akože z niektorých komentov mi tu je zle...myslím že LX a XTR sa porovnať nedaju xtr su jednoznačne najvyššia tireda....a ktým "archeologickým vykopávkam" by som dodal, že véčka používajú jazdci ktorým ide o váhu maju o dosť nižšiu váhu a tie kvalitné sa dajú porovnať aj s hydraulikami...určite nie s mechanickými :shock:
24.02.2009 - 08:26:10
00
vykasli sa na XTcka su zbytocne predrazene a musis vymenit tie otrasne gumicky.kup avid SD7 a mas pokoj, ucinnost perfektna.cena nizsia.vaha nizsia.a gumicky super :idea:
24.02.2009 - 12:28:54
00
Jazdil som viaceré V-čka, XTR je naj.
V lete na suchu je to jedno, stačí Ti hocičo ( Acera ) s dobrými gumičkami,
na blate a vode začína byť rozdiel oproti paralelogramu badateľný.
Jazda v zime po snehu pri mínusových teplotách - klasické jednoduché V-čka sú na prd.
Nevládzeš ich stlačiť aby brzdili - ruka Ti zamŕza, gumičky sú stvrdnuté - proste to nebrzdí.
V-čka XTR v kombinácii s LX páčkami to zvládajú v pohode, bez väčšej námahy.
24.02.2009 - 14:41:46
00
- by som si rad nechal vysvetlit aky vplyv ma paralelogram celusti a typ brzdovej paky na brzdny ucinok pri namrznutom duralovom rafiku... :?: :mrgreen:
- paralelogram mal urcite pozitiva ale myslim ze lepsou volbou v tejto kategorii je kvalitne jednoduche V-cko (vzhladom na zivotnost a aj hmotnost)
24.02.2009 - 15:29:13
00
- by som si rad nechal vysvetlit aky vplyv ma paralelogram celusti a typ brzdovej paky na brzdny ucinok pri namrznutom duralovom rafiku... :?: :mrgreen:


Vysvetliť neviem, ale na porovnanie dám vyskúšať
8)
24.02.2009 - 15:48:32
00
- myslim ze by som sa nic nove nedozvedel... :wink: XTR-kove V-cka som mal nahodene pol sezony a isli prec... ked chytia volu do capov tak zacnu vibrovat a uz im nepomoze nic. jedina vyhoda paralelogramu je kvaziparalelne vedenie gumicky na rafik bez ohladu na opotrebenie gumiciek...
- co sa tyka brzdenia V-ckami v zime, povedal by som ze jedine co ako tak na dlhsich vyjazdoch v snehu a mraze fungovalo bol keramicky rafik + zodpovedajuce gumicky...
24.02.2009 - 17:06:11
00
s tím si dovolím nesouhlasit - keramika v mrazu a sněhu nefunguje právě vůbec
24.02.2009 - 17:15:04
00
- tie brzdove gumicky na keramiku podstatne rychlejsie oskrabu namrznutu vrstvu z rafu. okrem toho sa na keramike nezvykne lad tak dobre drzat ako na holom durale. rafikova brzda Ti tak ci tak zaberie az vtedy ked nahrejes raf. mne sa keramicke X-maxy s klasickymi Shimano gumickami do zimy celkom osvedcili (a to uz nehovorim o tom ze zmizol ten cierny sajrajt vznikajuci zo zbytkov gumy a duraloveho prachu...)
- aka kombinacia rafik + brzdove dosticky Ti za mrazu nefungovali? ...vozil som to niekolko sezon a podla mna to bolo podstatne lepsie...
24.02.2009 - 18:06:46
00
Stačí aj DEORE s gumičkami BBB s dvojzložkovými.
15.04.2009 - 19:52:24
00
Ja by som povedal skôr 3-zložkovými.
15.04.2009 - 19:54:50
00
a čo tak V-čka XT 2008 ?


...ja ich mam a som spokojny.

Nizka vaha (absolutne najlahsie brzdy co shimano robi), nizka cena, pekny vzhlad a solidny brzdovy ucinok aj s gumickami co boli pri nich :wink:

http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty-horske_29/Brzdy-vecka_30/Brzdove-celisti-Shimano-XT-BR-M770_3034.html
16.04.2009 - 11:59:00
00
...ja ich mam a som spokojny.

Nizka vaha (absolutne najlahsie brzdy co shimano robi), nizka cena, pekny vzhlad a solidny brzdovy ucinok aj s gumickami co boli pri nich :wink:

http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty-horske_29/Brzdy-vecka_30/Brzdove-celisti-Shimano-XT-BR-M770_3034.html


vdaka, vies som v tom, ze ostanem pri veckach XT 2008/ Avid SD 7

doposial ssú na biku jednoduché v-čka od ú, ale s Author 3CC gumkama

i keď uz som zvažoval aj hydrauliku, ale to je väčsia investicia ( brzdy, kolesá )

a tak pri kombinácii bŕzd XT 2008 / Avid SD 7 s pačkami Avid FR 5 dosiahnem váhovú úsporu :wink:
04.05.2009 - 18:09:38
00
urcite XTR o dakolko rad vyssie nez LX, a k tym "archelogickym vykopavkam", Vcka su voela lahsie co uvita vela jazdcou a ked uz, mechanicke kotuce su nahovno lebo treba vela udrzby, ked tak tak hydrauliku
05.05.2009 - 19:18:57
00
:)
05.05.2009 - 19:50:49
00
Mýliť sa je ľudské :) Ani zďaleka nedosahujú niektoré hydr. brzdy úroveň V-čiek a teraz nemám na mysli systém ktorým pracujú. O cene by sa dalo tiež polemizovať napr. V- brake AVID SD ultimate stoja cca 9 500- 10 000 Kč.


Plny suhlas, kvalitne V brejky brzdia rovnako ako niektore lacne kotucovky.
01.07.2009 - 10:40:42
00
keyboard_arrow_up