No...a ja som len chcel tlmočiť neoverenú informáciu, že sa tam začali rozdávať prvé pokuty. Nesúviseli s tou tabuľkou o 5 ochrannom stupni v NPR Suchý, ale o používaní celej červenej turistickej značky od chaty po starý hrad. Je to novinka a budem to sledovať či to tak skutočne je. Jedine kde teda platí zákaz v 5.stupni ochrany je chodník čo vedie do Hoskory, ten ide priamo cez 5ku, krásne sa tade jazdilo na Vrútky, alebo Kľačiansku Maguru. Chodník som ale tento rok nešiel, lebo tam prebieha podľa informácií mega ťažba a bolo to na pol hodinu prenášania cez stromy. Takže tak vyzerá 5.stupeň v praxi.
10.11.2023 - 12:38:32
04
Ja jazdím aj v 5. stupni a je mi jedno, že je to zakázané. Dôležité je, čo sa píše na mtbiker fóre.
10.11.2023 - 12:41:45
00
Pozrite aky "vodu kaze, vino pije". Normalne sa verejne priznal k vedomemu porusovaniu predpisov, hlavne ze obhajuje zakazy. :D
10.11.2023 - 12:43:15
00
ja už nejazdím v 5.stupni a nie je mi jedno, že to je zakázané. Z 3 jázd v NP sú 3 napomenutia, alebo hrozba pokuty a priama konfrontácia s ŠOP. Ešte neviem presné hodiny kedy sú kde, ale ich práca spočíva v obsadení vrcholov, kde dochádza k oddychu a tam ich máš pri sebe do 30 sekúnd. Ostatný čas trávia pozorovaním dravcov cez ďalekohľad. Špica povolanie, peniaze za nič.
10.11.2023 - 12:46:37
00
Ja som reagoval na prispevok nad mojim, nie na Teba. :)
10.11.2023 - 12:48:25
00
ja som tiež reagoval na jeho príspevok :) Lebo ma prekvapil :)
10.11.2023 - 12:52:04
00
V návštevnom poriadku sú konkrétne vymenované cesty s povolením pre vjazd pre motorové vozidlá, cyklistov a aj turistov. To znamená, že na ostatných cestách v národnom parku je povolený vstup len s povolením parku.
10.11.2023 - 12:52:16
00
Už nechajme tie povolenia a potvrdenia, lebo sa tu v tom utopíme. 🙄🙄
10.11.2023 - 12:53:52
02
Nič to nemení na tom, že ochranárov je potreba rušiť, tak ako národné parky.
10.11.2023 - 12:55:58
00
Ochranárov treba hlavne na úplne iné veci ako buzerovanie pár hipisákov na bicykloch...námety by som mal, prečo tie veci nevidia mi je záhadou. Na tie veci netreba ani znalosť zákonov a nariadení. Ten les by mal byť výkladom (výstavou) ochrany prírody.
10.11.2023 - 13:00:32
00
bicycletour napísal:
V návštevnom poriadku sú konkrétne vymenované cesty s povolením pre vjazd pre motorové vozidlá, cyklistov a aj turistov. To znamená, že na ostatných cestách v národnom parku je povolený vstup len s povolením parku.

ako som pisal vyssie, nic take tam napisane nie je ... ak to tak bolo myslene, tak je to napisane zle
10.11.2023 - 13:09:52
00
Paradna diskusia, fakt sa bavim. Takze si to zhrnme. Ako sa dostat legalne na bicykli na CHpS? Jedine po ofiko "cyklotrase", teda po modrej. To, ze sa to vlastne na bicykli neda, zjavne nikoho netrapi. Sprava NP MF to ma odskrtnute, je to v navstevnom poriadku, hotovo, bodka. Ziadne urazy tam nie su (samozrejme, ked tam nikto nejazdi), tak to nepripomienkuje ani HZS, vsetci spoko. Hlava 22. Nesmie sa po zvaznici a zaver po "cyklotrase" a rovnako sa nesmie po novej Eurozvaznici a zaver cervenou. Tam pre istotu osadili aj novu tabulu, ale ved na co, ked je nad slnko jastne, ze v NP sa po turistickych chodnikoch bicyklovat nesmie. To, ze ten chodnik je siroky niekolko metrov a prejde po nom aj kombajn, tiez nechajme bokom. Proste takto to u nas funguje, takto sa spravuje NP. A podla niektorych sialencov, co do tejto diskusie prispievaju, je to uplne v poriadku. Hlavne sa nic nepytajte, lebo my aj tak nevieme a keby sme aj vedeli, nie sme povinni vam nic vysvetlovat. Tu mate navstevny poriadok, tam je vsetko. Akoze tieto zvery, co sa teraz dostali k moci a uz to v organoch ochrany prirody cistia hlava nehlava, ja teda fakt nemusim, ale normalne by som sa zahral na diablovho advokata, ze nech to teda dotiahnu do konca. A uvidime. Nech zrusia cely NP Mala Fatra a rozpustia celu ochranarsku organizaciu a uvidime, co sa stane. Ci to este moze byt horsie.... Ako velmi utrpi priroda bez ŠOP... Fakt by som to chcel vidiet...
10.11.2023 - 13:20:06
24
hurmikak napísal:
Veru, maju to na FB


