Nebolo to drahe. Je tam zopar betonovych saloviek, stratene debnenie a ako vystuhy sa pouzili stare kolajnice + par kubikov betonu. Cez mostik sa da pekne zist na zltu znacku, ktora sa napoji na asfaltku od Kosariska do Lozorna alebo zist popri zverine. Tu boli prave statne peniaze pouzite ucelne, lebo po otvoreni Tureckeho vrchu pre verejnost to bude dolezita sucast cyklotras.
19.08.2011 - 23:12:49
00
Dnešný výjazd. Pekné počasie. Nikde žiadne blato okrem lesnej cesty Lintavy-Červený domček.
Fotky na ilustráciu a ukázanie lokalít, kde nie všetci boli.

Prílohy:

Komentár súboru: Fajn dobrá lesná cesta popod Vysokú. Dlho som po nej nešiel. Úplne naľavo je Čertov kopec.
8.jpg
8.jpg 257.33 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Áno, na vrchole Bučkovej bolo plno čučoriedok, ale bez plodov. Škoda.
7.jpg
7.jpg 215.74 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Pohľad smer Kuchyňa. Napravo kopec Prístodolok. Vidieť odiaľto aj Devínsku Kobylu.
6.jpg
6.jpg 319.61 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Pohľad hore. Bol som tu aj v zime, stromy boli pekné aj bez listu. Jeseň tu musí byť tiež pekná.
5.jpg
5.jpg 322.97 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Dnešný cieľ. Kopec Bučková. Jej okolie sa nedá dosť dobre zachytiť na fotke, v skutočnosti je to tu veľmi pekné. Chodníkov vyznačených šípkami, je v tejto oblasti niekoľko kilometrov. Ak by sa upravili, tak...
4.jpg
4.jpg 385.15 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Stúpanie po fajn lesnej ceste pod Zámkom a Bučkovou. Táto cesta je jedna z tých, po ktorých dávnejšie nič nešlo.
3.jpg
3.jpg 209.64 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Neviem prečo som si myslel, že sa budem len tak voľne bicyklovať po kameňolome Vajarská. Závora, unimobunka a strážnik. Nabudúce...
2.jpg
2.jpg 236.04 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Vodná nádrž Vývrat, proti slnku sa fotí najlepšie. V strede Vysoká. Z Devínskej som tu bol za 1:19 hod, pre mňa úspech.
1.jpg
1.jpg 91.65 KiB thumb_up0thumb_down

21.08.2011 - 18:09:38
00
Pokračovanie foto + mapa (rozdelená na dve časti, aby sa to zmestilo):

Prílohy:

Mapa2.jpg
Mapa2.jpg 322.33 KiB thumb_up0thumb_down

Mapa1.jpg
Mapa1.jpg 305.72 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Lesnou cestou som sa dostal na lúky nad Lozornom - na žltú značku.
15.jpg
15.jpg 191.64 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Musel som sa ísť pozrieť na vyššie opisovaný mostík vo VO. Neviem nepríde mi to zvláštne. Starý bol asi dosť podmytý, tak sa spravil druhý.
14.jpg
14.jpg 281.37 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Pohľad ďalej. Zelená značka dobre viditeľná. Rád to tu navštevujem.
13.jpg
13.jpg 262.15 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Z Konských hláv chodníkom pod Gašparovú. Bol som skontrolovať chodník v akom je stave. A teda dosť zarastá. Na fotke je vidieť pozostatok zelenej značky do Perneku. Tento úsek je veľmi pekný.
12.jpg
12.jpg 157.9 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Ani tu som dlho nebol, žltá značka Rybníček-sedlo Javorina. Mne to pripadá ako keby som bol na Sklenej hute, skoro rovnaký pohľad. Nešiel som až do sedla Javorina, ale použil pre mňa nové lesné cesty na obchvat Čmeľku. Miestami zapadané haluzinou, v smere dole "zjazdné", v smere hore veľmi nie...
11.jpg
11.jpg 168.96 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Namiesto blatového a rozbitého úseku žltej značky od Zbojníckeho som išiel touto dobrou cestou. Naľavo Čertov kopec, napravo Skalnatá.
10.jpg
10.jpg 182.75 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Mladý fešák. Vedľa lesnej cesty nad Zochovou chatou. Čo s ním bolo netuším (nesmrdel, nekríval, nefučal,....) Nechcel odomňa ani keksík. Len bol taký "duchom" neprítomný. Po chvíľke odišiel (neutiekol). Možno ho niekto doma na záhrade choval a ušiel alebo bol vypustený.
9.jpg
9.jpg 425.35 KiB thumb_up0thumb_down

