Caute. Neviem,ci som sa trafil do temy, no akosi som nenasiel vhodnejsiu..v tomto sa vobec nevyznam a celkovo v bicykloch nie som velky expert ... zaujima ma, ze ak ma uz rafik prebrzdenu plochu, ci sa to da nejak napravit resp co potom s takym rafikom?
09.03.2011 - 21:39:41
00
vyhodiť :)
09.03.2011 - 21:40:11
00
:D Teeda, taku odpoved som necakal..a aka (cca) hruba byva ta brzdiaca plocha resp aj sa to niekde uvadza, ze ako dlho (na kolko km) by mala vydrzat? (inac narazam na kolesa FR1)
09.03.2011 - 21:59:04
00
Nie, neuvadza, pretoze kazdy odbrzdi za tych X tisic km ine mnozstvo metrov. ;) Daj si v obchode prepliest koleso na novy rafik ak nechces aby Ti to prasklo niekde v zjazde pri prudsom brzdeni alebo pri väcsom natlakovani plastov ak pojdes jazdit na asfalt.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

09.03.2011 - 22:07:25
00
Každý ráfik na ráfikové brzdy by mal mať na brzdnej ploche po celom obvode taký malý zárez. Keď zárez zmizne, ráfik je zodratý a treba ho vymeniť.
09.03.2011 - 23:10:56
01
To je presne - "by mal mat". :) Ale plno ich ten zarez nema, takze tam sa to da odhadnut len od miery prehlbenia stredu voci okraju - ak je stred o viac ako 1,5 mm hlbsie, tak je najvyssi cas.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

09.03.2011 - 23:18:37
00
Keď to teraz nechceš dať prepliesť, tak zrejme používaš bajk denno denne a nechceš sa ho vzdať.
V tom prípade Ti odporúčam, jazdi na tom až dovtedy, kým Ti to za jazdy neprdne.
Ty pojdeš možno do nemocnice, tým pádom nebudeš odkázaný na bajk nejaký deň dva a zatiaľ Ti to v servise prepletú na nový ráfik. A ani nebudeš vedieť ako, budeš mať nový ráfik, bez toho aby Ťa to obmedzilo v bajkovaní.

Ak to takto nechceš, tak si to daj radšej prepliesť hneď a budeš bez toho pobytu v nemocnici.
10.03.2011 - 06:43:58
00
Dodiken: K Tvojej poznámke nemám slov :/
Ostatným ďakujem.

A aby som to upresnil, pomaličky si skladám cestný bicykel, doteraz len MTB, aj ten som kúpil už dávnejšie od kamaráta a nikdy som sa s takým niečim nezapodieval, že brzdná plocha, či je OK, či nie..veď poznám kopec ľudí, čo majú úplne lacné biky a nikdy nikto nespomínal, žeby sa im rozpadli kolesá,a pravdu povediac nikdy mi nenapadlo,že sa tam ráfik nejak zužuje ..teraz mám možnosť kúpy používaných kolies Fulcrum Racing 1 (za 280€), a že majú asi milimeter zjazdenú plochu, no viac ma odrádza najazdených 10 000km ... bodka. :)
10.03.2011 - 10:33:20
00
Milimeter prebrzdenia môže byť už veľa. Niektorí výrocovia udávajú hrúbku steny ráfu minimálne 1,1mm, po tejto tolerancii je vhodné ráf vyhodiť. Nikdy nevieš kedy sa ti "rozšklebí" čo môže mať naozaj nechutné následky. Ak si pri kritickej hranici ráf poriadne očisti a pozri si či sa nezačínajú po obvode brzdnej plochy tvoriť malé praskliny. hehe Zmeraj hrúbku. Pozor ráfik je na konci rozšírený aby plášť dosadol pätkou do ráfu a držal v kolese takže túto hrúbku /naviac/ odčítaj z merania.


Naposledy upravil Turbi dňa 10.03.2011 - 10:48:15, celkovo upravené 1 krát.

10.03.2011 - 10:43:42
00
tak samozrejme na ceste ráfik prebrzdíš pomalšie, tam nebrzdíš v blate, snehu a pod...preto tá dodikenova reakcia...je predsa logické, že ten materiál sa časom opotrebuje...tiež by som bral super brzdiace, nikdy sa neopotrebujúce brzdové platničky a kotúče :P
dôkladne prezri brzdnú plochu a sám si sprav názor...spoza PC to ťažko ohodnotíme...

inak dať dole 1 mm za 10 tis. km, tak to by tu museli niektorí meniť kolesá každý rok...
10.03.2011 - 10:44:13
00
Tu mas par prierezov rafikov:

jednostenne

dvoj a viac stenne

..to len na predstavu aby si vedel kolko je tam materialu..

Jednostenne su na tom horsie.. pri prebrzdeni roztrhne bocnu stenu rafika (mal som moznost to uz vidiet)
U dvojstennych aj pri max prebrzdeni este nieco udrzi to ˝oko˝ ...
10.03.2011 - 10:50:05
00
Ináč ešte ma napadlo, že miera opotrebenia /inštrukcie/ podľa platných noriem /v platnosti cca 3 roky/ má byť uvedená na ráfe, v záručnom liste alebo manuáli. Takže skús si to vyhľadať podľa tvojho typu kolies.
10.03.2011 - 11:19:20
00
Pridam sa k tejto teme ale otazkou:Su original gumicky Xt nejake brutalne voci rafiku viac ho opotrebuvaju ako ine? Dakujem

Omen

10.03.2011 - 11:31:03
00
Na to odpoveď nie je, ale nie je dôvod aby XT rýchlejšie zbrzdilo brz. plochu. Ono to ale závisí aj od samotného ráfu-zliatiny a od toho ako sa staráš o brzdnú plochu a ako často jazdíš v sajrajte.
10.03.2011 - 11:46:31
00
katko napísal:
inak dať dole 1 mm za 10 tis. km, tak to by tu museli niektorí meniť kolesá každý rok...

Aj som menil a to som najazdil len 3000km/rocne. Potom som presiel na kotucovky.
10.03.2011 - 12:25:03
00
keyboard_arrow_up