naboj kupi na priemysloch za 9.90 a bude to mat určite lepšie ako deore na konusoch
05.09.2014 - 18:56:16
00
75€ stale to je dost.
05.09.2014 - 19:00:13
00
Zase pozor, to vôbec nebude istota, dobrý kónusový náboj môže pri správnom nastavení a občasnej údržbe poslúžiť doslova desaťtisíce km, nejaký šunt na priemysloch môže skončiť (v zmysle že by potreboval náročnejší zásah - výmenu ložísk) pri prvom výlete v blate a pod. :) Nehovorím že ten Force bude nejaký zlý, nemám s ním skúsenosť, ale pri tej cene by bolo ozaj dobré spracovanie a utesnenie veľmi prekvapivé.
05.09.2014 - 19:01:20
00
Tak to si dovolím nesúhlasiť. A to stačí len spomenúť blato a dlhé zjazdy alebo najlepšie kombinácia obidvoch.
Modúlácia a účinok bude určite niekde inde ako na blatových v-čkach.


Nemusis suhlasit, mam najazdene na nich niekolko tisic km a nevymenil by som ich nikdy za mechaniky (menil som spaliky raz rocne). Ked som rozmyslal nad vymenou brzdoveho systemu, tak aby bol ucinok adekvatny k dovodu vymeny, stal by ma prechod cca 300 €. Rozdiel ktory popisujes by sa sice prejavit mohol, ale je len teoreticky - za tie prachy to nestoji podla mna.
05.09.2014 - 19:27:45
01
išiel som na mechanikach a je to uplne niečo ine ako Včka :D aspon predna brzda mechanicka je uplne v pohode pačka ide uplne lahko (lahšie ako Včka) zo zadnou je to trochu horšie ale i tak určite mechaniky lepšie ako Včka už len preto že Včkami ničim rafik, a ten naboj mal som konusove deore a to že konusy sa daju nastavit asi pišu len ty ktory jazdia na priemysloch , nastavit konusy viem ale i tak je to zbytočna praca a nikdy sa to nebude točit ako priemysel lebo už len tak gumena prachovka to cele brzdi
05.09.2014 - 21:57:07
00
mam najazdene na nich niekolko tisic km a nevymenil by som ich nikdy za mechaniky (menil som spaliky raz rocne).
Nezabudni obcas skontrolovat(premerat) aj opotrebovanie rafku...
05.09.2014 - 22:43:16
00
Normalny clovek nezoderie rafiky za sezonu ani za 2 ani za 5... Mal som tu moznost s mechanikami a nie dakujem. Brzdny ucinok slabsi ako kvalitne V-cka. Okrem toho vobec sa mi nepaci ze beha len jedna strana takze alebo to brzdi uplne nahovno alebo to krivi kotuc -> asymetricky sa opotrebuvavaju platnicky a to zachytava blato (ano aj kotuce sa daju namocit do blata) alebo ti skrie kotuc o jednu platnu. Cele zle. Vela roboty malo muziky. Na nastavenie Vecok ti treba asi minutu servis je jednoduchy a lacny. A ani tie najlepsie brzdy nestoja vela

Suma sumarum z mojho pohladu: ak nevies co s peniazmi tak upgrade na hydraulicke kotucaky. A ked sa s tym hras tak rovno v predu aj vzadu.
Ak chces co najlepsi bike za par supov, vymen vidlu. Pozri sa po Sutour XCM, XCR alebo ak mas viac penazi tak nejakej lacnej vzduchovej. Ak k tomu kupis V-brzdy vyssej triedy napr. Shimano Deore skocis ozaj vpred.

Co sa tyka nabojov neporadim ti. Na starom biku mam gulickove a jazdil som s nimi hlava nehlava. 2x som ohol osku ale naboje sli. Teraz som kvoli vyrobnej vade menil loziska opat mam glickove od Shimana a opat nemozem povedat jedine krive slovo. Brat ma priemyselne po 3 mesiacoch mu zacali vydavat divny zvuk a kym prisiel domov zadrhlo sa. 99% zalezi od konkretneho kusu.
05.09.2014 - 22:51:01
00
Uz nemam co merat - vid moj popis.
išiel som na mechanikach a je to uplne niečo ine ako Včka :D


To preto, ze si na dobrych Vckach nikdy nejazdil.
05.09.2014 - 22:53:52
00
Nemusis suhlasit, mam najazdene na nich niekolko tisic km a nevymenil by som ich nikdy za mechaniky (menil som spaliky raz rocne). Ked som rozmyslal nad vymenou brzdoveho systemu, tak aby bol ucinok adekvatny k dovodu vymeny, stal by ma prechod cca 300 €. Rozdiel ktory popisujes by sa sice prejavit mohol, ale je len teoreticky - za tie prachy to nestoji podla mna.

