Presne tak... pokiaľ ti mám ja sám za seba poradiť, tak zásadne kevlarová pätka, jednak je to ľahšie, jednak pri defekte v teréne a nielen v teréne neporovnateľne ľahšia manipulácia. Nemusíš ísť do závoďákov, sú drahé a majú mäkkú zmes, ktorá ide výrazne dolu hlavne na asfalte a betóne, ale pod 60 TPI casing by som nešiel.
Po druhé si uvedom, že v podstate neexistuje univerzálny plášť, to má 2 rovnako platné výklady: neexistuje plášť ktorý bude excelovať vo všetkých podmienkach (u tzv. univerzálov je vždy nejaké "niečo za niečo"), ani neexistuje plášť, ktorý za tých istých podmienok sadne každému. A preto ak si povedal "tvrdšie XC", teda jazda na hraniciach schopností XC materiálu a jazdca :) dostávaš nás pri tom, že vlastne chceš poradiť jednu gumu ktorá ti vyrieši všetko do dosť neriešiteľnej situácie.
Inú vec obúvam, keď zaprší a je blato (Maxxis Medusa, slušná cena, slušná hmotnosť) - to ale jazdím len výnimočne, inú vec na suché podmienky s tvrdým a neuhýbajúcim povrchom (asfalt, dobre utlačený makadam, betón, klasické "hlinené" chodníky) - napr. Michelin XC/XCR Dry2 alebo Maxxis Flyweight, sucho s uhýbajúcim povrchom (štrk, šotolina, "neviem čo je pod listami") môže byť Maxxis ADvantage (ktoré ujdú aj v príležitostne sa vyskytnúcom blate, sú dosť univerzálne), ak nevieš, čo ťa čaká, tak "pre istotu" musíš zasa dať agresívnejšie univerzály ako ADvantage alebo Michelin XC/XCR A.T. a samozrejme to zaplatíš väčším odporom na hladkých úsekoch (u toho ADvantage ani nie). Lenže je to lepšie ako strata vedenia a rozbitie huby. Problémom sú vždy skaly a korene, je niekoľko "špecializovaných" plášťov, Michelin XCR X'treme napr., ktorý je dobrý aj na šotolinu, ale tam je každá rada dobrá a všetky na hovno. Dobrý univerzál je napr. XCR Mud, ktorý sa žiaľ tuším nerobí v XC verzii (tvrdšia guma, 60 TPI, kevlar) a je to celkom škoda (XCR = racing verzia = 127 TPI, mäkšia guma, nižšia životnosť).
Keďže som zatiaľ mal len Maxxisy a Micheliny tak len toľko.
Asi krútiš hlavou, či to stále prezúvam... nie :) mám 2 wheelsety, jeden na humus a druhý na zvyšok, na humusáku mám momentálne ADvantage, s ktorým idem na šotolinu, "neviem čo", korene/kamene a blato, na druhom som točil XC Dry2, teraz idem prezuť, a ten bude na tvrdý suchý povrch. Keďže je to ale ľahší pár kolies, tak na dlhú trať by som prezul podľa potreby.
V prípade maratónu v blate by som nazul Medusy.
Najviac som zatiaľ jazdil ADvantage.
Plášte s drôtom sú síce lacné, ale to je asi jediná výhoda, pre mňa je komfort pri manipulácii (defekt v teréne alebo prezutie) tiež kritériom, a pokiaľ máš kevlarovú pätku ale NE-pretekovú zmes, tak životnosť býva slušná.
03.06.2008 - 01:17:27
00
tulenik myslim ze ty to beries na uplne inom leveli ako to svejk potrebuje :-) ak jazdi tak ako my tu, ze preradost, tak drot alebo kevlar mu bude ukradnuty lebo urcite vozi "monterpaky" a s tymi dat dole taky ci taky nie je ziaden problem. Okrem toho u nas ked niekto chyti defekt alebo inu poruchu, neznamena to rychlo! rychlo! opravit a valit dalej ale vitany odpocinok pre ostatnych takze pohoda pe. No ale aby som to teda nezlahcoval tak Bohle hovori jasne NN, RR, FF. To co rano obujes si vyberies podla povrchu alebo pocasia... :lol:
03.06.2008 - 09:04:36
00
tulenik, ROpa, obaja mate pravdu. Su magori, ktori prezuvaju podla povrchu (rad sa k nim pripocitam :D ) a niekomu zase staci jeden par "ponoziek". No si myslim, ze ked aj clovek si napr. na beh neobuje vibramy a na vysokohorsku turistiku zas vietnamky, tak na tom prezuvani asi nieco bude.
svejk: Stale si myslim, ze by si nas pocuvat nemal, mal by si zajst do obchodu, "omakat" si tam plaste, pokukat a vybrat si sam. Zatial sa to mne osobne osvedcilo, kedze kazdy radi "to svoje". :wink:
Howgh.
03.06.2008 - 09:19:52
00
ok, beriem moutainkingy,
este jedna otazka..musim kupovat aj duse? mam 1.9-2.125... a plast je 2.2 :?:
03.06.2008 - 14:37:36
00
nemusis
03.06.2008 - 14:39:36
00
ok, beriem moutainkingy

