Už sa ich len dočkať. Tiež som veľmi zvedavý ako to bude s ním radiť. Zelená mi síce vôbec k bicyklu nesadne, ale nevadí :). Keď dôjde, tak to tiež zase prekopem na 1x10.
15.11.2014 - 09:39:43
00
Už to bolo napísané vela krát,tak ešte raz-jednoprevodník nie je vhodný pre každého,tiež sa nehodí na všetky typy jazdenia,to tu nikto netvrdí,bodka.
Naopak sa hodí na jazdenie typu Trail/AM/EN kde je rozsah prevodov 11 - 42 (alebo pri Sram XX1 je rozsah 10 - 42 ) pri zvolení vhodnej velkosti prevodníka dostačujúci na katšie niekolkohodinové výjazdy,keby to tak nebolo,asi by to nikto nejazdil,bodka.
Samozrejme treba mať trochu v nohách,tiež jednoplacku neradím tomu,kto má problémy s kolenami alebo iné zdravotné problémy ,občas treba pošlapať silovo,keď sa objaví nejaké príkrejšie stúpanie-ale aj to sa dá poriešiť,zosadnúť a kúsok potlačiť :)

Som sice zastanca jednoplacky, ale nerozumiem tomu preco tvrdis toto. Vobec si nemyslim ze treba mat v nohach.
Jednoplacka je pre kazdeho kto dokaze fungovat so znizenym rozsahom. Ktory koniec rozsahu clovek obetuje, si moze vybrat uplne slobodne (aj ked rieseni s malymi pilami je zatial velmi malo). Tvoje tvrdenie plati LEN ked sa clovek nechce vzdat rychlych prevodov.
15.11.2014 - 09:50:37
00
chukko: neviem, ci som spravne pochopil, ale radsej to pre istotu napisem, jednoprevodnik s 10-11 vzadu znamena obetovat bude jeden, alebo druhy koniec rozsahu , pripadne oboje (potial som ta pochopil) , ale obetujes hlavne aj ODSTUPNOVANIE prevodov, ktore je najviac citit v dlhych tiahlych stupaniach po zvaznici, dalej v zjazdoch a na rovinach a najviac na asfalte /hlavne proti vetru/. Aj preto AM/EN cyklistika si povetsine s 1 prevodnikom vystaci. Jednoprevodniky tu boli dlhe roky, nikto to neriesil, kto to potreboval, to mal. Len teraz, ked prisla obrovska modna vlna zrazu citam od kdekoho, ako je to super a cesta vpred. Ano, je to super, ale nie vzdy, nie vsade, nie pre kazdeho, a JEDINA prakticka vyhoda je zhodenie vahy (aj to nie vzdy) /zvysenie priechodnosti je vyhoda len papierova, v reale je to trochu inak/.
15.11.2014 - 10:02:07
02
áno,odstupňovanie nie je ideálne,hlavne na začiatku a na konci kazety-preto som dal poznámku,že treba mať trochu v nohách-stáva sa,že do kopca napr: 30/ 36 je už ťažké a 30/42 už lahké,chcelo by to niečo medzi tým,tak kto má v nohách potiahne ten ťažší,kto nemá preradí na ten lahší-zároveň ale trochu spomalí,to je jedna z nevýhod jednoplacky-ale aj tak o nič nejde ...
súhlasím aj s tým,že jednoplacky sa vozili aj predtým,len neboli kazety s takým rozsahom ako sú dostupné teraz,preto ich jazdil len málokto
15.11.2014 - 10:25:25
00
Nemyslim, 1x10 + 36 pastorok je tu uz roky, teraz kde kto preraba bajk na 1x9 dokonca, 1x10 ani nehovorim, 1x11 je stale drahe jak zlate tela :) A kto chcel, kupil si 1x14 :) Ale ten ma tiez nevyhody. Ja by som skor u kazdeho, kto si dava jednoprevodnik a nema zjazdarske myslienky, polozil otazku. "Kupil by si si 1x11 namiesto 2x10 ak by to vazilo o polkila viac ?" U teba dano, som si na 99% isty, ze nie :lol: Treba vzdy hladat skutocnu motivaciu, pretoze podvedomie je zradne :)
15.11.2014 - 10:38:06
01
Skutočná výhoda sa netýka zníženej hmotnosti.
15.11.2014 - 10:48:53
00
@lto -Pre 1x10 by som to bral - lebo na rovnakom pocte pastorkov a vacsom rozsahu budu samozrejme odstupy vacsie (aj ked sa prakticky zvacsia len 3 prechody, ale dobre, mozu byt situacie ze prave dany skok ti prekaza). Ale pri 1x11 nemas ani horsie odstupnovanie (pri XTR je 40z, 35z.. XX1 je 42z, 36z) - dokonca XTR ma jemnejsie odstupnovanie ako 1x10 (tu by mohlo byt jemnejsie akurat Di2 keby radil vzdy aj vpredu, co neni velmi realne).
Predpokladam ze dovod preco sa jednoplacky stali defacto standardom na drahsich novych bikoch je ze prisli na trh kazety (zatial drahe) s rozsahom vacsim o 22%, resp. 28%, takze je vacsie spektrum pouzitia kde to uplne pokryje potreby,
15.11.2014 - 10:49:53
00
Ja by som skor u kazdeho, kto si dava jednoprevodnik a nema zjazdarske myslienky, polozil otazku. "Kupil by si si 1x11 namiesto 2x10 ak by to vazilo o polkila viac ?" U teba dano, som si na 99% isty, ze nie :lol: Treba vzdy hladat skutocnu motivaciu, pretoze podvedomie je zradne :)

Ved to by predsa takmer nikto nespravil, 500g je zbytocne vela. Lepsia otazka by bola ci by to clovek spravil pri rovnakej vahe, aby vaha nebola faktor. A tiez si myslim ze vaha je podruzny dovod na jednoplacku.
15.11.2014 - 10:53:14
00
Skutočná výhoda sa netýka zníženej hmotnosti.