Ja osobne som nikde nepísal o mechanických brzdách ale o hydraulických. Podľa foto nemá Včka s paralleogramom ale nejaké predpotopné nanajvíš Tektro. Za 23€ brzda a k tomu náboj s výpletom si dokážem z istotou tvrdiť,že brzdný účinok bude úplne ale úplne inde nech tam dá akékoľvek gumičky.
Nuž a tá časť s brzdami za 300€...kde sa hrabú potom zjazdári s kotvami za ani nie 180€
a druhá vec je či na taký bicykel sa to z finančného hľadiska vôbec oplatí dávať.
05.09.2014 - 22:54:15
00
V case ked som to riesil, by mi mechaniky lepsi brzdny ucinok neposkytli a hydrauliky boli drahe - kedze sam vies, ze to nie je len o zmene brzdy ako takej, ale musis vymenit naboj, ked naboj, tak aj vyplet a to je uz vhodne zobrat aj novy rafik a ked uz tak obe kolesa. Preto som napisal, aby to malo pre mna zmysel a nezaplatil som strasne prachy za prechod na kotuce, ktore by mi neposkytli o moc viac, ako to, co som mal.
Prave preto, ze ma bike aky ma, je mu skoda investovat do "lepsich" brzd takymto stylom ked mu zlepsenie brzdneho ucinku poskytnu aj schopne spaliky - sam vidis, ze to co tam ma teraz je odpad, takze jasne, ze to nebrzdi a aj toto bude skok vpred.
05.09.2014 - 23:03:50
00
To preto, ze si na dobrych Vckach nikdy nejazdil.
jazdil som na shimano deore Včkach + shimano platničky ale mechaniky sa mne zdali lepšie ak vam nie tak ok
05.09.2014 - 23:10:47
00
Ja len tak k veci, cize k brdze, najviac odporucam, ber nejaku mechaniku najvyssieho radu ale bazarovku, vyjde ta to lacno a brzdit to bude super :D
05.09.2014 - 23:43:40
00
Neblbni s kotucmi. Zaplatis kopec penazi. Ak chces, kup si poriadne vecka a budes v pohode. Na veckach som najazdil kopec - a stale jazdim. Mam aj XT kotuce ale to je na novom biku. Aby si mal rozdiel medzi do
Pozri napr. tieto fajnovucke: http://www.koloshop.cz/brzdy-rafkove-brzdy-100/shimano-xt-br-m780-v-brake-brzdy-par---predni-zadni-.html
+ novy bowden, fajku a lanko. Zmenis to doma bez problemov. do 40 EUR na brzdu. Udrzba je ovela lacnejsia a lahsia.

Kvalita bude porovnatelna za neporovnatelnu cenu. A nebudes tu na fore potom riesit sprostosti ako prehrievanie kotuca pri jazde z Kacina a pod.

Predny rafik mi vydrzal tak 10 000 km, takze vydrze sa neboj. A ani blata. V nom som jazdil casto a bez vaznejsich problemov.
05.09.2014 - 23:57:59
00
To prehrievanie dole z Kačína mi niečo pripomína :-) Neočakávam že s tým chce jazdiť také sprostosti ako ja - to jest naskladať 180kg na súpravu a chcieť to zabrzdiť na jednom biku. To človek bežných rozmerov nedokáže ani keby chcel.

Myslím že väčšina ľudí tu jazdila na V-čkach veľa a majú svoje plusy aj mínusy - treba si pozrieť čo presne jazdíš a podľa toho sa rozhodnúť. 60 km na asfalte, ľahkom teréne a nejakých naozajstných horách chce niečo iné.

PS: všimli ste si, že sa téma ďalej rozvíja a nejaka upresňujúca reakcia zakladateľa nikde? :-)
06.09.2014 - 00:10:07
00
jazdil som na shimano deore Včkach + shimano platničky ale mechaniky sa mne zdali lepšie ak vam nie tak ok

Ak tymi shimano platnickami myslis originalne shimano gumicky, tak to dokonale vysvetluje, preco si tak nadseny mechanickymi kotucmi. ;-)
06.09.2014 - 07:12:48
00
keyboard_arrow_up