tiež by som rád vedel, čo také prevratné sa za to storočie udialo....hydroforming tu už je trošku dlhšie ako 3 roky, podľa mňa nepriniesol nič výnimočné, len sa z klasických oválnych profilov trubiek začali robiť všakovaké kreácie v oblasti hlavovej trubky s nálepkou "hydroformed" na upútanie pozornosti zákazníka...nič viac...
18.05.2009 - 14:00:24
00
Co presne sa za tie 3 sezony udialo :?:
A ak by som sa rozhodoval medzi lestenym ramom a shampoo bielym, tak rozhodne berem lesteny(ak ma navyse začistene zvary, tak neni o com) :!:

Opakujem - proti gustu , žiaden dišputát al. koľko ľudí , toľko chutí ! Pochopili ?
Dobre si pozrite rám 2009 , zdá sa Vám veľmi podobný !?
Asi Vám nič nehovorí monokok hlavovej , hornej a dolnej rámovej rúry ( nenájdete tam ani stopu po zvare , tobôž nie začisťovanie ), biaxial dolnej r. , mohutnejšia zadná stavba , oveľa väčšie plochy zvarov , nová zliatina ...
To všetko má vplyv na tuhosť , ktorú však ocení výkonnostne zameraný jazdec , nie pózer .
A 8500 patrí k závodnému užitiu .
Konštatovanie - pravda je , že nie každá značka sa novými modelmi snaží vylepšiť staršie
( masovosť na úkor kvality ) , ale konkrétne u Treku je prínos zreteľný .
Ale to sme už značne odbočili od pôvodnej témy . Ak má BikerMarco záujem o model 2006 , Len do toho ! Pamätaj však , že materiál rámu starne či ho používaš alebo nie . Po cca. 3 rokoch značne zmäkne ( mení sa jeho kryštalická mriežka ) , čo má vplyv aj na jeho pevnosť .
18.05.2009 - 15:04:29
00
bez urážky, ale píšeš to ako keby sa staršie rámy pod zadkom po roku rozpadali...a k tým vylepšeniam snáď len toľko...2002 Scott používal biaxial (imho to vyzeralo a aj vyzerá desne), potom rok dva klasika kruhový profil, potom prišiel Scale zase s niečím iným...celkovo však tie zmeny nie sú nijako prevratné, ja v tom vidím čisto prácu marketingu...samozrejme vývoj zliatin ide ďalej, to je neodškriepiteľné, ale či to bežný zákazník dokáže poznať to pochybujem... :wink:
18.05.2009 - 15:15:49
00
suhlas

celkom by ma zaujimalo kam na to chodis :D nevravim ze by som osobne bral starsi ram (momentalne to neriesim tak neviem) ale ty to popisujes akoby sa s toho stalo za tie 3 roky maslo.... a to menenie krystalickej mriezky,.. daj sem daky odkaz kde je to popisane aspon trocha vedecky a nie daky novinarsky clanok co nevie o co ide, nech sa poucime
18.05.2009 - 15:17:21
00
Mne ten novy Trek tiez nepripada nejako moc prevratny. Vyzera ako akykolvek iny taiwansky ram.
18.05.2009 - 15:18:32
00
Tuhosť sa posunula o hodný kus dopredu . A to prisudzujem hlavne technológiam .
Aj ortodoxný "cestár" ťažko prijíma sloping :)
18.05.2009 - 15:22:19
00
suhlas

celkom by ma zaujimalo kam na to chodis :D nevravim ze by som osobne bral starsi ram (momentalne to neriesim tak neviem) ale ty to popisujes akoby sa s toho stalo za tie 3 roky maslo.... a to menenie krystalickej mriezky,.. daj sem daky odkaz kde je to popisane aspon trocha vedecky a nie daky novinarsky clanok co nevie o co ide, nech sa poucime

