http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/oprava-defektu-bezdus-plaste


- Prvotné nafúkanie vyžaduje vysoký tlak /a rýchlosť/ aby sa plášť dobre usadil.
- V teréne plašť nezalepíš lebo sa problematickejšie hladá diera a zase potrebuješ kvalit. vysokoobjemovú pumpu na nafúkanie, takže na dojazd treba použiť dušu.
- plášte sú o niečo drahšie
- na drobné defekty môžeš použiť tmel /trebárs TUFO/
+ UST je odolnejší voći defektom a prerazeniu.
31.01.2008 - 10:14:48
00
- vyssia hmotnost
+ mozu sa jazdit mierne podhustene, vyhoda pri endure
31.01.2008 - 10:23:08
00
No tak s tou hmotnosťou by som pomlčal napríklad taký Hutchinson Python MRC 26x2,00 New Generation váži 563g + duša 80-100g a som tam kde môj bezdušový Maxxis Larsen TT 26x2,00 65Og pokiaľ nekúpiš ultra lahké plašte tak to nie je až taký veľký rozdiel vo váhe. Samozrejme pokiaľ ti nevadí par gramov naviac.
31.01.2008 - 20:13:47
00
zabudol si na vahu rafkov
31.01.2008 - 20:36:09
00
80 gramovu dusu si prosim
31.01.2008 - 20:40:05
00
ale mi sa bavíme o plášťoch, teda dúfam a keď ide o ráfky tak majú dokopy 2,1 kg teda celé kolesa (mavic)


Naposledy upravil mangi dňa 31.01.2008 - 20:51:14, celkovo upravené 1 krát.

31.01.2008 - 20:42:12
00
80 gramovu dusu si prosim


oprava 108g a vyššie
31.01.2008 - 20:46:56
00
Ale toto videjko ma vždy vie ohúriť. (možno to tu už bolo.)
http://picasaweb.google.sk/kpisarcik/MT ... 9057178210


Po zhliadnuti tohto videa som velmi rad, ze som zostal pri UST :shock:

Vyssia cena plastov je tiez len relativna, spocitajte si kolko za zivotnost plasta vymenite dusi... A uz vobec sa nebudem vyjadrovat o spolahlivosti a vydrzi vselijakych light dusi :evil: Nove UST plaste su takisto lahsie ako doteraz, RR ma pod 600g, NN ma 625g a to uz su v pohode hmotnosti.
31.01.2008 - 23:20:38
00
až sa mi uľavilo, že tým zničeným plášťom bola kenda :lol:
01.02.2008 - 07:59:24
00
ad video...
ta kenda nie je ust plast, je to obycajny plast na notubes rafku s notubes sajrajtom naliatym v nutri
01.02.2008 - 08:03:20
00
chystám sa vyskúšať bezdušové plášte - na ráfikoch BONTRAGER RACE DISC mám napísané tubelles, ale pod páskou sú normálne vidno niple, mám strach, že by to tadial mohlo fučať
môže mi niekto prosím poradiť presne ako a čo všetko treba urobiť, ked chcem jazdiť bezdušovky? nemám s tým absolutne žiadnu skusenosť!
Ďakujem
24.08.2008 - 18:32:14
00
ak sa dajú UST No tubeless plášte jazdiť pri nižších tlakoch asi to skúsim :wink:
24.08.2008 - 19:09:39
00
Pridam svoj nazor na UST.

Bezdusuovky jazdim cca 2mesiace a zatial som spokojny. Komfort je naozaj vyssi ako pri klasickych dusovych systemoch. Plaste su odolnesie voci poskodeniu (defektom).

Na druhej strane s montazou je trochu problem, na rafky sa nasadzuju tazsie ako klasika a treba pouzit specialnu zmes alebo mydlo aby plast spravne "sadol". V pripade defektu je potrebne povolit "koliesko s tesnenim" na ventile. Vacsina to asi povoluje/dotahuje s "kombinackami", no po Velo tipe to v pohode povolis aj s drevenym kolickom na pradlo (odskusane :) ).

Cize v pripade defektu staci mat pri sebe monterpacky, nahradnu dusu a dreveny kolicek. Ventil odmontujes, das tam dusu a ides dalej , a dieru v plasti zalepis doma.

UST jazdim sice len 2 mesiace ( 5 pretekov) ale defekt som zatial nemal, v najblizsej sezone urcite ostavam pri bezdusovkach. :D
24.08.2008 - 20:38:17
00
Kedze som na dvoch pretekoch dva krat pichol zadnu, klasicke " hadí voči"napadla ma otazka, dokazu tie sajrajty do NOTUBELLES zalepit aj takto poskodenu dusu ? A kedze ma pri vymene najviac zdrzuje fukanie ( a to pouzivam slusnu obojsmernu pumpu ) ake mate skusenosti s pumpami na CO2 ?
24.08.2008 - 20:53:47
00
Ano, sajrajty by mali fungovat aj v dusiach, opakujem mali by, nemam to odskusane, ak ma niekto skusenosti sem s nimi. Ale ak si sekol tak to ti asi ziaden zazrak nezalepi.

S pumpickami na CO2 mam velmi dobru skusenost, pouzivam ich na pretekoch konkretne: http://www.kupkolo.cz/produkty/Hustilky_62/Hustilky-pod-kosik-a-ramove_135/Hustilka-mini-CO2-SKS-Airchamp-Pro_832.html

Dusu nafukas za 3-4 sekundy :P
24.08.2008 - 20:57:19
00
keyboard_arrow_up