21.08.2011 - 18:09:56
00
Nebolo to drahe. Je tam zopar betonovych saloviek, stratene debnenie a ako vystuhy sa pouzili stare kolajnice + par kubikov betonu. Cez mostik sa da pekne zist na zltu znacku, ktora sa napoji na asfaltku od Kosariska do Lozorna alebo zist popri zverine. Tu boli prave statne peniaze pouzite ucelne, lebo po otvoreni Tureckeho vrchu pre verejnost to bude dolezita sucast cyklotras.

Ahoj,
ja som rokoval s vojakmi o spristupneni Tureckeho vrchu cyklistom, a mozem povedat, ze je to problem, i ked to i pri nasom rokovani sam minister Galko prislubil... Ten vojensky priestor sa dost casto este vyuziva, takze nie je mozne ho spristupnit verejnosti. Hoci ja si myslim, ze by to slo, lebo zaujem cyklistov je o prihranicne oblasto vojenskeho priestoru. Chcelo by to asi nejaku peticiu zo strany bikerov, aby citili vojaci tlak, ze je tu zaujem o tento priestor i zo strany verejnosti.
21.08.2011 - 18:18:22
00
Chcelo by to asi nejaku peticiu zo strany bikerov, aby citili vojaci tlak, ze je tu zaujem o tento priestor i zo strany verejnosti.


Ja som za, len skoda, ze sme premrhali ostatne dva maratony, kde sa mohlo vyzbierat mozno tisic podpisov. Peticia ako taka je pravne irelevantny dokument, lebo nikto nie je povinny sa nim riadit, ale po pripadnej medializacii, by to nejaky tlak mohlo vyvolat.
Druha vec vsak je, ze my (hrstka), co to pozname tadial jazdime jedna radost a zvysok Slovenska aj tak sedi doma na zadku. Dnes (nedela-slnecno) som bol na Velkej Homole a od BK som az po rozhladnu stretol spolu 6 (slovom sest) cyklistov.
Ked idem okolo Neusiedler See v pondelok za dazda, stretnem 60 ludi...

Prílohy:

Homola.jpg
Homola.jpg 314.38 KiB thumb_up0thumb_down

21.08.2011 - 18:47:14
00
Nebude to náhodou tým, že okolo Neusiedlu sú lepšie cesty a cestičky?
21.08.2011 - 21:51:43
00
Nebude to náhodou tým, že okolo Neusiedlu sú lepšie cesty a cestičky?


Urcite to nie je len tym. Su tam sice uzasne znacene trasy, kvalitny asfalt, pristresky, infrastruktura, mapy, ale skoro ziadne kopce = nuda.
http://www.burgenland.info/static/files/burgenland_radfolder_sk.pdf
BTW: Znacenie v Karpatoch je na takej urovni, ze som sa ich cast radsej naucil naspamat, co mi spotrebovalo takmer 2 tisic kilometrov:-)

Rakusania ziju trosku iny zivotny styl. Mnohi cyklisti su dochodcovia. Pohyb je pre ludi zivot, u nas je to pre mnohych skor na umretie:-)

BTW: Co sa tyka podpory cestovneho ruchu a cyklistiky, rakusaci Vam zadarmo poslu domov na Slovensko este aj cyklomapy. Staci vyklikat na:
http://www.dolne-rakusko.info/portal/sk/webshop.asp?medium=NOE09PS&tt=NOE09PS_R4&nocache=ja&wsakt=6&id=72396
a podobne portaly a to sa budete cudovat, co za posta bude o 2 dni v schranke. Proste mame sa co ucit.

