mam XC ckovu meridu a doteraz som jazdil 2 roky na V brake och. rozhodol som sa investovat peniaze a pomenit naboje a prejst na hydrauliky . chcem sa opýtať bola by to sprostosť dať si na moj bike...podotýkam crosscountry Merida TFS 300-V kotuče v prdu 203 a v zadu 185 alebo väčšie ako 160tky???
26.07.2009 - 21:32:27
00
160/160 na XC v pohode stačí ak si ťažký tak 180/160
26.07.2009 - 21:37:15
00
na XC ti 160/160 stačí, pokiaľ nemáš okolo metráka a pokiaľ vieš brzdiť
ja mám na AMku 180/160...
26.07.2009 - 21:38:23
00
ja metrák nemám a 160/160 by som už nechcel a to jazdím len cez víkendy :wink: teraz si vyber :mrgreen:
26.07.2009 - 21:43:31
00
160/140 do 80kg aj s bicyglom :-D
26.07.2009 - 21:46:40
00
140 už býva problém zohnať a aj namontovať... závisí od rámu...
26.07.2009 - 22:21:09
00
Vhodná veľkosť rotora dosť závisí od brzdy, váhy a náročnosti terénu. Na také Hayes Sole ani 203 nestačí. :D
26.07.2009 - 22:31:06
00
ja som verný mechanikám (nesmejte sa!) a používam 180/160, vážim okolo 75 kg (pribral som, čo už :-) ) a je to v pohode. veľmi závisí od typu bŕzd a brzdových doštičiek. každé majú iný brzdný účinok. keď som mal v predu 160 kotúč a pôvodné shimano doštičky, tak to síce brzdilo, ale nebolo to ono. teraz (už viac ako rok) mám vpredu 180tku a fastop brzdové doštičky a som úplne spokojný. žiaľ neporadím ti, čo máš kúpiť a namontovať, lebo okrem mechaník 495tiek a hydraulických XT bŕzd (160/160) som iné neskúšal. prečo nejazdím XTčka tu rozoberať nebudem, je to na dlhšie. účinok majú super, ale skrátka mi nevyhovujú.
26.07.2009 - 22:42:33
00
Ako tak čítam tak otázka znela inak, takže 203 a 185 je hlúposť dávať na XC bike. 185 a 160 postačí. Osobne jazdím 180/180 a vydrží to dosť (brzdy Elixir R).
Donedávna mávla problém s XTčkami tu z fóra Berco. Váži zhruba metrák pri 180/160 varil brzdy, skúšal aj iné platne no naj boli asi originál Shimano sintrony. Pomohla však až výmena zadného rotora teda 180/180.
26.07.2009 - 22:57:11
00
mna minule prekvapilo ze S.Hill mal tusim ze v minulej sezone na svojom dh biku kombinaciu 185/160 / cit.: Avid Ultimate levers with Code Calipers (185mm front rotor, 160mm rear rotor) / :shock: neviem sice kolko Sam vazi ale aj tak som myslel ze takito letci hamuju na vacsich priemeroch kotucov

Prílohy:

ProBike SamHill.JPG
ProBike SamHill.JPG 67.49 KiB thumb_up0thumb_down

26.07.2009 - 23:13:02
00
Vhodná veľkosť rotora dosť závisí od brzdy, váhy a náročnosti terénu. Na také Hayes Sole ani 203 nestačí. :D


aj ked si dal smajla na koniec, neda mi to a musim sa Sole-ciek zastat.. :) jazdim ich uz treti rok a s brzdenim nemam problem (a to mam bezmala ten spominany metrak).. kotuce 160/160 a nie je ani problem hodit "papulnaca" pri zufalom brzdeni.. neprehrial som ich zatial ani raz, ani pri niekolkokilometrovych zjazdoch.. ono ich treba len dobre nastavit a brzdia :)
26.07.2009 - 23:16:33
00
Kolko si myslis, ze Sam toho nabrzdil, ked vyhral svetak?
Vo vrcholnom DH sa na vecsine trati brzdi len impulzivne na niektorych miestach a pri tych vysokych rychlostiach sa to uchladi. Brzdny ucinok code spominant ani nebudem Muhehe
26.07.2009 - 23:23:30
00
caupistemi: mas recht, mohlo ma napadnut ze tie brzdy su vzduchom chladene :) a tie ich trate su upravene takze nemusia cakat ziadne "prekvapka", staci ked si nastuduju kade najrychlajsie poletia dole ...... takze ziadny objav z mojej strany :oops:
26.07.2009 - 23:38:35
00
sa mu na tom ironhorse vytaha strunka na ramienku,ma to viac napnute ako ja :mrgreen:
26.07.2009 - 23:47:03
00
No titánovka sa nevyťahá tak rýchlo, asi preto taká "riedka". :wink:

Ako písal čaučau ... Code na týchto rotoroch postačia bohate na ten výkon v zjazde. Fradog vzduchom sú chladené všetky brzdy. :D
27.07.2009 - 00:03:21
00
keyboard_arrow_up