Máš net ? Hľadaj ! :wink:
18.05.2009 - 15:24:17
00
nie net nemam, ja tu pisem cez slovensku postu...., ano viem o co ide, ale skor sa mi zda ze si to len tak niekde pocul a teraz sa s tym ohanas. Zmena krystalickej mriezky sa neda nikdy uplne vylucit - to je pravda, avsak je t v tak mizivej miere ze je to skoro az nepostrehnutelne. Takze to je pre mna argument typu - po kazdej jazde umyjem bajk ale nie preto aby som ho udrzal bez prachu a predlzil mu zivot, ale preto tie 3 µg prachu ma na dalsom vyjazde budu brzdit, je to predsa pridana vaha

len aby sme sa rozumeli, ja neporovnavam ten novy ram so starym, ale nesuhlasim s argumentom stracania tuhosti v dosledku zmeny krystalickej mriezky
18.05.2009 - 15:47:23
00
ehm a co tak nieco od RB s Brutal Finish upravou ?
18.05.2009 - 15:55:16
00
Opakujem - proti gustu , žiaden dišputát al. koľko ľudí , toľko chutí ! Pochopili ?
Dobre si pozrite rám 2009 , zdá sa Vám veľmi podobný !?
Asi Vám nič nehovorí monokok hlavovej , hornej a dolnej rámovej rúry ( nenájdete tam ani stopu po zvare , tobôž nie začisťovanie ), biaxial dolnej r. , mohutnejšia zadná stavba , oveľa väčšie plochy zvarov , nová zliatina ...
To všetko má vplyv na tuhosť , ktorú však ocení výkonnostne zameraný jazdec , nie pózer .
A 8500 patrí k závodnému užitiu .
Konštatovanie - pravda je , že nie každá značka sa novými modelmi snaží vylepšiť staršie
( masovosť na úkor kvality ) , ale konkrétne u Treku je prínos zreteľný .
Ale to sme už značne odbočili od pôvodnej témy . Ak má BikerMarco záujem o model 2006 , Len do toho ! Pamätaj však , že materiál rámu starne či ho používaš alebo nie . Po cca. 3 rokoch značne zmäkne ( mení sa jeho kryštalická mriežka ) , čo má vplyv aj na jeho pevnosť .

V biaxialnom tvarovani trubiek vidim len minimalny prinos. Pripada mi skor ako zjednodusenie pripoja spodnej trubky na hlavovu. Tuhostne tam asi velky rozdiel oproti vacsiemu kruhovemu priemeru nebude.
Co myslis tym monokokom- podla mna je to len zacisteny zvar.
Mohutnejsia zadna stavba, pokial tym myslis aj vzpery, pre mna znamena aj horsie tlmenie vibracii, co je u HT dost podstatne.
Neviem o ziadnom radikalnom starnuti kovov, ktore niesu zatazovane. Ak by to aj bola pravda, tak predsa trva urcitu dobu aj kym sa material spracuje na trubky a na vysledny ram. To uz ma podla mna vacsi vplyv na krystalicku mriezku tvarnenie pri vyrobe.
18.05.2009 - 15:56:34
00
Aj ortodoxný "cestár" ťažko prijíma sloping :)


Tak to som ešte nepočul ...
18.05.2009 - 16:01:38
00
Ver či never , to nechám na Teba .
Každopádne sú to detaily , na ktoré myslia hlavne závodníci .
Pre 90 % bikerov je to nepodstatné , čo som si teraz utvrdil .
18.05.2009 - 16:15:43
00
ano to musim suhlasit, v profesionalnom sporte sa musi mysliet na kazdu pre nas (pre mna) "blbost" len aby sa nazbierali potrebne stotinky k dobru, (preto si aj davaju jazci robit original ramy) je ale tiez pravda ze tu skoro vsetci jazdia hlavne pre radost a nejaku tu kondicku, ja tiez uz davno nenahanam kazdy gram
18.05.2009 - 16:43:31
00
Súhlas , tiež ma to pomaly opúšťa , ale bránim sa :)
18.05.2009 - 17:11:11
00
aha takže moje dva 14 ročné rámy su maslo hm hm hm
18.05.2009 - 20:32:49
00
keyboard_arrow_up