým prešiel. V tejto chvíli mám XT na 160 kotúčoch a neverím že prídem do stavu mať potrebu tam húkať 180. /mimochodom mal som tam chvílu aj 180 rotor./
V prípade ak má jazdec 100 kg by som o tom možno uvažoval ale až po otestovaní 160tok. Alebo miesto 180 tam huknúť 160 ventidisc od Magury. /že Dudo? hehe/
23.07.2008 - 13:53:47
00
keyboard_arrow_up