... 100 eur je podla mna za rajdy prehnana suma

Šmudla, Full - AM/EN/DH, Celková hmotnosť: 11.6 kg, to asi tiež nebude za babku (alebo dedka) ;) .
10.10.2014 - 18:37:09
00
šmudla už má asi 12 kg :P
to vieš vymenila som plášte, pedále, predstavec atie neštastné rajdy :lol:
10.10.2014 - 21:59:33
00
tak Point z pôvodných 14,1 kg zhodil na 12,9 kg - to už na odolné endurko s teleskopkou môže byť :) ešte by sa dalo aj menej,ale už by to bolo bolo drahé ...
menili sa kolesá (-459 gr.) riaditká (-105 gr) zadný plášť (- 89gr.) kazeta (-97 gr.) kotúče,dozadu miesto 180 mm šiel 160 mm,adaptér preč (cca - 100 gr.) pedále ( - 157 gr.) miesto duší šiel tmel ( - 200 gr.) spolu cca 1207 gr,takže to vychádza (14 100 gr. - 1207 gr. = 12 893 gr.)
samozrejme,že to nebolo zadarmo,ale za to zníženie váhy to stojí-keď sa niektoré veci popredajú,vyjde to cca 400-450 Eur za - 1207 gr.,tak to proste je-lahké veci sú drahé
11.10.2014 - 10:13:27
00
Nechcem rypat ale 160 kotuc vzadu na endurko je malo
11.10.2014 - 10:17:22
00
to bolo málo predtým ako Shimano urobilo nové XT,SLX a Deore M-615 brzdy-odskúšané mám všetky,maximálne chytí kotúč v dlhšom zjazde fialovú farbu,aj tak väčšinu brzdného účinku poberie predný 180 mm,a stále je tu ešte možnosť nahodiť platničky s chladičom-ale zatial nie,časom uvidím
11.10.2014 - 10:37:36
01
kua naco taky bajk. kupis NOVY kus a treba menit polovicu veci a teraz dufat, zeby si predal tie vyradene co najlepsie.
ja som kupil Canyon a vsetko top vybava od vyroby, nic netreba menit.
tak ale asi ta bavi upgradovat a predavat na bazare, chapem potom :)
11.10.2014 - 10:58:16
01
Netreba zabudat,ze ten bike stal tolko,kolko niektore ramy...Takze aj po upgrade je stale pod povodnou MOC toho biku....ak sa nemylim :-)
11.10.2014 - 11:05:43
00
No to je tak,že keď kúpiš nový bike,sú tam veci,ktoré tam namontoval výrobca-ak vyhovujú,je to fajn,ak nie,tak sa mení-upgraduje za také,čo vyhovujú-niekedy je tých vecí menej,niekedy viac.
Ja som menil to,čo som chcel,a teraz je to tak,ako mi to vyhovuje-nič viac,nič menej.Niečo z pôvodných komponentov je už predané,ostatné sa predá alebo použije pri servise,takže to až tak drahý upgrade nebude.
Najdôležitejšie pre mňa pri kúpe biku je to,či sedí geometria,potom kvalita rámu a odpruženia.Komponenty sú viacmenej spotrebák,a kolesá je upgrade,ktorý je najviac cítiť.
11.10.2014 - 11:30:13
02
Nechcem rypat ale 160 kotuc vzadu na endurko je malo