maju tam znacku zakaz pre cestne bicykle, tak co riesite ;)

10.11.2023 - 13:28:58
011
gwixt
V návštevnom poriadku sú konkrétne uvedené cesty, kde je zákaz vjazdu motorových vozidiel:
IV. Účelové komunikácie a trasy vyhradené na pohyb motorovým vozidlom
I. Územie národného parku
1. lesná cesta Hradská dolina - Chata pod Suchým
2. lesná cesta Zajacová - Chata pod Chlebom
3. lesná cesta Turčianske Kľačany - Chata na Kľačianskej Magure
4. lesná cesta Šútovo - Chata pod Šútovským vodopádom
Účelové komunikácie podľa bodu 1 až 4 sú vyhradené pre motorové vozidlá (okrem motorových štvorkoliek,
trojkoliek a snežných skútrov), ktorými je zabezpečovaná prevádzka uvedených rekreačných zariadení. Výnimka
neplatí pre ubytovaných hostí.
5. účelová komunikácia „štátna cesta - Hotel Boboty”
6. lesná cesta Štefanová - Chata Vyhnaná
7. lesná cesta Štefanová - Informačné stredisko ochrany prírody
8. účelová komunikácia „štátna cesta - rekreačné chaty v Malej Lučivnej”
Účelové komunikácie podľa bodu 5 až 8 sú vyhradené na pohyb motorových vozidiel bez obmedzenia.
9. lesná cesta Lipovec - Jánošíkovo - Hoskora /Hrádok/
10. Sučany - chatová osada Jarolím
11. lesná cesta k chatám na Príslope (Vrátna dolina)
12. účelová komunikácia v Šútovskej doline k „Chate Vodopád“
Účelové komunikácie podľa bodu 9 až 12 sú vyhradené na pohyb motorových vozidiel (okrem motorových
štvorkoliek, trojkoliek a snežných skútrov) majiteľov rekreačných objektov a ich hostí.
13. lyžiarske zjazdovky Malá Lučivná, Magurka a chodník Rázcestie Štefanová - Štefanová, Starý Dvor
Lokality a trasy podľa bodu 13 sú určené len na pohyb na snežnom skútri.
II. Územie ochranného pásma národného parku
1. lesná cesta Žaškov - Dierová
2. účelové komunikácie sprístupňujúce rekreačné chaty na lokalite Jedľovina
3. lesná cesta Istebné - chatová osada pod Dolným Čiernym vrchom
4. motorest Turany - autokemping Trusalová
5. Trusalová - rekreačné zariadenie Marias
Účelové komunikácie podľa bodu 1 až 5 sú vyhradené na pohyb motorových vozidiel bez obmedzenia.
10.11.2023 - 13:40:40
00
bicycletour - A čo keby si nám už konečne povedal reálny dôvod, prečo je ten zákaz dobrý, komu prospieva a koho vlastne ochraňuje. Napr. ak mi zákon prikazuje jazdiť v obci 50, tak viem že je to kvôli zvýšenému pohybu chodcov, detí atď, pri nižšej rýchlosti je kratšia brzdná dráha a výrazne sa mi predlžuje reakčná doba oproti napr. 90tke. Atď. A takéto zdôvodnenie by som chcel počuť aj k tomu, prečo po zvažnici môže jazdiť LKT, Tatra a môže sa tam ťažiť hlava nehlava, ale prečo ja tam nemôžem ísť na bicykli. A ak to zdôvodniť nevieš, tak sa to zdôvodniť nedá, lebo je to blbosť ako mraky a tvoje odkazovanie nás všetkých na nejaký prehistorický návštevný poriadok mi pripadá rovnako hlúpe, ako odpovede istého bývalého ministra školstva - Ďakujem Vám za Vaše otázky.....
10.11.2023 - 13:42:31
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up