Inak z dnesneho vyletu mam 2 postrehy:
1. Zlta znacka z Rybnicka na Zbojnicke je tak zahadzana stromami, ze som to ledva obchadzal a preliezal. Zial Android sa rozhodol, ze fotky neulozi.
2. V Pezinku pred PKC hrala hudba a capovalo sa pivo. Dnes, na vyrocie vpadu "spojeneckych" vojsk. Svet je uz celkom naruby...
21.08.2011 - 22:15:18
00
"ale skoro ziadne kopce = nuda." - sám si odpovedáš prečo je kde tolko ludí.. zbehni si na bezkopcovú hrádzu kolko ludí tam je, to sú presne tí víkendoví cyklisti, vyšlapať to na homolu nieje tak lahké a zjazd tiež nieje z najlahších ;-)

wukie: ten srnček je pecka, ale v poriadku asi nebol :-/
22.08.2011 - 06:36:49
00
Srnček bol fajn.
Ale ešte viac fajn bola Bučková a okolie. Žiadna nuda.

k vojenskému priestoru: aj som si myslel, že to takto dopadne, aby zelené mozgy spravili niečo ústretové voči obyčajným ľuďom? Aj tak, pokiaľ by sa jednalo len o sprístupnenie toho jedného nudného úseku asfaltky Prepadlé-Tri Kamenné kopce, tak potom je to aj tak nič moc.
Treba si vybaviť povolenie a jazdiť, ja ho síce nemám, ale je mi to jedno.
Kto nie je debil, nebude tam jazdiť keď sa tam strieľa alebo doobeda cez pracovný deň. Rovnako sa netreba premávať okolo objektov alebo pri cvičisku (či kde sa to hrajú) a nie je problém.
Áno spraviť petíciu, ale na zrušenie časti (alebo celého) VVP Turecký vrch a časti VVP Záhoria a VVP Kuchyňa, to by sa potom pozerali...

"Sťažovať sa" že v lese na turisticky značených trasách cez pekný slnečný deň nestretnem hordy ľudí a cyklistov je úsmevné. Každému podľa chuti.

K značeniu v Karpatoch: neviem kde je s ním problém. Turistické značky sú tu značené na veľmi vysokej úrovni. Cykloznačkami sú vyznačené na cca 90% len asfaltky, tie súbežné céčka spolu s turistickými značkami v okolí Bratislavy sú iná kapitola...

Celkovo, porovnávať príhraničné rakúske rovinaté cyklotrasy a Malé Karpaty (taká je téma) mi príde zvláštne. Každé je úplne niečo iné.
Osobne sí myslím, že by sa tu mohli vybudovať (alebo použiť existujúce) poľné/asfaltové cesty a spraviť okolo celých M.Karpát-podhoria, cyklotrasu. Niekde cesty vyasfaltovať. Je to nenáročná rovina, pekný kraj. Nemám tie cesty prejdené všetky na 100%, ale úsek Stupava-Rohožník-Jablonica by bol zjazdný. Všetko poľné cesty. Následne sa prehupnúť na druhú stranu Karpát a pokračovať cez Smolenice-Orešany-Modru-Pezinok do Bratislavy (nie po cestách pre autá, tento úsek nemám po poľných/vinohradníckych cestách prejdený). Pekná utópia ale viem si to predstaviť. Spojiť to s pamiatkami na okolí, vinnou cestou, ubytovaním,... a máme pekný projekt rozvoja cestovného ruchu v ekonomicky silnom regióne Bratislavy zameraný na ľudí, čo majú radi pohyb.
22.08.2011 - 07:32:25
00
kludne by stačilo len vyznačiť existujúce polné a lesné cestičky.. tak to je aj v Brne, skoro všade je cyklotrasa, vobec nieje ultra upravovaná, len sú osadené smerovníky..
22.08.2011 - 07:38:01
00
A hlavne upravit miesta, kde je blato na trase. Zdoraznujem na trase, lebo kto chce do blata, urcite si nejake v lese najde, ale predpokladam, ze kto ide po trase chce ostat suchy. Niekto sa o to snazil nad Medvedim udolim prekopavanim ryh z mlak smerom dolu. Zrejme organizator GBT maratonu. Efekt takmer nulovy. Dalsia kapitola su lesne traktory a tazba. Ti su schopni vytrhat aj asfalt. A ten bordel, co vsade nechavaju...
Rozpraval som s lesnym robotnikom z Brezna. Objednali si ich urbari a zaujimaju ich iba kubiky.
Ale stve ma to hlavne preto, ze MK su na bicykel uzasne pohorie. Aj napriek obrovskym polomom su v nich stale krasne miesta. Chcelo by to len trosku sa o tie cesty starat a hlavne ich nenicit. A moznosti urcite su tak, ako sa z EU fondov na rozvoj vidieka vyasfaltovali cesty nad Racou a Krasnanmi.
22.08.2011 - 09:42:18
00
Osobne sí myslím, že by sa tu mohli vybudovať (alebo použiť existujúce) poľné/asfaltové cesty a spraviť okolo celých M.Karpát-podhoria, cyklotrasu. Niekde cesty vyasfaltovať. Je to nenáročná rovina, pekný kraj. Nemám tie cesty prejdené všetky na 100%, ale úsek Stupava-Rohožník-Jablonica by bol zjazdný. Všetko poľné cesty. Následne sa prehupnúť na druhú stranu Karpát a pokračovať cez Smolenice-Orešany-Modru-Pezinok do Bratislavy (nie po cestách pre autá, tento úsek nemám po poľných/vinohradníckych cestách prejdený). Pekná utópia ale viem si to predstaviť. Spojiť to s pamiatkami na okolí, vinnou cestou, ubytovaním,... a máme pekný projekt rozvoja cestovného ruchu v ekonomicky silnom regióne Bratislavy zameraný na ľudí, čo majú radi pohyb.