Zalezi od brzd, kotucov a platniciek. Odjakziva jazdim 160tku vzadu a este som problem nemal. Ale mam cely cas platne s chladicom.
11.10.2014 - 12:45:18
01
Nerobte si iluzie o chladicoch na platnickach ci podobne. Podla mna je to len marketingovy tah. V elektronike pouzivany chladic na puzdro TO-220, a to nie je vobec maly (napr. http://www.voti.nl/shop/catalog.html?HEATSINK-08, 20 x 29 x 12mm), ma tepelny odpor ca. 14K/W, inak povedane 10 watmi sa zohreje o 140 stupnov, 100 watmi o 1400 stupnov! Stratovy vykon na brzde je daleko vyssi, podla DIN EN 14766 sa brzdy testuju na 350W, podla GS standardu na 500W, podla Velotech.de az na 700W. Drobny chladic na dostickach je taky kozmeticky doplnok, ktory znizi teplotu len nepatrne. Samozrejme ciastocny vplyv ma prudenie vzduchu (tepelny odpor uvedeneho chladica je v pasivnom stave, bez ofukovania, uvadzany pre optimalnu polohu - rebrovanie zvislo), ale myslim, ze to nie je pri brzdeni/spomalovani take zasadne. Kto si vystaci so 160mm vzadu, alebo 1/ nebrzdi v zjazde, 2/ nezjazduje strme a/alebo dlhe klesania, 3/ ma relativne nizku hmotnost. Mam 84kg, jazdil som vzadu 160mm, ale po prechode na 180mm je to znacny rozdiel. Ak je kotuc pri zjazde fialovy, pre mna to znamena, ze je brzdovy system za svojou rozumnou a bezpecnou hranicou.
11.10.2014 - 22:50:54
04
Ak je kotuc pri zjazde fialovy, pre mna to znamena, ze je brzdovy system za svojou rozumnou a bezpecnou hranicou.

takze ked mi chytil 180mm kotuc vpredu na XC bajku farbu mam tam dat kotuc 200mm+ ?
este tu je moznost ze neviem brzdit :D
12.10.2014 - 23:23:36
00
Osobne by som tak radsej spravil. Neviem tiez, ci popustenie kotuca (zohriatie do fialova a pomale ochladenie) nema vplyv aj na jeho mechanicke vlastnosti, moze ostat maksi a vlnit sa (hlavne lacne nekvalitne kotuce - uz som taky videl).
12.10.2014 - 23:47:46
00
Nerobte si iluzie o chladicoch na platnickach ci podobne. Podla mna je to len marketingovy tah. V elektronike pouzivany chladic na puzdro TO-220, a to nie je vobec maly (napr. http://www.voti.nl/shop/catalog.html?HEATSINK-08, 20 x 29 x 12mm), ma tepelny odpor ca. 14K/W, inak povedane 10 watmi sa zohreje o 140 stupnov, 100 watmi o 1400 stupnov! Stratovy vykon na brzde je daleko vyssi, podla DIN EN 14766 sa brzdy testuju na 350W, podla GS standardu na 500W, podla Velotech.de az na 700W. Drobny chladic na dostickach je taky kozmeticky doplnok, ktory znizi teplotu len nepatrne. Samozrejme ciastocny vplyv ma prudenie vzduchu (tepelny odpor uvedeneho chladica je v pasivnom stave, bez ofukovania, uvadzany pre optimalnu polohu - rebrovanie zvislo), ale myslim, ze to nie je pri brzdeni/spomalovani take zasadne. Kto si vystaci so 160mm vzadu, alebo 1/ nebrzdi v zjazde, 2/ nezjazduje strme a/alebo dlhe klesania, 3/ ma relativne nizku hmotnost. Mam 84kg, jazdil som vzadu 160mm, ale po prechode na 180mm je to znacny rozdiel. Ak je kotuc pri zjazde fialovy, pre mna to znamena, ze je brzdovy system za svojou rozumnou a bezpecnou hranicou.


