2 Jezus
Ako pozeram o kompozitoch toho vela nevies a ides tu pisat o vlastnostiach!
Material s tvojim popisom sa nevola CARBON ale KEVLAR (dyneema, aramid, vectran alebo diolen). Pre svoju huzevnatost sa do kompozitov pridava pre vacsiu mechanicku odolnost, napr. tenka vrsrva kevlaru na karbonovych hokejovych shaftoch. Pripadne samotny na balisticku ochranu. Vlakna sa NIKDY! nezlomia, obvykle sa z nich len vytrasie epoxid, nanajys sa mozu pretrhnut a okraj vyzera ako rozstapkana diera na sustakoch.
CARBON je pevny, tvrdy a podla orientacie vlaken aj pruzny. Pri nadkritickom zatazeni sa vlakna lamu napriec a zlomy su ostre ako sklo!
Pokial viem bicyklove ramy, sedlovky, predstavce... sa vyrabaju len z karbonu.
PS: Stulo, prepac, ale urazat tu niekeho je zbytocne. Upravil som to.
OK, beriem, mam v kompozitoch este rezervy.
Je jedno ako reakcia znela pred upravou, ale v podstate je namieste. V kazdom pripade som napisal len teoriu, co som vycital z casopisov kedze prax s tym nemam ako som uviedol vyssie (konkretne o takomto spravani kompozitu pisali vo Vele a akosi zabudli zdoraznit rozdiel medzi cisto karbonovymi a zmiesanymi vlaknami a mozno ani sami v tom nemali alebo este aj stale nemaju uplne jasno).
P.S. Inak pozrel som na ten link od audina
http://www.mountainbike-magazin.de/carbonlenker.93234.htm a tam tiez nie je fotka ziadneho na dve casti zlomeneho produktu, takze teraz si uz naozaj nie som isty asi nicim...