nedá mi nereagovať, osobne nemám problém kúpiť si jazdený predstavec, ktorý vypadá k svetu (aj taký jeden mám). strašíte tu historkami o zlomení a podobných veciach, ale v živote ste žiadny nevideli. nechápem.
Pravdou je, ze mne sa
predstavec zlomil v rychlosti okolo 40 km/h na frekventovanej asfaltke v klesani pri predbiehani kamosa. Neprajem ten pocit nikomu -
rajdy zostali v rukach, este som hodil pohlad na kamosa iduceho vedla a uz som siel k zemi... Pravdou je ale aj to, ze to bol klasicky ocelovy typ (nie ahead) na shitovom
biku a ze sa to teda neda porovnavat s dnesnymi kvalitnymi ahead predstavcami. V kazdom pripade nechcem byt ten, co tuto situaciu zazije znovu, lebo mozno by ten dalsi zlomeny predstavec bol to posledne, co by som v zivote videl a po tom naozaj netuzim.
Bikeri v mojom okoli jazdia prevazne XC a az na par vynimiek tito ludia aj pravidelne
komponenty menia (sice nie z obavy, ze by nevydrzali, ale vylepsuju). Takto nepriamo sa vlastne vyhybaju testovaniu unavovaj krivky materialu na vlastnej kozi, co je myslim si nanajvys rozumne. Ale jednemu znamemu z minulosti, co jazdil a myslim, ze stale aj jazdi podstatne tvrdsie a mal v tom case 100-105 kg, sa zlomili kvalitne rajdy pri miernom poskoceni a naslednom dopade v rychlosti okolo 50 km/h na sirsej polnej ceste (kusok od vyjazdu z lesa v klesani). Rajdy mali 2 abo 3 sezony. On pre nas (beznych XC a AM bikerov) samozrejme nemoze byt referencia, ale ako varovanie to napr. mne stacilo.
Kazdy ma samozrejme pravo na vlastny nazor a utvara si ho hlavne na zaklade vlastnych skusenosti, cize dokazem pochopit ludi, ktori s jazdenymi vecami nemaju problem, ale stotoznujem sa s nazorom, ze zivotne dolezite komponenty (rajdy + predstavec) radsej po par sezonach vymenit, nez cakat...
a ked ti praskne predstavec z predajne, tak ťa zachráni pokladničný blok
nestretol som sa veru so štatistikami porovnávajúcimi prasknuté
predstavce z obchodu a z bazáru.
tazko povedat ze by praskol ked uz napr. 2 roky jazdenia nepraskol tak dalsich 5 by uz nemal pokial sa samozrejme neskrizis s TIR, vlakom alebo podobnými tatošmi nerozumiem ako by sa to mohlo namáhať.
Existuje aj charakteristika, ktorej sa hovori
unava materialu. Ak nevies kym bol
komponent jazdeny a teda nepoznas styl jazdy povodneho majitela (ci len lahke vylety, abo aj drsnejsie jazdenie), kolko hodin jazdy komponent "prezil", kolko mal povodny pouzivatel kg a ci niekedy napr. netrafil rajdami strom (vtedy dost schyta aj predstavec), tak nie je mozne novy komponent porovnavat spolahlisvostou s takym istym, ktory bol pouzivany napr. 4 sezony. A mliecko mylis sa - presne plati, ze cim dlhsie je komponent zatazovany a unava materialu narasta, tym je väcsia pravdepodobnost unavoveho lomu. Jednoducho 4 sezony intenzivne jazdeny komponent vydrzi menej a to je fyzikalny fakt. Samozrejme ak si kupite na inzerat 260 gramovy 40 mm DH predstavec, ktory si kupila babka na cestu do obchodu a po dvoch rokoch si povedala, ze je prilis malo tuhy na vozenie nakupov
, tak sa niet coho obavat a pokojne by som ho jazdil aj ja.
V kazdom pripade dalsie nazory na temu nove vs. pouzite veci su
aj v tomto topicu a zakladny popis unanoveho poskodenia je napr aj tu:
http://sk.wikipedia.org/wiki/%C3%9Anava_materi%C3%A1lu.