ahojte,
potreboval by som poradit, ake MTB plaste su co najodolnejsie voci prerazeniu. Momentalne mam Panaracer Beetle Juice, a pravidelne pocas zjazdu po lesnej/sotolinovej ceste 2-3 krat menim dusu. Vazim 100+, a vyzera to, ze tieto pneu neboli dimenzovane na tuto vahu ;-) neviem ci sa pri vybere mam zamerat skor na zlozenie pneumatiky, alebo skor na vysku dezenu. jazdim cca 70-30 cesta-kopce, ale myslim ze v tomto pripade by som asi zniesol vyssi valivy odpor na ceste, ak by sa to pozitivne prejavilo pri zjazde.
17.04.2009 - 12:45:11
00
V prvom rade zacni poriadne fukat kolesa, kym budes jazdit na mäkkych, tak budes sekat. A ak vyssi tlak nebude z nejakeho dovodu stacit (mal by ak si vyberas stopu a nejazdis ako tank), tak odporucam Maxxis Minion DH FRONT a mozes ho pouzit na obe kolesa. Je to velmi slusny plast aj na zadne koleso (nizsi valivy odpor ako verzia pre zadne) a vdaka hrubsim pogumovanym bocniciam je aj odolnesji voci poskodeniu a vyrazne odolnejsi voci seknutiu. Ale rataj s tym, ze tie plaste su tazsie, cize ak si doteraz jazdil na tenkych ako papier s vahou 500-600 gramov, tak si budes musiet chvilu zvykat na pomalsi odpich.
17.04.2009 - 13:16:52
00
Jezus ma pravdu,alebo je tu možnosť b) prejsť na bezdušovky :mrgreen:
17.04.2009 - 18:15:38
00
To by nepomohlo, pri tej vahe by casom rozsekal aj plaste aj rafiky. :) Fakt jedine viac fukat abo "tlste" gumy. A este mi napadlo - DH duse tiez relativne zvysia odolnost voci prerazeniu, ale to su dalsie gramy navyse...
17.04.2009 - 18:17:47
00
100+ to sa da aj s tolkymi kilami bikovat ?? ale zase dolu kopcom by som ta asi nepredbehol ani ked by som krutil :-)
17.04.2009 - 19:29:59
00
Pozri si na plasti na kolko sa da max. nafukat a na tolko ho nafukaj mozno trosku menej ak aj potom prerazis plast tak potrebujes nejaky iny najlepsie nejake DH plaste :roll:
17.04.2009 - 20:07:00
00
Stále nechápem prečo riešite neprerazitelné gumy keď to čo preráža je duša.
Nevieme čo má borec za bike no riešil by som to lacnými UST kolami (Mavic CrossTrail) a UST gumami.
Bez duše nebude čo prerážat ...
17.04.2009 - 20:19:25
00
minulú sezónu som prerazil 3 UST plášte :oops: a to jazdím s citom :lol:
kým som jazdil DH s dušami, používal som plášte s butyl výstuhou a ľahkú dušu...
BUTYL INSERT:
An extra layer of butyl rubber wrapped around the bead of a Downhill tire that helps prevent pinch flats and protects the rim from hard hits.
je to odolnejšie, ako obyč plášť a DH duša :idea:
samozrejme, plášť má kilečko a viac 8)
17.04.2009 - 22:19:55
00
quasko, poradit riesenie ktore chalana vyjde s plastami odhadom mozno 13 tisic Sk nie je tazke, ale ako som pisal - znicit UST plast seknutim nie je az tak vynimocny jav. A tiez predpokladam, ze chalan nema zrovna takuto predstavu o financnej nakladnosti.

Marek, to je nejaka specialna verzia plasta abo je to to, co sa uspesne pouziva za par korun - rozstrihnutou dusou "vyvlozkovany" plast?
18.04.2009 - 00:00:56
00
Jezus, je to "špeciálna" verzia
http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Maxxis_Minion_DHF_Dual_Ply_Casing_Tyre/5360024626/
http://www.maxxis.com/Bicycle/Mountain/Minion-DHF.aspx
Túto konkrétne mám aj ja. Váži síce takmer 1kg, ale koho to trápi :D
18.04.2009 - 09:34:49
00
Jezus ale poradiť borcovi DH gumy keď jazdí zo 70percentov cestu je riešenie parekselans :-)
18.04.2009 - 09:40:24
00
No a? Aspon bude mat poriadny grip :lol:
Kup si poriadnu dusu, odporucim maxxis FR 295g a k tomu ten minion a poriadne to nafukaj a ked uz aj na tom budes defektovat, odporucam lekarsku pomoc.
18.04.2009 - 09:58:49
00
kedze jazdi hlavne cestu, tak tu snad ani rada neexistuje.
a janosik, tie kecy, ze so 100+ sa jazdit neda, si nechaj laskavo pre seba. je nas tu takych viac a jazdime. mozno viac nez ty.
jedine ma napada prezuvat podla toho, ci ides jazdit cestu, alebo les. taky plast, co by vazil malo a vydrzal tvoje jemne jazdenie v lese asi zatial neurobili. do lesa si smar minion + maxis dh dusu a je malo pravdepodobne, ze aj to prerazis. mne sa to nepodarilo. len ta kombinacia ma snad 2 kilecka :) na cestu + polne nejaky papierovy svablik.

edit: vidim, ze si ma pocas pisania predbehol :)
18.04.2009 - 10:01:17
00
no lenze 100+ kg chlap ma trochu ine silove dispozicie ako 60kg paratko takze to kilecko naviac neriesi,takze ide viacmenej len o valivy odpor sposobeny dezenom, minion dh front je docela na pohodu dezen, nikdo ho nenuti nasadit high roller, naviac robi sa aj larsen TT s butylovou vyztuhou pre 4cross. Ja osobne na fulle jazdim butylaka vzadu a je to mnou neprerazitelne, aj v terene typu zelene pleso, staci tam aj lahsia dusa potom. rozhodne pre 100kg+ odporucam.
18.04.2009 - 11:42:02
00
... lenže 100+ kg chlap má určite horší merný výkon, takže na tom môže byť pri 2násobnej hmotnosti rotujúcich častí horšie ako ten 60kilový chrt, taká hmotnosť už predpokladá celkom dosť tuku (pokiaľ dotyčný nemá cez 2 m, BMI je celkom dobré vodidlo) a ja viem že ak zhodím tých asi 5 kg nadváhy čo mám, mením sa na raketu (70 -> 65, viem, že sa dá na 62 a keď som mal o 10 r. menej, vedel som zhodiť na 59, dôsledkom bola nenormálna Force). Koniec koncov, po svete obieha dosť povestí, koľko vytlačia 50kilové ľahké atlétky...
Ale aj tak, pokiaľ nie je uvedené inak, bežné komponenty, rámy, gumy sú dimenzované na hmotnosti up to 120 kg, takže to smrdí aj jazdeckými chybami, hlavne pri defektení na niečom, čo bolo nazvané cestou a šotolinou. Akurát by som isto neskúšal používať nejaké light duše a nízke tlaky.
18.04.2009 - 12:25:35
00
keyboard_arrow_up