Zdravím. Poprosím o radu,štyri roky som jazdil na HT-Trek 8500/2010,na budúcu sezónu by som rád presedlal na fulla.Problém je v tom že Trek z tých Top Fullov ktoré ponúka v sezóne 2016,má pri veľkosti rámu 17 iba 29.kolesa .Pri mojej výške 168cm veľké.Aby som to skrátil,nedávno som videl v obchode Scott Spark 2015 na 27,5 kolesách,veľmi sa mi páčil ale nepoznám nikoho kto by na ňom jazdil aby mi poradil čo to je za raketa, alebo či sa mám obzrieť po inom výrobcovi.Ďakujem za rady.Rudo.
Jazdil som pred dvoma rokmi enduroveho Geniusa, co je zdvihovo uplne iny bike, ale naladenim systemu pruzenia asi velmi podobny. Jediny poznatok co som si odniesol bol ze sa mi zdal nejaky necitlivy a lenivy co sa pruzenia tyka. Dnes sa to pri necitlivych systemoch riesi tlmicom s vacsou vzduchovou komorou (debon air/evol) aby sli lahsie do zdvihu, co asi nebude priapad sparku kedze je to xcvkovejsi bike. Na druhu stranu kedze prechadzas z hardtailu a si skor zvyknuty na xc styl jazdenia mysli mze by to mohlo byt ok. kedze nepoznas ine nemal by si citit komplikacie.
Môžem potvrdiť to čo napísal Mikee. Mám skúsenosti so Sparkom 650 2013 a ja sám by som už do Sparka ako celoodpuženého bajku nešiel. Pruženie sa mi zdá lenivé, necitlé, tuhne pod brzdou a celkom sa pohupuje. Navyše ak to človek trocha podfúkne tak sa prepadá do zdvihu. Jedinou výhodou čo som spozoroval je že tie Sparky sú ľahké - ale aj tak by som išiel do niečoho iného.
Teraz keď prechádzaš z ht tak budeš samozrejme vidieť a cítiť všetko pohodlnejšie, len neodporúčam skúšať potom niečo iné lebo by si mohol dostať chrobáka do hlavy.
Áno,ja som dvanásť rokov jazdil iba na HT prvý Trek 4500 a teraz Trek 8500 ,ale mal som pár pádov na zjazdoch tak preto chcem prejsť na full.No ale tak teraz neviem či mám ísť do toho Spárku ,predsa len je to dosť veľká investícia,škoda že ten Trek sa zameral viac na tie 29- palcové kola.
Ahoj. Ja mam Spark 640 2013 a mozem povedat ze chalani maju aj pravdu aj nie. Ak to nemas daleko tak prid okostovat a sam budes vediet.
Ps: klasik spark je xc-čkovejsie ladeny...
Jazdila som Sparka 700 SL dve sezóny. Na XC a maratóny je to naozaj raketa. Tlmič Fox CTD je úplne iný ako boli staré DT Swiss, ktoré sa montovali v do roku 2013. Vôbec sa to nedá porovnať. Tlmič nie je necitlivý a krásne žehlil nerovnosti. Väčšinou som ho jazdila v pozícii Trail. Vtedy bol skvelý aj do kopcov. Zamykala som fakt iba veľmi zriadka. Nový tlmič FOX FIT4 je vraj ešte oveľa lepší. Radšej si vyskúšaj nový Spark s novým tlmičom a nie s DT Swiss Nude.
Inak Sparka som predala a na budúcu sezónu budem stavať práve Trek Top Fuel vo veľkosti M. Meriam 169cm. Vôbec by som satej veľkosti nebála. V skutočnosti je veľkosť M u Treku 16,5" a efektívna vrchná trubka Top Fuel je o 7mm kratšia ako u Sparka vo veľkosti M (Top Fuel 593mm vs. Spark 600mm). Takže ten Trek je veľkostne pre teba možno lepšia voľba ako Spark.
Kristínka ten Trek Top Fuel tak to verím že je perfektný full na xc a maratóny,ale čo tie kolesá?Myslíš že tie 29- palcové nebude problém pri výške 169cm?
Kristínka ten Trek Top Fuel tak to verím že je perfektný full na xc a maratóny,ale čo tie kolesá?Myslíš že tie 29- palcové nebude problém pri výške 169cm?
Odporúčam sa na 29er najskôr odviezť. Ja som vyskúšala niekoľko a vždy som tvrdila, že 29er nie je pre moju postavu. 29er si vyžaduje trochu iný štýl jazdy, ktorý nemusí vyhovovať každému. Dôležité sú ľahké kolesá, teda hlavne kolesá s čo najnižšou obvodovou hmotnosťou. Navyše nie každý výrobca má vyriešenú geometriu optimalizovanú pre 29er. Takže niektoré 29er jazdia ako tank a zatáčajú horšie ako autobus. Na trhu je však už dosť výrobcov, ktorí pri návrhoch a výrobe rozmýšľajú. Nové 29er s novou geometriou a krátkou zadnou stavbou sú IMHO dostatočne živé a obratné aj pre technické XC. Svetový výrobcovia Trek, Cannondale, Specialized, Canyon patria medzi nich. Veľmi príjemným prekvapením je pre mňa v tomto smere domáci výrobca Dema so svojím novým celokarbonovým modelom Quark. Mám práve jeden na testovanie.
Ahoj. Ja mam Sparka 740, 2014 a som fakt spokojny. Je obratnejsi ako 29 co som vyskusal. Na tlmic nemozem povedat krive slovo, nejake by zniesla vidla ale Evolution na 710 nenajdes.
