dobi akože nehnevaj sa, ale ujo sem príde založí tému takto ako to spravil a očakáva že si niekde niečo externe naštudujeme? no podľa mňa neočakáva a ak áno nemal by
podla mna ked niekto fakt chce ukradnut bicykel tak mu v tom nejaky stitok nezabrani..a myslim ze neni problem dat to dole zahladit stopy po tom stitku a dat ram prestriekat
Keďže autor témy tu prakticky k téme takmer nič nenapísal, bol som nútený trochu pobehať po nete a čo sa nestalo, našiel som konkurenciu BIKEID. Volá sa DATATAG. A sú vraj o dosť lacnejší. A ich systém vyzerá prepracovanejšie.
Takže v tejto téme bude zatiaľ paradoxne link na konkurenciu. Tu je: http://datatag.cz/
laco Dakujem za info, dalo viac ako cele vlakno. Idea je dobra. Zabranit ukradnutiu to nepomoze (aj ked odradit moze) ale zvysi sancu najst bike a ked uz nic ine aspon stazi nasledny predaj v krajinach kde system funguje. A pdla mna 35E nie je az tak vela vzhladom na ceny bikov.
Radsej 35 € zainvestovat do seriozneho zamku ked uz teda. Je statisticky dokazane, ze bicykel zamknuty o pevne ukotvenu vec je ukradnutelny tazsie ako bicykel s nalepkou.
Jezus Suhlas, tam aj za viac, dobry zamok je nevyhnutnost. Nalepka je skor o zvysovani pravdepodobnosti najdenia po kradezi. Otazne je na kolko tento system funguje, hlavne s PaCH.
Ako som uz pisal v teme Kradnutie bicyklov - nebudte naivni. Ak ten bajk niekto ukradne, uz ho nikto nikdy nenajde ak sa nejedna o krcmoveho zlodeja. Jedine krcmovy zlodej totiz pojde predat bajk tak ako je o tri ulice dalej za par €. A potom este musi nastat neskutocna suhra faktorov ako napr. ze novy majitel naozaj nevie, ze ide o kradnuty bajk, odnesie ho do servisu a tam mechanik z nudy prelustruje ten bajk. Iba pri tejto suhre okolnosti sa ten bajk moze najst.
Zlodeji, ktori cielene kradnu bajky, rozpredaju komponenty a ramu sa zbavia, alebo jednoducho tu nalepku za par sekund opatrne odbrusia uhlovou bruskou a pripadne docistia rucnou gravirovackou a ram prelakuju. Takze pchat niekomu do vrecka desiatky eur za nalepku a este do nejakej sukromnej a samozrejme zneuzitelnej databazy dobrovolne poskytnut svoje kompletne udaje moze len velmi naivny clovek.
Poznam omnoho lepsi system proti ukradnutiu ako BikeID, Datatag a vsetky nalepky sveta dokopy a dokonca bezplatny - nespustat bajk z oci.
Poznam omnoho lepsi system proti ukradnutiu ako BikeID, Datatag a vsetky nalepky sveta dokopy a dokonca bezplatny - nespustat bajk z oci.
S tym suhlas, ak niekto vedome kupuje/pouziva kradnuty bike alebo kradne biky a rozpredava na diely, tak tomu ziadny system nezabrani.
Na druhej strane existuju ludia, ktori kupuju bike na inzerat a radi by si overili, ze nie je kradnuty. Aj sa cudujem, ze to priamo vyrobcovia nejak neriesia, lebo maju na to najvacsi potencial. Ale kazdy rok v trende konzumu nove farbicky, cim viac nestandardnych komponentov a novy rozmer kolies, na to by ich bolo .
Viaceri vyrobcovia aj maju system registracie biku/majitela napr. na predlzenie zaruky. Ale neviem o tom, ze by niektory vyrobca mal aj webovu sluzbu, kde by majitel biku mohol nahlasit, ze bike bol kradnuty a zaroven by system poskytoval anonymne po zadani serioveho cisla (a nejakej captcha) zakladne informacie o biku (stav biku=kradnuty ano/nie, krajinu predaja, krajinu,mesto a inicialky majitela, seriove cislo vidle, pripadne dalsie napr. historiu majitelov) + moznost notifikovat anonymne majitela ak niekto objavi bike oznaceny ako kradnuty
Naklady pre vyrobcu by boli zanedbatelne, aj nejaku marketingovu "anti-theft" kampan a image znacky by si na tom mohol budovat + mali by mozno viac dat o koncovych zakaznikoch. Zakaznikov by oslovili priamo v navodoch na pouzitie/zarucnych listoch, na webe.