Wukie tak o tomto snivam aj ja - nic ine len pre tych 700 tisic ludi z BA a okolia vybudovat cyklotrasy okolo Karpat o ktore by sa nemuseli delit s autami a boli by jazditelne aj po dazdi alebo po tazbe dreva v lese.
Na toto sa minie 3.2mil EUR
http://bratislava.sme.sk/c/5274221/cyklomost-sa-ma-zacat-stavat-v-lete.html
a pritom na Devin ani z BA nevedie cyklocesta.. :(
22.08.2011 - 10:28:16
00
Keď som prvý krát videl, koľko bude stáť ten doposiaľ nestojaci cyklomost do Rakúska, tak ma oblial pot... Je jedno z akých to bude peňazí.
Škoda sa o tom rozpisovať. Rakúska strana mosta, piliere, asfalt, zábradlie, sú postavené, kto má možnosť nech sa tam ide pozrieť...
Najnovšie info som našiel tu http://www.ta3.com/sk/reportaze/183264_cyklomost-do-schlosshofu-konecne-postavia nepočúval som to, som v práci.

Úsek Devín-Karlova Ves: hahaha. Nedá sa, nie je vôľa.
Cez Sihoť si viem predstaviť jedinú reálnu trasu, od devínskeho kameňolomu by sa to muselo nejak ináč dobudovať, ale nebol by to dlhý úsek.
Možný začiatok: resources/most-na-sihot-budeme-tadialto-niekedy-bezpecne-jazdit-do-de/76467
a možný koniec: resources/tato-brana-je-na-moste-cez-rameno-dunaja-pod-kame-olomom-s/73995

K značeniu cyklotrás: osobne si trasy okolo MK predstavujem prioritne pre bežných cyklistov. Nie každý by sa lopotil do kopca, potom po kameňoch dole a znova hore.
Čiže niečo štandardné pre rodiny s deťmi, staršiu generáciu,...

Pre mňa to značiť netreba, rovnako ani v lesoch, ale niekomu by to možno pomohlo.

Už končím s offtopikmi aj tak nemajú význam.
Vonku je pekne, treba jazdiť. Napríklad spraviť priamy prienik do vrchu turkov...


Naposledy upravil wukie dňa 22.08.2011 - 13:16:28, celkovo upravené 1 krát.

22.08.2011 - 11:54:14
00
značením a trasa nie len zjednodušuje ale do istej miery aj legalizuje a zoficiálňuje .. a preto by sa ti nemalo stat že jedného pekného dňa proste nebude ...
22.08.2011 - 12:03:42
00
presne tak.. stačí smerovník na križovatke ktorým smerom sa kam ide.. na Morave sú na väčších križovatkách tabulky aj so smerom obce, inak každá cyklotrasa má číslo.. takže len si priebežne skontrolujem a sledujem číslo "548" a je mi jasné že dojdem tam kam chcem.. a hlavne sa vyhnem cestám 1. triedy resp iným "nevhodným" úsekom..
22.08.2011 - 12:26:44
00
keyboard_arrow_up