S tym lockoutom by som ho popisal ako dr. Jekyll a Mr. Hyde. Na vyslapy tuhy, pri zjazdoch a otvoreni zase pekne pracuje.
Co sa mi na nom paci je fakt ta obratnost. Ak vsak hladas bike na dlhe, menej technicke maratony, tak ti mozu 29 kolesa vyhovovat viac. Pre mna to bolo ako rozbiehat autobus.
Ďakujem ti za tvoj príspevok ktorý mi tiež uľahčí správne sa rozhodnúť.Už si len musím premyslieť akú veľkosť kolies ,ale asi to budú tie 27,5 keď že som nižšej postavy.Každopádne skúsim u predajcu si požičať Spárka a vyskúšať si ho ,ale to až keď nebude sneh.
Manželka má Sparka 730-tku ... ehm a ja ako zarytý vysmiaty HT 26-tkár.
Raz som jej ho "potiahol". Je to úplná morda... Veci kde ti na HT hrká telom tak, že kríže nadávajú a nemôžeš sa poriadne nadýchnuť som preletel na plný plyn. Žehlička. Pripadal som si ako na trenažéri. Potenciál vidím hlavne pri dlhých maratónoch kde trpí chrbát a buď ideš "hrkavicu" rýchlo v nohách a unavíš sa, alebo sedíš, a ideš pomaly aby chrbát nebolel.
Fakt bobma pocit po 3-4 hodinách mať chrbát v pohode.
Šetrím na 910-sinu, ktorú som testol a sadla mi.
Ja chcem 27,5 rám keďže mám výšku pod 170cm. O tom hátečku máš aspoň podľa mojich niekoľkoročných skúseností pravdu, kedysi by som ani ja nechcel fula ,ale dnes už ten vývoj je niekde úplne inde ako to bolo v minulosti a tie ťažké celopéra ktoré sa vyrábali pred niekoľkými rokmi sa vývojovo posunuli na takú úroveň že sa dajú prirovnať k rýchlym HT. Ďakujem za názor.
Kedysi som mal fulla ... vo svojom názve mal hrdo XC a mal skoro 14kilo .... Radšej som si naspäť kúpil HT.
Veľkosť rámu, jasné že si vyber podľa Tvojej výšky. S tou 710-sinou budeš určite spokojný. Som si istý.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Teraz keď prechádzaš z ht tak budeš samozrejme vidieť a cítiť všetko pohodlnejšie, len neodporúčam skúšať potom niečo iné lebo by si mohol dostať chrobáka do hlavy.
Ps: klasik spark je xc-čkovejsie ladeny...
Inak Sparka som predala a na budúcu sezónu budem stavať práve Trek Top Fuel vo veľkosti M. Meriam 169cm. Vôbec by som satej veľkosti nebála. V skutočnosti je veľkosť M u Treku 16,5" a efektívna vrchná trubka Top Fuel je o 7mm kratšia ako u Sparka vo veľkosti M (Top Fuel 593mm vs. Spark 600mm). Takže ten Trek je veľkostne pre teba možno lepšia voľba ako Spark.
Máš pravdu. Moja chyba. Mala som na mysli DPS čo je tiež novinka oproti CTD.
Odporúčam sa na 29er najskôr odviezť. Ja som vyskúšala niekoľko a vždy som tvrdila, že 29er nie je pre moju postavu. 29er si vyžaduje trochu iný štýl jazdy, ktorý nemusí vyhovovať každému. Dôležité sú ľahké kolesá, teda hlavne kolesá s čo najnižšou obvodovou hmotnosťou. Navyše nie každý výrobca má vyriešenú geometriu optimalizovanú pre 29er. Takže niektoré 29er jazdia ako tank a zatáčajú horšie ako autobus. Na trhu je však už dosť výrobcov, ktorí pri návrhoch a výrobe rozmýšľajú. Nové 29er s novou geometriou a krátkou zadnou stavbou sú IMHO dostatočne živé a obratné aj pre technické XC. Svetový výrobcovia Trek, Cannondale, Specialized, Canyon patria medzi nich. Veľmi príjemným prekvapením je pre mňa v tomto smere domáci výrobca Dema so svojím novým celokarbonovým modelom Quark. Mám práve jeden na testovanie.
S tym lockoutom by som ho popisal ako dr. Jekyll a Mr. Hyde. Na vyslapy tuhy, pri zjazdoch a otvoreni zase pekne pracuje.
Co sa mi na nom paci je fakt ta obratnost. Ak vsak hladas bike na dlhe, menej technicke maratony, tak ti mozu 29 kolesa vyhovovat viac. Pre mna to bolo ako rozbiehat autobus.
Raz som jej ho "potiahol". Je to úplná morda... Veci kde ti na HT hrká telom tak, že kríže nadávajú a nemôžeš sa poriadne nadýchnuť som preletel na plný plyn. Žehlička. Pripadal som si ako na trenažéri. Potenciál vidím hlavne pri dlhých maratónoch kde trpí chrbát a buď ideš "hrkavicu" rýchlo v nohách a unavíš sa, alebo sedíš, a ideš pomaly aby chrbát nebolel.
Fakt bobma pocit po 3-4 hodinách mať chrbát v pohode.
Šetrím na 910-sinu, ktorú som testol a sadla mi.
Veľkosť rámu, jasné že si vyber podľa Tvojej výšky. S tou 710-sinou budeš určite spokojný. Som si istý.