cavte prosim vás aký kluc treba na nastavenie vzdialenosti brzd.dosticiek od kotuca...a kde sa to da kupit-v hociakom servise?
dakujem


Naposledy upravil Wrathchild dňa 12.12.2008 - 09:13:58, celkovo upravené 1 krát.

12.12.2008 - 08:27:28
00
Pokial viem spravne tak sa vzdialenost nastavuje automaticky, aspon som na nich nenasiel nic cim by sa to dalo nastavit.
12.12.2008 - 08:50:03
00
na nastavenie kotucovych brzd postaci imbusovy kluc - najprv povolim teleso brzdy(dve skrutky), potom zabrzdim a znovu dobre dotiahnem skrutky... samozrejme si skontroluj predtym brzdne dosticky, ci su v poriadku!
12.12.2008 - 08:58:39
00
mne dosticka sucha o kotuc...a myslim ze to sa automaticky nenastavuje..na to aby sa dosticka nesuchala ak sa nemilim je tam skurtka do ktorej by mal asi ist kluc v podobe "patcipej hviezdy" alebo niecoho podobneho...a neviem aky je to kluc a ci sa da bezne zohnat...alebo ak sa nastavuje vzdialenost dosticiek od kotuca inak tak mi prosim poradte...diky :D

Prílohy:

shixtbrbl2008.jpg
shixtbrbl2008.jpg 18.52 KiB thumb_up0thumb_down

12.12.2008 - 09:16:55
00
Toho strieborného šroubu sa nechytaj!
Riaď sa podľa Johnyho rady! Ak máš platničky príliš blízko seba z dôvodu stlačenia páčky pri demontovanom kolese tak roztiahni platničky /piesty/ od seba, nahoď naspäť koleso až potom stlač pár krát páku a nastav zase podľa Johnyho rady! hehe


Naposledy upravil Turbi dňa 12.12.2008 - 09:30:15, celkovo upravené 1 krát.

12.12.2008 - 09:25:15
00
Toho strieborného šroubu sa nechytaj!

ok turbi nechytal som sa. :D ..a ako mam nastavit vzdialenost dosticiek?
12.12.2008 - 09:27:16
00
Hento je len záslepka otvoru ktorým sa ucpala diera vzniknutá pri výrobe otvoru na piesty. V žiadnom prípade sa to nepokúšaj ničím povoliť ani nič podobné!!!!

Vzdialenosť doštičiek od kotúča sa nastavuje automaticky. Sú dve príčiny šúchania o kotúč. Buď nemáš piest s kotúčom v ose (kotúč musí byť presne v strede otvoru v strmeni a tým pádom sú obe doštičky rovnako vzdialené od kotúča) alebo sa ti jeden piest nevrátil a musíš ho zatlačiť spať ručne, t.j. vybrať doštičky a skrutkovačom daný piest (prípadne aj obidva) zatlačiť dovnútra, vrátiť tam dosky, pár krát stlačiť páku a malo by to byť ok, prípadne postup zopakovať, alebo piest aj prečistiť od špiny. V prípade XT 08 môžeš nastaviť vzdialenosť doštičiek od kotúča aj skrutkou na páke (hore na obrázku pri písmenách NO v nápise shimano)...
12.12.2008 - 09:28:55
00
Na ľavej páke NO, na pravej SH. No prakticky sa tým šroubikom nastaví len vzdialenosť páky od riaditok. hehe
12.12.2008 - 09:36:14
00
Na ľavej páke NO, na pravej SH. No prakticky sa tým šroubikom nastaví len vzdialenosť páky od riaditok. hehe


hlavne bud opatrny ked budes tym srobovakom tlacit na piestik... ked okraj piestika roztlacis je to v pecku.
12.12.2008 - 09:50:40
00
Zabudli ste na dalsi relativne bezny dovod suchania - krivy alebo nerovnomerne dotiahnuty kotuc. To len na doplnenie, kedze to nemusi byt len o nastaveni strmena alebo nevrateni piestika.
12.12.2008 - 10:09:34
00
mne suchali brzdy este v jednom pripade ... mierne zdeformovana ta pruzinka co drzi platnicky ... ta sice nesposobuje ziadne spomalovanie ale zvuk je dost neprijemny
12.12.2008 - 10:14:01
00
XTcka maju medzi platnickami asi najvacsiu fugu co som zatial na brzdach videl.
12.12.2008 - 10:32:08
00
no tak som sa s tym trochu pohral ,je to citelne lepsie, ale myslimze kotuc bude jemne deformovany alebo teda zle dotiahnuty este to pozrem, pretoze kolo sa toci v pohode a skrt zasa pohoda a zas skrt...
12.12.2008 - 10:41:32
00
Moze to byt kotucom, ale aj nepresnostou naboja resp. jeho ulozenia na loziskach - mala excentricita sa obcas vyskytne...
12.12.2008 - 10:45:27
00
inac majster neviem co riesis ved zatoc kolesom a pozeraj na dosticky a hlavne na kotuc co ti robi, a hned vidis ci mas krivy kotuc alebo je kotuc rovny a sucha ti to viac menej permanentne celu otacku kotuca....

ked je krivy kotuc: dotiahni ak nepomohlo skus vyrovnat a ak ani to daj novy
ked kotuc krivy nie je nastav to roztiahnutim dosticiek tak ako ti chalani uz napisali.
12.12.2008 - 10:59:08
00
keyboard_arrow_up