Tusim sa pokusim Kellysu moj napad predat
Ahoj bikeri! Štítok samozrejme samotnej krádeži nezabráni, ale povedzme si, že to v mnohých prípadoch ani zámok. Ale pomocou systému BikeID vie úplne každý kto vlastní smartfón overiť či je bicykel kradnutý alebo nie, tak isto pomocou systému BikeID sa dá identifikovať napríklad vidlica alebo tlmič (sedlovka, kolesa, brzdy) či sú neni jednotlivé komponenty kradnuté. Bolo tu spomenuté, že čo ak niekto odstráni štítok? V takom prípade ostane poškodený rám a ďalší postup je veľmi jednoduchý. Ak je podozrenie, že na biku sa v minulosti nachádzal štítok v takom prípade treba zadať výrobné čísla (rám, vidlica, tlmič) do stránky http://www.bikeid.sk v sekcií komunita a okamžite zistíte to, čo by ste zistili aj klasickým načítaním QR kódu. Plus som čítal, že niekoho zaujímalo koľko bikov sa už našlo pomocou systému BikeID. Odpoveď je zatiaľ žiadny, pretože sme na trhu od septembra tohto roku a z toho dôvodu zatiaľ neevidujeme žiadny bike ktorý by bol ukradnutý a mal status "ukradnutý"
V com vidim problem ja - len dovysvetlenie Jezusa, ktoreho to uz ocividne nebavi sa natahovat:
Datatag/bike ID a akakolvek ina sluzba:
1. nutna registracia: minimalne meno, adresa, mail, telefon a bike popripade ostatne komponenty - vidla, sedlovka, sedlo, ridy pre mna za mna aj retaz.
2. Sluzba musi dodrziavat zakony o ochrane osobnych udajov - avsak "garazova" firma asi nebude prevadzkovat tazko zabezpecene servery s databazami => pomerne jednoduche dostanie sa k udajom a to aky bike mate popripade aj komplet jeho zlozenie. Tak ako tu na fore niektori ludia nemaju problem vypisat kazdu skrutku.
Co z toho vyplyva? Niekto prelomi zabezpecenie (alebo ho kupi) alebo ho dostane - kedze dovera je na bode mrazu z mojho pohladu, a ma info o biku aj pekne s adresou kde sa nachadza. A ak ma este niekto pristup cez operatora, moze vysledovat telefon a dokonca moze zistit kedy ste z dohladu.
3. Zlodej bike ukradne - odstranit stitky je skutocne [sarkazmus] problem [/sarkazmus]. A nasledne staci znehodnotit 1-2 registracne cisla a bike ani v databaze ukradnutych nenajdete o komponentoch ani nehovoriac.
4. Casom mozno dojde k vytvoreniu viacerych takychto firiem - unifikacia standardov ako maju informacie vyzerat bude nutnost a bude to beh na dlhu trat, kym sa nieco zostandardizuje (vidime ako dlho trvalo vyrobcom mobilov kym prisli s relativne jednotnymi nabijacimi konektormi). A teraz otazka je este ich spolupraca medzi sebou.
Priklad: jeden ma bike ID, iny datatag dalsi "inuakozebezpecnusluzbu" a teraz kde mam zadat udaje a ktora sluzba eviduje dany bike ako ukradnuty? Polemika na dlhe zimne vecery.
5. Kolko dokumentov, vinkodov, technicakov a roznych asistencnych sluzieb vratane GPS je v autach a napriek tomu sa kradnu a nikdy nenajdu a keby nebol dopyt, nie je ponuka, takze naivne si mysliet, ze s bikmi to bude lepsie je naozaj naivne.
6. Keby vsetky body, ktore vyssie spominam boli nejako eliminovane, tak aj tak sa mi nepaci situacia, ze by si moj odstaveny bike niekto cez telefon skenoval a zistoval udaje.
Ja by som moznost videl v GPS lokatore, ktory niekam na biku schovam a ten ma upozorni hned telefonom, ze mi bike kradnu - aj s moznostou ihned ho sledovat (obist sa da aj to) ale takto aspon sancu mam zlodeja dochytit a rozbit mu papulu v case kradeze resp kratko po. Zelenych volat je strata casu.
Vzhladom k tomu, ze u aut najlepsie zabezpecenie proti kradezi je poistka proti kradezi, tak u biku by som to videl rovnako (ak sa da zohnat).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
...žiaľ nedočkal som sa
Takže v tejto téme bude zatiaľ paradoxne link na konkurenciu. Tu je: http://datatag.cz/
O oboch konkurenčných systémoch píšu niečo tu: http://www.cyklomania.sk/news/1971-bikeid-a-datatag-nove-sluzby-na-ochranu-bicykla-s-databazou-kradnutych-bicyklov
Asi nenasli, lebo ako pisu na stranke: "Systém BikeID jednoduchým spôsobom minimalizuje riziko krádeže tým....." takze nemaju ani co hladat
Zlodeji, ktori cielene kradnu bajky, rozpredaju komponenty a ramu sa zbavia, alebo jednoducho tu nalepku za par sekund opatrne odbrusia uhlovou bruskou a pripadne docistia rucnou gravirovackou a ram prelakuju. Takze pchat niekomu do vrecka desiatky eur za nalepku a este do nejakej sukromnej a samozrejme zneuzitelnej databazy dobrovolne poskytnut svoje kompletne udaje moze len velmi naivny clovek.
