kazetu menit nebudem, pojdem na 2x9, len nevim ci 38 alebo 36 k tej 22
17.10.2013 - 17:56:54
00
siva, ked som zhadzoval velku placku z trojpily tak prechodom na 36/22 som prisiel len o najtazsi prevod 42x11 a ten som aj tak radil dva krat do roka. Skus chvilu jazdit bez neho na trojplacke a uvidis kde ti ako bude chybat. 38 vpredu bude este mensia strata
17.10.2013 - 18:06:52
00
36/11 je myslim celkom v pohode aj na asfalt. da sa to rozkrutit cez 40. v zavetri aj cez 50. ;) inak ked chces povaluje sa mi tu jeden pouzity 36z prevodnik - ma uz nieco za sebou ale par km na test este znesie.
17.10.2013 - 19:56:30
00
Sú to jednoduché počty-ak dám prevod 42-15 (tretí pastorok od spodu) prevod je 1/2,8 Dva najmenšie pastorky som jazdil len občas-práve na tých asfaltových presunoch-pričom najmenší len velmi málo.Teraz mám najrýchlejší 32 - 11 čo je prevod 2,9 teda ešte o malý kúsok viac,ako som bežne jazdil.Medzitým prišli nejaké zmeny,dopredu plášť 2,4 vidlu som pri servise zdvihol na 160 mm,pomaly to ladím viac do AM.Asfaltových presunov bude budúcu sezónu menej,zameriam sa viac na hory-ale ak predsa len bude nutný nejaký asfalt.presun,nejako to utočím.
Samozrejme jednoprevodník sa nehodí na každý štýl jazdy,to si musí každý prepočítať sám,či tých 10 prevodov stačí.
Ešte jedna poznámka-k 22 placke by som dal tú 36,ten skok na 38 by bol dosť od veci.Prevod 36 -11 je prakticky to isté ako 42 - 13 .(druhý zospodu)
17.10.2013 - 20:33:37
01
jo, vyuzijem brudyho ponuku na skusku, hlavne kvoli presmyku, ja ho totz nemozem dat na spesli nizsie, tak uvidime
17.10.2013 - 20:40:07
00
Pri 8cke je problem, ze sa nevyrabaju kvalitne kazety v pozadovanych rozsahoch a tiez aj radenia. Riesil som to tak, ze som kupoval 9tku kazetu a vyrabal z nej 8cku.
Kedze takyto postup je nezmysel, pri prechode na 29" planujem zaroven prechod na 9tku kazetu, pricom ale z kluk vyhodim 44zubovy prevodnik, lebo pre max. prevod 32/12 vychadza pri kadencii 80/min rychlost takmer 30kmh, co mi staci.

9tkove kazety na 29" su tiez dost bieda. 36pastorok je len na jednej (nedostupna SK/CZ),
http://www.bike-discount.de/shop/k480/a24897/deore-kassette-cs-hg61-12-36.html


Mne to vyšlo inak-alebo zle počítam ?
meral som obvod kolesa-mám zjazdený RacingRalph má presne 208 cm.
prevod 32-11 znamená,že jedno otočenie klukami otočí kolesom 2,9 krát.
Ak dokážem šlapať kadenciu 60 ot/min,potom vychádza rýchlosť - obvod kolesa 208 cm x 2,9 x 60 min. = 36 km/h.
Pri kadencii 80 ot/min to vychádza 208 x 2,9 x 80 = 48 km/h ..
Ak zle počítam,opravte ma-je to už dlho,čo som chodil do školy.
18.10.2013 - 07:30:56
00
80ot/min x 60minut x 2.08m x 2.9 = 28953,6m/hod = 29km/h
18.10.2013 - 07:36:49
00
2.08 metra * 2.9 pomer * 60 otacok = 362 m/min = 0.362 km/min = necelych 22 km/h
18.10.2013 - 07:39:45
00
Ak dokážem šlapať kadenciu 60 ot/min,potom vychádza rýchlosť - obvod kolesa 208 cm x 2,9 x 60 min. = 36 km/h.
Pri kadencii 80 ot/min to vychádza 208 x 2,9 x 80 = 48 km/h ..

podľa jednotiek, čo si dosadil, tak v prvom prípade si vyrátal , že je to rýchlosť 36 192 cm/min (alebo 361,92 m/min)
a v druhom 48 256 cm/min (482,56 m/min) a nie km/h
18.10.2013 - 07:54:44
00
jáj,už mi to docvaklo,ja som vlastne "vyrátal",kolko prejdem za 1 minútu-ešte aj zle,namiesto 362 metrov že 36 km ...
ešte by ma zaujímalo,akú kadenciu dokáže utočiť priemerne vytrénovaný biker dlhodobo-napr:aspoň 1 - 2 hodiny,myslím že tých 60 ot/min. v pohode,80 už asi nie,či ?
18.10.2013 - 08:00:22
00
poznám aj takého, čo dokáže točiť 100 a možno aj 110 ot/min
18.10.2013 - 08:11:34
00
na prepocty: http://www.ritzelrechner.de/#
18.10.2013 - 08:13:17
00
super prepocty, mne to vyslo tak ako som si myslel ... aktual 11-36 + 26/39 vs 11-42 leonardi + 34 http://www.gear-calculator.com/#KB=34,34&RZ=11,13,15,17,19,21,24,29,35,42&GR=DERS&KB2=26,39&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&GT2=DERS&UF2=2160&TF=80&UF=2160&SL=2

a pridem len o prevody ktore realne takmer nevyuzivam

pripadne realnejsie aktual 11-36 + 26/39 vs leonardi 11-40 + 34z alebo 36z http://www.gear-calculator.com/#KB=34,36&RZ=11,13,15,17,19,21,25,29,35,40&GR=DERS&KB2=26,39&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&GT2=DERS&UF2=2160&TF=80&UF=2160&SL=2
V mojom pripade je bez najmensich zasahov mozne dat dopredu len 36z co mi az tak nevyhovuje, plus na sram kazetu len leonardi 40z max (co by bolo s 34 vpredu super).Pre super ideal by som musel menit kluky na nieco s mensou ako 120 roztecov a menit kazetu za shimano. Uvidime, zima mozno bude dlha.
18.10.2013 - 08:44:18
01
akú kadenciu dokáže utočiť priemerne vytrénovaný biker dlhodobo-napr:aspoň 1 - 2 hodiny,myslím že tých 60 ot/min. v pohode,80 už asi nie,či ?

som podpriemerne az mizerne vytrenovany, ale 80-90ot jazdim bezne dlhodobo v pohode. 32z pila ta to nauci ... :lol:
18.10.2013 - 09:09:28
10
Pri mojom aktuálnom 22/36-11/34 by to pri zmene na 32 prevodník (mám v garáži, keď som menil z 3x9 na 2x9) a Shimano kazetu vyšlo skoro super. Prišiel by som len o najťažší (používam len občas na presunoch po asfalte, zaobišiel by som sa bez neho) a najľahší (ten zvyknem používať, ale asi by sa na to dalo zvyknúť a používať a o jeden prevod ťažší). Mohlo by to byť zaujímavé. Bohvie čo tie skoky medzi prevodmi. Chcelo by to skúsiť v teréne kde človek jazdí a podľa toho sa rozhodnúť.

http://www.gear-calculator.com/#KB=32,32&RZ=11,13,15,17,19,21,24,29,35,42&GR=DERS&KB2=22,36&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,26,30,34&GT2=DERS&UF2=2160&TF=80&UF=2160&SL=2
18.10.2013 - 09:24:04
00
keyboard_arrow_up