ja bych to nedelal, Svejku... :twisted: su to moc dobre gumy, tzn. ze maju maksiu zmes, rychlo ich zoderies a tvoj tato potom zoderie teba a neskor aj nas... :lol: :lol: :lol:
03.06.2008 - 14:44:18
00
do prdele, tak kolko mi cca vydrzia :?: aspon zhruba.. ked uz nie moutainkingy takpotom uz fakt neviem co... :)
03.06.2008 - 15:16:45
00
do prdele, tak kolko mi cca vydrzia :?: aspon zhruba.. ked uz nie moutainkingy takpotom uz fakt neviem co... :)

Jazdi na rafikoch, ine ti uz asi nepomoze. :wink:
03.06.2008 - 15:37:44
00
ok doriesil som, poslal som pre ne jedneho typka ku turbimu..
inac, aky mate nazor na to ze necham na prednom ignitor?
03.06.2008 - 15:41:34
00
chalani ale uz mam dojem ze sa tu moc keca a malo jazdi, tak uz to obuj a svihaj niekam a povies nam tvoj nazor.
03.06.2008 - 18:58:18
00
prajem ti viacej šťastia ako som mal ja s mountainkingami (druhá trieda), neodporúčal by som ich ani nepriateľovi, akonáhle potrebuješ prejsť po ceste tak máš 50 percentnú šancu na defekt, superrýchlo sa derú a pokiaľ sa ti podarí ho prepichnúť na nejakom tŕne, tak sa ti bude dierka v plášti rozširovať , proste nikdy viac
04.06.2008 - 06:57:10
00
tmax ma asu pravdu, kazdy tvrdi ine, jeden vychvaluje brutalne moutainkingy a dalsi ho ohovaraju, proste dnes alebo zajtra ich budem mat a potom poslem dojem..
04.06.2008 - 15:29:46
00
MountainKing je dobrý akurát tak dopredu - teda pokial nejazdíš vyslovene a čisto len v teréne!!! pokial jazdíš aj asfalt, tak rátaj s tým, že ho zoderieš do 500 - 600 Km (na zadnom) a má tiež dosť dosť veľký valivý odpor vo výjazde. Vlastná skúsenosť... !!!pozri dalej sme o tom diskutovali: http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=16477
04.06.2008 - 20:41:55
00
ja to este mozem zrusit, neserte ma :) , potom mi pripadaju do uvahy este aj tie tadeasove WTB, co poviete na ne?
04.06.2008 - 21:03:00
00
styx, NOISE: vy si mylite pojmy s dojmami... Svejk hlada plast na XC do lesa a vy mu tu pisete, ako rychlo sa derie na asfalte po ceste do prace :roll:

skuste si zapamatat, ak ma mat plast dobre vlastnosti v terene, vacsinou ma maksiu zmes a NIE JE vhodny na asfalt a NIE JE extra trvanlivy

a samozrejme naopak...
04.06.2008 - 22:04:19
00
keyboard_arrow_up