Poznam omnoho lepsi system proti ukradnutiu ako BikeID, Datatag a vsetky nalepky sveta dokopy a dokonca bezplatny - nespustat bajk z oci.
S tym suhlas, ak niekto vedome kupuje/pouziva kradnuty bike alebo kradne biky a rozpredava na diely, tak tomu ziadny system nezabrani.
Na druhej strane existuju ludia, ktori kupuju bike na inzerat a radi by si overili, ze nie je kradnuty. Aj sa cudujem, ze to priamo vyrobcovia nejak neriesia, lebo maju na to najvacsi potencial. Ale kazdy rok v trende konzumu nove farbicky, cim viac nestandardnych komponentov a novy rozmer kolies, na to by ich bolo
Viaceri vyrobcovia aj maju system registracie biku/majitela napr. na predlzenie zaruky. Ale neviem o tom, ze by niektory vyrobca mal aj webovu sluzbu, kde by majitel biku mohol nahlasit, ze bike bol kradnuty a zaroven by system poskytoval anonymne po zadani serioveho cisla (a nejakej captcha) zakladne informacie o biku (stav biku=kradnuty ano/nie, krajinu predaja, krajinu,mesto a inicialky majitela, seriove cislo vidle, pripadne dalsie napr. historiu majitelov) + moznost notifikovat anonymne majitela ak niekto objavi bike oznaceny ako kradnuty
Naklady pre vyrobcu by boli zanedbatelne, aj nejaku marketingovu "anti-theft" kampan a image znacky by si na tom mohol budovat + mali by mozno viac dat o koncovych zakaznikoch. Zakaznikov by oslovili priamo v navodoch na pouzitie/zarucnych listoch, na webe.
Tusim sa pokusim Kellysu moj napad predat
Datatag/bike ID a akakolvek ina sluzba:
1. nutna registracia: minimalne meno, adresa, mail, telefon a bike popripade ostatne komponenty - vidla, sedlovka, sedlo, ridy pre mna za mna aj retaz.
2. Sluzba musi dodrziavat zakony o ochrane osobnych udajov - avsak "garazova" firma asi nebude prevadzkovat tazko zabezpecene servery s databazami => pomerne jednoduche dostanie sa k udajom a to aky bike mate popripade aj komplet jeho zlozenie. Tak ako tu na fore niektori ludia nemaju problem vypisat kazdu skrutku.
Co z toho vyplyva? Niekto prelomi zabezpecenie (alebo ho kupi) alebo ho dostane - kedze dovera je na bode mrazu z mojho pohladu, a ma info o biku aj pekne s adresou kde sa nachadza. A ak ma este niekto pristup cez operatora, moze vysledovat telefon a dokonca moze zistit kedy ste z dohladu.
3. Zlodej bike ukradne - odstranit stitky je skutocne [sarkazmus] problem [/sarkazmus]. A nasledne staci znehodnotit 1-2 registracne cisla a bike ani v databaze ukradnutych nenajdete o komponentoch ani nehovoriac.
4. Casom mozno dojde k vytvoreniu viacerych takychto firiem - unifikacia standardov ako maju informacie vyzerat bude nutnost a bude to beh na dlhu trat, kym sa nieco zostandardizuje (vidime ako dlho trvalo vyrobcom mobilov kym prisli s relativne jednotnymi nabijacimi konektormi). A teraz otazka je este ich spolupraca medzi sebou.
Priklad: jeden ma bike ID, iny datatag dalsi "inuakozebezpecnusluzbu" a teraz kde mam zadat udaje a ktora sluzba eviduje dany bike ako ukradnuty? Polemika na dlhe zimne vecery.
5. Kolko dokumentov, vinkodov, technicakov a roznych asistencnych sluzieb vratane GPS je v autach a napriek tomu sa kradnu a nikdy nenajdu a keby nebol dopyt, nie je ponuka, takze naivne si mysliet, ze s bikmi to bude lepsie je naozaj naivne.
6. Keby vsetky body, ktore vyssie spominam boli nejako eliminovane, tak aj tak sa mi nepaci situacia, ze by si moj odstaveny bike niekto cez telefon skenoval a zistoval udaje.
Ja by som moznost videl v GPS lokatore, ktory niekam na biku schovam a ten ma upozorni hned telefonom, ze mi bike kradnu - aj s moznostou ihned ho sledovat (obist sa da aj to) ale takto aspon sancu mam zlodeja dochytit a rozbit mu papulu v case kradeze resp kratko po. Zelenych volat je strata casu.
Vzhladom k tomu, ze u aut najlepsie zabezpecenie proti kradezi je poistka proti kradezi, tak u biku by som to videl rovnako (ak sa da zohnat).