neviem preco sa bavite o pripadoch kedy sa sedlovka zlomila alebo o štruktúre, ide o vlastnosti čo to prináša, ja myslím že ak mate HT tak karbon je super volba i keď ja osobne ju nemam no určite by som ju kupoval debaty typu Rehulovi sa zlomila ma absolútne nezaujímajú, aj Boonenovi sa na Tour zlomili riaditka a to v kopci takze mal chlapec štastie, takže karbon určite.
21.03.2006 - 08:44:56
00
na ja neviem, nie som v tom obornik, ale myslim ze ked sa tieto komponenty pouzivaju napr. v F1 a im su dobre tak preco by nemali stacit amaterskim bajkerom ...

ked si sporadicky pozrem formule a vidim uchytenie kolies na takych 3 tenuckych karbonovych trubkach myslim ze to by malo presvedcit kazdeho o pevnosti karbonu. pritom formulka vazi asi 600 kg a akceleruje sa na 300 km/hod pricom si nechcem predstavit ake ma to koleso valivu energiu pri takej 300 ...

ek = 1/2mv2

formula - pri 300km/hod - 27 000 000 J bajk - dopad 80 kg cloviecika na sedlovku (dajme tomu ze dopadne 20 km/hod rychlostou) - 16 000

viem ze je to salamunske pocitanie ale na porovnanie myslim ze staci ...
21.03.2006 - 09:21:54
00
2 Jezus
Ako pozeram o kompozitoch toho vela nevies a ides tu pisat o vlastnostiach!
Material s tvojim popisom sa nevola CARBON ale KEVLAR (dyneema, aramid, vectran alebo diolen). Pre svoju huzevnatost sa do kompozitov pridava pre vacsiu mechanicku odolnost, napr. tenka vrsrva kevlaru na karbonovych hokejovych shaftoch. Pripadne samotny na balisticku ochranu. Vlakna sa NIKDY! nezlomia, obvykle sa z nich len vytrasie epoxid, nanajys sa mozu pretrhnut a okraj vyzera ako rozstapkana diera na sustakoch.

CARBON je pevny, tvrdy a podla orientacie vlaken aj pruzny. Pri nadkritickom zatazeni sa vlakna lamu napriec a zlomy su ostre ako sklo!
Pokial viem bicyklove ramy, sedlovky, predstavce... sa vyrabaju len z karbonu.

PS: Stulo, prepac, ale urazat tu niekeho je zbytocne. Upravil som to.


OK, beriem, mam v kompozitoch este rezervy. :) Je jedno ako reakcia znela pred upravou, ale v podstate je namieste. V kazdom pripade som napisal len teoriu, co som vycital z casopisov kedze prax s tym nemam ako som uviedol vyssie (konkretne o takomto spravani kompozitu pisali vo Vele a akosi zabudli zdoraznit rozdiel medzi cisto karbonovymi a zmiesanymi vlaknami a mozno ani sami v tom nemali alebo este aj stale nemaju uplne jasno).

P.S. Inak pozrel som na ten link od audina http://www.mountainbike-magazin.de/carbonlenker.93234.htm a tam tiez nie je fotka ziadneho na dve casti zlomeneho produktu, takze teraz si uz naozaj nie som isty asi nicim...
21.03.2006 - 09:52:38
00
tieto debaty si prosim niektori odpustite ked nemate karbon na svojom biku...to ze sa "lamu" aj tie najznackovejsie karbonove sedlovky som uz pocul a dokonca aj videl...ide vsak o to ze ked kupujem sedlovku za par tisic, tak investujem dve stovky do specialnej objimky urcenej pre karbonove sedlovky...nic lahsie pre vasu bezpecnost a neznicitelnost vasej sedlovky som nevidel...

a teraz k veci...mam bike kde je vsetko karbonove...ram, kluky, sedlovka, ridy a dokonca aj vidlica ( Pace ) a uz mam nejake tie pady za sebou...dokonca mi na dialnici odletel zo strechy auta ( moja chyba ) v 120km rychlosti a jedine co sa mu stalo bol zlomeny bowden k zadnej brzde a z jednej strany zoskrete sedlo a grip...rohy nevozim!
21.03.2006 - 09:57:23
00
konecne rozumna odpoved :P
21.03.2006 - 10:01:06
00
ja som zazil len zlomeny karb. predstavec a to mal typek fullkarbon bike ale si ho xvalil welmi ja som ece to potesenie nemal...
21.03.2006 - 10:25:32
00
na druhej strane treba povedat ze taky pells mal v počiatkoch dost problemy so sedlovkami ale skôr charakteru ze sa vyvaklali duralove zamky z karbonu, lamali sa rohy a tak ako su na tom teraz to uz nesledujem.
21.03.2006 - 10:42:04
00
No, katko ja ti na to mozem odpovedat... mam od pellsu karbonovu sedlovku (podsedlova objimka na karbon sedlovky je samozrejmost), rajdy a rohy a zatial drzia :-)
21.03.2006 - 11:20:40
00
to som rad ze sa nic nestalo. :P
21.03.2006 - 11:27:53
00
Katko, nehnevaj sa, že ťa chytám za ftáka, ale vymyslel si nový materiál:
...vyvaklali duralove zamky z karbonu...
tomu sa hovorí parádny preklep!
21.03.2006 - 20:36:33
00
JoKo, tiez ta chytim za vtaka (aj ked je mi to vrcholne neprijemne :lol: ) katko mozno myslel nejaku suciastku vyrobenu z karbonu, v ktorej boli zabudovane duralove casti a zrejme tym myslel, ze sudrznost tychto materialov casom ochabla :) teda dural sa od karbonu oddelil....
21.03.2006 - 21:19:11
00
i tak še da, i tak še da...

A čo máš proti môjmu vtákovi? Udržiavam ho v čistote a manželke sa celkom páči. Už hodne dlho!
21.03.2006 - 21:29:57
00
Ahoj Root.Dolámal som karbónové Spinergy aj som s karbónom pracoval.Takže-karbón sa takmer vždy zlomí na mieste styku s iným materiálom(hrana upínáku,predstavca)pretože sa naruší štruktúra vlákien.Zlomí sa ako zápalka-nemôže sa ohnúť alebo inak deformovať.Pri spojení karbónu s hliníkom alebo iným kovom môže ešte dochádzať k uvolneniu spoja vplyvom rozdielnej tvrdosti a pnutia materiálu-karbón tzv.vytlačí hliník.Dá sa zneho vyrobiť ten najlepší komponent lebo jeho tuhosť pevnosť a pružnosť vieme usmerniť rôznou štruktúrou a smerovaním vlákien.JoKo keď nevieš argumentovať radšej buď ticho.
21.03.2006 - 22:18:43
00
JoKo bez urazky, ale su veci, ktore do ruk nechytam, nech su akokolvek ciste :lol: asi mam iny vkus ako tvoja manzelka, cim nechcem povedat, ze ten jej je zly :wink: a nabuduce naozaj radsej "think and read twice" kym nieco napises, inak si sam ten svoj titul minimalne v mojich ociach znevazis 8)

to momo: dal by som sem len takeho smajla so zdvihnutym palcom, (nie prostrednikom) ale nie je tu taky :?


Naposledy upravil bobo dňa 21.03.2006 - 22:42:07, celkovo upravené 1 krát.

21.03.2006 - 22:27:04
00
Bobo a ktorý bude hore?Palec alebo prostredník?
21.03.2006 - 22:40:04
00
keyboard_arrow_up