Tak ta by ma skutocne zaujimala. Pretoze 1x10 mas normalne na 3placke vzdy , staci nechat strednu pilu :)
15.11.2014 - 10:59:48
00
Ved to by predsa takmer nikto nespravil, 500g je zbytocne vela. Lepsia otazka by bola ci by to clovek spravil pri rovnakej vahe, aby vaha nebola faktor. A tiez si myslim ze vaha je podruzny dovod na jednoplacku.

To ale potom znamena, ze ta vyhoda nie je dostatocna na to, aby clovek obetoval 500g na vahe. A ver tomu, ze ja som o tom vazne uvazoval, ze akceptujem 500g naviac a budem mat 1x14 /AM bike/. Inak samozrejme vozim 3prevodnik a nemam dovod prejst ani len na 2prevodnik /boli casy, ked som mal 4prevodnik :lol:/
15.11.2014 - 11:01:42
00
ak by to vážilo viac,asi by som to nebral,ak rovnako,asi áno-ale hlavný dôvod prerábky nie je len kvôli zníženiu váhy,je to hlavne o tom jazdiť len s pravým radením,zbaviť sa prešmyku-nemám ho rád,ale na XC fulle ponechám dvojplacku-ten bude ale používaný hlavne na dlhé celodenky v nenáročnom teréne+asfaltovanie,ale až po zime ...
je velký rozdiel ak je rozsah kazety 11 - 36 alebo 11 - 42 , ak by nebola možnosť tej kazety 11 - 42 , nešiel by som do toho , z 11 - 36 by som tlačil dosť veľa-odskúšané mám aj toto :)
15.11.2014 - 11:09:24
00
Tu 1x14 myslis rohloff, hej? To potom zas beriem spat - rohloff som zvazoval aj ja. Som akosi hlupo predpokladal ze je rec o kazete. Ono dokonca su aj riesenia ktore su tazsie o 2kg (pinion) a aj tak to ludia vozia :)
Preco si do toho nesiel?
15.11.2014 - 11:12:36
00
dokola to iste. mat 100% istotu ze nepadne retaz v prisnom zjazde ako na dh biku je parada. este ked sa s tym da nejake 4 hodiny,prip. viac slapat po kopcoch..pri am jazdeni obcas treba zvladnut aj nejaky kratsi strmy vyslap a je vyborne,ze pri tom nemusis pouzit presmyk.to je cele. ide o priority, neposlusna retaz kazi flow:)
15.11.2014 - 11:40:48
00
Tak ta by ma skutocne zaujimala. Pretoze 1x10 mas normalne na 3placke vzdy , staci nechat strednu pilu :)

Nestačí. Výhoda je v jednoduchosti, čo ti prítomnosť prešmyku nezaručí, aj keď ho používať nebudeš (Na čo tam potom je? Ako záloha OK, tak to mám teraz. Niekedy aj na 26-34 nadávam, ale vždy sa to poddalo.). Hlavne stačí radiť vzadu. A to ticho... :-P V mojom prípade súčasných 38/26 a 11-34 9-speed bude zodpovedať 32 a 10-42 11-speed.
15.11.2014 - 11:42:14
00
Dano5ja presmyk nenavidim, ono to sice ide naladit tak, aby to vedelo radit v zabere hore aj dole, ale musi byt vsetko nove (retaz/prevodniky), potom je to nadhera, ale staci nejako to blato a kilometre a je po zabave :( .. zial, ono je to tak, ze tie 3 pily vpredu mi zabezpecuju rozne sprevodovanie zadnej kazety. Na XC bajku vyuzivam casto aj 44:11 a pri dlhych jazdach po asfalte /pouzivam to ako ziletku alebo trekovy bajk na dlhe vyjazdy, aj ked tento rok skoro neboli, to je fak/, alebo tvrdom povrchu pri vyssich rychlostiach je citit kazdy jeden zub. Samozrejme, pri AM/EN bajku je to inak, tam zas asfalt neznasam, vyssie zdvihy = vacsie gumy + maksie, tam to taky problem nie je. Absencia presmyku + gripshift je super.
tmaxchapem, proste ten pocit je fajn :)
resurection100% istota nepadnutia retaze sa vola napinak :) .. funguje aj na 2plackach. Na vozenie po bajkparkoch sa da bezproblemov aj klasicka jednoplacka.
chukkoano, rohloff .. preco nie ? Drahe, nutnost ineho vypletu a kotuca, vyrazne tazsie a hlavne na naboji zazdneho odpruzenia. Plus, vraj je to citit, ten odpor v prevodoch. Ale asi hlavne cena, ale tak ako so vsetkym, nikdy som nemal moznost to nejaky cas vozit, aby som sa presvedcil, ze to za to stoji. Davat dalsi min. polkila na uz tak 16kg bajk :tmi:
Najradsej by som mal prevodovku niekde v stredovom zlozeni, vzadu len malicky napinak retaze + jeden pastorok, v exponovanych miestach kryte (inak toto by strasne pomohlo pre 1prevodnikove veci, dopredu kryt) a miesto pre moznost nainstalovania baterie ala contador :lol:
Inak nie raz som uz premyslal nad tym, dat 1x10, ci 1x11, polkila skoro dole je pre mna zaujimava vec, ale to, ze nemusim saskovat s prehadzovanim maly/stredny, kedze tento rok prevazne jazdim na tazkom AM/EN bajku, tak inak vnimam veci :lol: .. jazdim inak, ine prevody , atd.
16.11.2014 - 10:38:55
00
keyboard_arrow_up