Nerobte si iluzie o chladicoch na platnickach ci podobne. Podla mna je to len marketingovy tah. V elektronike pouzivany chladic na puzdro TO-220, a to nie je vobec maly (napr.
http://www.voti.nl/shop/catalog.html?HEATSINK-08, 20 x 29 x 12mm), ma tepelny odpor ca. 14K/W, inak povedane 10 watmi sa zohreje o 140 stupnov, 100 watmi o 1400 stupnov! Stratovy
vykon na brzde je daleko vyssi, podla DIN EN 14766 sa
brzdy testuju na 350W, podla GS standardu na 500W, podla Velotech.de az na 700W. Drobny chladic na dostickach je taky kozmeticky doplnok, ktory znizi teplotu len nepatrne. Samozrejme ciastocny vplyv ma prudenie vzduchu (tepelny odpor uvedeneho chladica je v pasivnom stave, bez ofukovania, uvadzany pre optimalnu polohu - rebrovanie zvislo), ale myslim, ze to nie je pri brzdeni/spomalovani take zasadne. Kto si vystaci so 160mm vzadu, alebo 1/ nebrzdi v zjazde, 2/ nezjazduje strme a/alebo dlhe klesania, 3/ ma relativne nizku hmotnost. Mam 84kg, jazdil som vzadu 160mm, ale po prechode na 180mm je to znacny rozdiel. Ak je kotuc pri zjazde fialovy, pre mna to znamena, ze je brzdovy system za svojou rozumnou a bezpecnou hranicou.
Ešte tam chýba za 4/ má účinné brzdy ... nechcem sa hádať,ale keď si jazdil vzadu ten 160 mm kotúč,aké brzdy to boli ?
Ďalej trochu FIZIKY , pri prudšom a dlhom zjazde je väčšina váhy,a teda aj brzdný účinok na prednom kolesa-cca 2/3 brzdenia má na starosti predná brzda,1/3 zvyšuje na zadnú brzdu.Preto sa zvyčajne montuje dopredu väčší kotúč napr:180 mm,dozadu stačí menší 160 mm menší-ten menší kotúč z rezervou zvládne tú 1/3 tepelného zaťaženia pri brzdení.
Ak niekto potrebuje pre svoj štýl jazdy-váhu-terén vzadu 180 mm,dopredu patrí 200 mm (stále platí vzadu 1/3,vpredu 2/3 účinku)
Rovnaké kotúče sa používajú,keď má niekto brzdy z rozdielnym (silnejším) účinkom vpredu ako vzadu,napr:Hope Race M4 / Hope Race X2
Je to len Fizika,stačí si pozrieť,aké brzdy má vpredu motorka a aké sú vzadu,u áut platí to isté-nie je to len z rozmaru konštruktérov,aj tu väčšina brzdného účinku ide na predné kolesá.
Ešte poznámka k tým chladičom na Shimano brzdách,vôbec to nie je len kozmetický doplnok,dokážu odviezť nie nepatrnú časť tepla zvnútra strmeňa von-aj keby to bolo len 10% , je to viac ako nič-ďalšie zlepšenie odvodu tepla sa dá dosiahnuť montážou kotúčov Ice Technologi-tiež je to len možno 10% , možno viac,ale aj to je lepšie ako nič.
K tomu sfialoveniu kotúčov,ak je to len občas a mierne,nevadí-ak by sa stávalo,že pri zjazde sa dymí z prasaťa a kotúč je značne do fialova,to už je stav na väčšie kotúče.
Jazdím 180/160 mm aj na XC fulle 29-er" na moju váhu to stačí aj tam,ešte sa mi ich nepodarilo dostať na hranu,a nejaké zjazdíky z prevýšením už boli