Ešte tam chýba za 4/ má účinné brzdy ... nechcem sa hádať,ale keď si jazdil vzadu ten 160 mm kotúč,aké brzdy to boli ?
Ďalej trochu FIZIKY , pri prudšom a dlhom zjazde je väčšina váhy,a teda aj brzdný účinok na prednom kolesa-cca 2/3 brzdenia má na starosti predná brzda,1/3 zvyšuje na zadnú brzdu.Preto sa zvyčajne montuje dopredu väčší kotúč napr:180 mm,dozadu stačí menší 160 mm menší-ten menší kotúč z rezervou zvládne tú 1/3 tepelného zaťaženia pri brzdení.
Ak niekto potrebuje pre svoj štýl jazdy-váhu-terén vzadu 180 mm,dopredu patrí 200 mm (stále platí vzadu 1/3,vpredu 2/3 účinku)
Rovnaké kotúče sa používajú,keď má niekto brzdy z rozdielnym (silnejším) účinkom vpredu ako vzadu,napr:Hope Race M4 / Hope Race X2
Je to len Fizika,stačí si pozrieť,aké brzdy má vpredu motorka a aké sú vzadu,u áut platí to isté-nie je to len z rozmaru konštruktérov,aj tu väčšina brzdného účinku ide na predné kolesá.
Ešte poznámka k tým chladičom na Shimano brzdách,vôbec to nie je len kozmetický doplnok,dokážu odviezť nie nepatrnú časť tepla zvnútra strmeňa von-aj keby to bolo len 10% , je to viac ako nič-ďalšie zlepšenie odvodu tepla sa dá dosiahnuť montážou kotúčov Ice Technologi-tiež je to len možno 10% , možno viac,ale aj to je lepšie ako nič.
K tomu sfialoveniu kotúčov,ak je to len občas a mierne,nevadí-ak by sa stávalo,že pri zjazde sa dymí z prasaťa a kotúč je značne do fialova,to už je stav na väčšie kotúče.
Jazdím 180/160 mm aj na XC fulle 29-er" na moju váhu to stačí aj tam,ešte sa mi ich nepodarilo dostať na hranu,a nejaké zjazdíky z prevýšením už boli :)
13.10.2014 - 07:50:25
00
Kazdy, kto ma icetech platniky vie svoje. Ostatni len teoretizuju.
13.10.2014 - 08:51:28
00
Ale nooo, fyzika je fyzika. Icetech je cely system zmien, nie len dosticky. Shimano pouzilo celoceramicke brzdove piestiky (prinos v izolacii brzdy/oleja od tepla), sendvicovy rotor s hlinikovym jadrom (podla mna najvacsi prinos, zlepseny odvod tepla) a dosticky s kridelkami (uz som komentoval). Dali si to zmerat vo Velotech institute, vysledky su tu http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/news_and_info/Velotech_Disc_Brake_Test.html. Je vidiet, ze nie vzdy je to len o Icetech, napr. Deore M596 Icetech 160mm ma ovela horsie vysledky v tepelnej strate x cas ako stare XT 160 mm a rovnake ako stare SLX 160mm. Na ostatnych ICEtech vidno vyrazne zlepsie oproti staremu stavu. Jednotlive merania pre Deore Icetech 180mm http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/news_and_info/Velotech_Disc_Brake_Test.download.-Par30parsys-0007-downloadFile.html/Test%20Report%20Deore%20M596%20IceTech%20180.pdf, resp. pre XT Icetech 180mm http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/news_and_info/Velotech_Disc_Brake_Test.download.-Par30parsys-0003-downloadFile.html/Test%20Report%20XT%20M785%20IceTech%20180.pdf. Tiez je zaujimave si vsimnut, ze publikovali len grafy prinosu Icetech rotora oproti tradicnemu (o com vobec nepochybujem), na dosticky akosi zabudli :) , ale moze to byt aj nahoda.
ALE pre porovnanie si mozte pozriet aj vysledky merani dobrej brzdy "tradicnej" technologie (koax. piest je specialita, ale to je o inom) bez dosticiek s kridelkami na 180mm rotore http://www.brakeforceone.de/files/hinweise-kurzprotokoll_brake_force_one_180_en.pdf, ktora dosiahla stratovy vykon 1225W (vs. 1050W Shimano Icetech) s komentarom, ze test bol preruseny pri 1225W bez viditelneho poskodenia brzdy, co uz napr. v reportoch pre Shimano Icetech uvedene nie je. Pozn: Na Brakeforceone meranie vo Velotech som si spomenul, preto ho vyhladal.

Tym chcem len naznacit, ze brzdovy system je komplexny a niektore firmy napr. pouzivali celokeramicke piestiky uz davno (napr. Hope - phenolic pistons, ...), len nie su k dispozicii objektivne (porovnatelne) merania.
13.10.2014 - 13:52:30
01
keyboard_arrow_up